31 d’agost 2015

Aires de mecànica

Aquest estiu, això de l'origami i les manualitats de sobretaula se m'ha quedat petit, així que he decidit experimentar amb nous materials i coses de mida superior. Primer vaig canviar una persiana veneciana antiga per un estor molt més bonic; després vaig fer una coberta per un aparell d'aire condicionat inutilitzat amb una fullola de fusta i reaprofitant unes caixes de fruita. Petites coses, però el menjador de casa va agafar un altre aire. 

Però no, no n'he tingut prou. Dins les quatre parets de casa sentia que no arribava a explotar tot el meu potencial, i quan a la ITV van recomanar al meu estimat Punto que havia de canviar les bombetes dels intermitents perquè no eren del color adequat, ho vaig veure clar: el següent pas era fer els meus primers passos en el món de la mecànica. Que sembla que sigui una xorradeta, però arribar a desmuntar el portalàmpades ja té el seu què!

I segurament no us importa o ja ho sabeu, però compartiré amb vosaltres un descobriment que vaig fer: que les llums intermitents són de color taronja perquè la bombeta és d'aquest color i no pas el plàstic del far. A mesura de fer-les servir l'escalfor desfà el recobriment i per tant, deixen de fer llum taronja. Seria una cosa similar a això:


Un cop feta la petita reparació, uns cargolets per aquí, uns cargolassos per allà, i ja ho vam tenir fet. Val a dir que no cal tenir ni idea de mecànica per fer això, però ja està, ja puc dir que he fet (enlloc de he pagat) alguna mena de reparació al meu trasto! L'únic inconvenient va ser que l'indret escollit per estacionar el cotxe no va resultar ser el més adequat...

Resum de la jornada:
- Bombetes intermitents canviades: dues.
- Enganxades de dit: cap.
- Picades de mosquit: nou a les cames, dues a l'esquena i una a la cella. 

6 comentaris :

  1. En tot el primer que s'ha de fer és perdre-hi la por, no passa tampoc res si la primera vegada no tenim un èxit aclaparador, però segur que alguna cosa aprendrem. Apart que avui en dia el sr youtube ens ensenya quasi a fer de tot i és molt gratificant saber que t'has estalviat uns cinquanta euros, que és el mínim que val entrar en un taller.
    Felicitats, més per l'empenta que per l'èxit en si....que també eh.....

    ResponElimina
  2. Les làmpades dels intermitents es de les poques coses mecàniques que li queden en el cotxe, pràcticament tota la resta funciona amb electrònica i la única manera d'arreglar-ho es connectar el cotxe a un ordinador perquè ell mateix et digui quina es la part que falla, i quan dic "part" em puc referir a tot el motor sencer que actualment són tot un bloc indivisible.

    ResponElimina
  3. Realment curiós com queda la bombeta gastada, ja podrien fer el plàstic de color taronja, i així no es desfaria el recobriment. Però val a dir que queden boniques així amb aquest estampat. Ara et proposo un altre repte: fer alguna manualitat amb aquesta bombeta tan original que t'ha quedat! Ara que ets mecànica, decoradora i no sé quantes coses més, això està xupat! Et fitxaran per fer les escenes perilloses del 'Ja t'ho faràs!'.

    ResponElimina
  4. Caram, què atrevida!!! un aplaudiment!!!!
    pots venir a casa quan vulguis a arreglar mil i una coses que no van bé

    ResponElimina
  5. Oh, això sí que és tota una manualitat. Realment si un no s'hi posa no aprèn, així que enhorabona, estàs feta una crack!!

    ResponElimina
  6. Joan, no em treguis el mèrit, no em treguis el mèrit, que per mi això ja és molt a fer en un cotxe, hehehe ;) A mi m'ho va ensenyar el senyor al qual li vaig comprar les bombetes, que va ser molt amable i em va dir quins cargols havia de treure i tot plegat.


    Pons, un cotxe de l'any 99 també? Perquè he vist cotxes més nous que sí que és cert que quan obres el capó només hi veus una mena de caixa i tot va per electrònica... El meu encara el veig prou "mecànic", amb els nivells de benzina que ballen segons si estàs en pujada o en baixada, i una fletxa indicant la velocitat del comptaquilòmetres. Però potser m'equivoco...


    XeXu, jo també m'he preguntat coses similars, perquè hi ha llums blanques amb el plàstic del far de color taronja, i no entenc el per què una cosa o altra... Emm, no sabria pas què fer amb la bombeta, de fet ja està a la pila de "bombetes per ser reciclades", hehehe.


    Rits, ufff... A casa meva també n'hi ha, de coses per arreglar, però de moment no em posaran cap multa si les deixo tal qual. Això de far era una qüestió de necessitat.


    Nina, coses senzilles com aquestes només és posar-s'hi, i no costen gaire. Amb coses més serioses ja deixaré el cotxe a un mecànic, per suposat...

    ResponElimina