10 de febrer 2014

Schedule

Sóc una dona ocupada, o senzillament em faig gran. Una d'aquestes dues coses pot explicar la gran revelació que he tingut fa una estona: necessito una agenda. Massa coses per fer, massa cites prèvies, massa solapaments i massa viatges amunt i avall. El cap se satura, i és incapaç de recordar-ho tot. Massa coses o pèrdua de capacitat memorística? Qui sap. 

Sempre he tingut coses per fer, m'he vanat de ser multi-tasca i de sortir-me'n amb tot només amb l'ajuda del meu caparró. Quan estudiava a la universitat, molts companys es feien calendaris durant les èpoques d'exàmens, per distribuir-se els temes que havien d'estudiar cada dia, i de quines assignatures. Eren veritables obres d'art que sovint no es complien, però que tot i saber que acabarien éssent mig inútils, ells necessitaven fer. El seu cap necessitava materialitzar i visualitzar aquell plànning. En el meu cas, mai va ser així. Bé per la constància, bé per tenir un arxiu mental ben moblat, i saber quan obrir una capseta i quan tancar-la. Potser me'n sortia perquè malgrat tenir moltes coses al cap, tot acabava éssent una mateixa cosa: els estudis.

Des de fa poc he iniciat una etapa més estable i calmada de la meva vida, on segurament hi ha més obligacions però que tenen orígens diferents. I totes es barregen, i tenen horaris que s'han de compatibilitzar. I no sempre és senzill. Vull creure que de moment encara no em falla la memòria, sinó que el caparró s'acostuma a fer volar pardals i que, quan de sobte li demano que estigui a ple rendiment, es satura una mica i necessita ajuda externa.

Schedule. Una paraula que vaig aprendre a pronunciar fa un temps, gràcies a un tàndem lingüístic amb un noi nord-americà. Paraula que he desaprès i que ara em costa de nou, però que torno a necessitar!

5 comentaris :

  1. Home, si a la teva edat ja et falla la memòria, malament anem! Jo sempre he confiat en la meva memòria per fer les coses, i segur que algun dia oblidaré alguna cosa important, però el tema de les agendes el toco poc. Si m'apunto alguna cosa, després la recordo sense necessitat de mirar-ho. Llavors, tant per tant, ja no ho apunto. Les agendes sempre van ser per mi un dietari on apuntar el que havia fet, no el que havia de fer. I bé, així continuo, fins el dia que oblidi alguna cosa realment important... Però res, si ja no t'agrada viure al límit i necessites una agenda, tu veuràs! Però això és de covards, que ho sàpigues!

    ResponElimina
  2. Jo ja fa temps que anoto de tot... el problema és que després no me'n recordo de mirar-ho !!!

    ResponElimina
  3. El cap també es satura i de vagades ha de descansar.....jo he passat temps aountant de tot i temps en que no em cal,. El que si fa gràcia és llegir les antigues agendes i els marrons que un va passar.

    ResponElimina
  4. No no sé apuntar-me coses i confio en les rutines. El problema el tinc quan hi ha alguna modificació.. Llavors passa a ser un desastre. Mai vaig fer servir agenda a l'escola (això explicava per què a vegades no feia alguns deures (acostumaven a ser sempre de les mateixes matèries)).

    Així doncs hauré de demanar-te hora. Espero que sigui millor que la seguretat social...

    ResponElimina
  5. XeXu, jo també gaudia de bona memòria, però tinc massa "inputs" de diferents ambients que em costa processar, no ho sé. Me n'hauria de comprar una, d'agenda... Sóc una cagada jo, això de viure al límit no fa per mi!

    Carquinyol, malament doncs! El que pot ser que em passi és el que comenta en XeXu, que ho anoti i que després no em calgui mirar-ho per recordar-me'n... Però potser necessito apuntar-ho per recordar-ho, és un peix que es mossega la cua! Ara bé, el cas contrari, és a dir, el teu... No anem bé!

    Joan, home, doncs guardar les agendes pot arribar a tenir la seva gràcia, és com una mena de diari personal sense que arribi a ser-ho. no?

    Alasanid, el meu problema és que tinc poques rutines. O sigui, en tinc, però dins de la rutina la cosa canvia diàriament, o fins i tot al llarg del dia. I que cada cop tinc menys memòria, això també és cert!

    ResponElimina