19 de novembre 2013

Gràcies, fgc

Algun cop n'he parlat, molts de vosaltres als respectius blocs també, i és que és un tema de salut pública molt important que no es pot obviar. Em refereixo al fet d'escoltar música al transport públic. Un fet molest, per aixecar-se de la cadira i fotre calbots a tort i a dret. A mi personalment em desperta un sentiment de mala llet, sobretot perquè considero que és un gest fet a propòsit per tocar el que no sona a la resta de la gent, per dos motius principalment: en primer lloc, perquè té una solució ben senzilla; en segon lloc, per la cara de satisfacció d'alguns dels individus que practiquen aquest esport de risc en sentir-se observats per la resta del vagó.

Potser no estic gaire acostumada a agafar els Ferrocarrils de la Generalitat, altrament coneguts com a ferrocatas o FGC, i per tant potser això que jo acabo de descobrir ja fa temps que en sereu testimonis. Però l'altre dia vaig tenir el goig de sentir per megafonia un missatge diferent. No era l'anunci d'una parada, ni es recordava que els carteristes estan a l'aguait, ni es reiterava la prohibició de fumar. M'agradaria poder reproduir el que s'hi deia, però no me'n recordo. A grans trets, s'alertava que no s'havia d'escoltar música als vagons sense auriculars, ni tampoc fer-ho amb auriculars però a un nivell de decibels que seguís molestant a la resta d'usuaris del vagó.

Ja sabem que aquest missatge no tindrà cap efecte sobre els honorables usuaris que practiquen l'esport de risc de sentir música sense auriculars. Igual que hi ha gent que segueix fumant a les andanes de tren, o que creua les vies de manera inconscient i perillosa, encara que es digui repetidament per megafonia. Però com a mínim queda palès que és un problema real!

7 comentaris :

  1. Com a usuari habitual de FGC he de dir que no he sentit mai l'anunci que cites, però sí que de fa una temporada llancen missatges per megafonia de les estacions per convidar els usuaris al civisme. No es pot seure al terra del tren, i naturalment no es pot fumar a les instal·lacions. Però el que més gràcia em fa de tots els que he sentit és que està prohibit fer grafits al tren i suposo que a les estacions. Fa una pinta que aquests missatges tinguin utilitat...

    Evidentment no foten ni cas, però és que dient aquestes coses crec que els estan convidant a fer-ho més i riure una estona. A veure si sento aquest que dius, i em queda pendent fer el que vaig anunciar en el post que enllaces ara fa quatre anys (espera, que ploro). No, allò de la pena de mort no, sinó posar-los en evidència dient ben fort si s'adonen que estan molestant. Corro el mateix risc de rebre un parell de ganivetades, però durant aquests anys he anat acumulant molta bilis a causa d'aquests indeseables.

    ResponElimina
  2. Aixo que comentes del FGC jo ho he viscut al Metro de Barcelona, a Renfe, a autobus i fins i tot a un Talgo. Uns ho fan per pura mancança de civisme, altres per buscar gresca.

    I fot molta ràbia no poder fer-hi res, perquè si vas a dir-los alguna cosa ja pots anar preparat a tenir gresca, perquè la tindràs. I clar, generalment tu sempre tens més a perdre que ells (i si són menors encara més) així que passa el que passa.

    I no et dic el que els hi faria jo a aquesta gentola perquè el teu blog és un lloc agradable i maco ;)

    ResponElimina
  3. Sabeu aquells auriculars cutres que "regalen" als avions o al AVE per sentir la peli? Sempre en porto alguns a la motxilla, i n'he ofert un parell de vegades a gent que escoltava música sense ells, però s'han limitat a rebutjar i a apagar la música.
    Per si de cas, aquest procediment es recomana fer només en hores que no siguin intempestives i que l'eludit no vaig en grup...

    ResponElimina
  4. Uns cursets de civisme no anirien malament a molta gent

    ResponElimina
  5. XeXu, potser no té cap efecte, però tampoc tinc la sensació que ho agreugi. I als usuaris que considerem que això és un problema real fa que com a mínim ens sentim una miqueta escoltats... I vés amb compte amb les ganivetades, no voldria que prenguéssis mal! Enfrontant-te als indeseables no els faràs desaparèixer, es multipliquen com E. coli, per si no ho sabies!


    Carquinyol, jo n'he vist a tot arreu, de gent que practica aquest esport, però el missatge de megafonia només l'he sentit als FGC. Ja m'ho imagino el que els hi faries... Gràcies per respectar la bellesa interior del meu bloc! :)


    Pons, 100% d'acord. No he anat amb AVE mai i en avió potser fa quatre anys que no hi vaig, i els cops que hi he anat em sembla que el preu del bitllet era massa reduït com perquè inclogués aquesta mena d'artilugis. Però m'agrada la iniciativa. Igual que als dos d'aquí dalt, et recomano que vagis amb compte, que aquests "indeseables" escupen foc i socarrimen a la gent!


    Joan, no anirien pas malament, no... Tothom parla molt de drets, i és cert que en tenim, però de deures ciutadans també, i no sembla importar a ningú. Massa mandra veig jo per portar-ho a la pràctica...

    ResponElimina
  6. Els missatges de civisme dels catalans ja em tenen una mica fins al monyo, a mi. Almenys a la meva línia fa temps que els sentim, i no sé si serveixen de massa. Deixant de banda la ridícula campanya de civisme que mouen per twitter, que em treu de polleguera!! A banda d'això, estic molt agraïda de viatjar amb FGC i no amb Renfe!
    La meva mala llet matinal m'ha portat a demanar siusplau a algú que baixi el volum del seu reproductor musical... malgrat que duia auriculars. Ho sentíem tots els que anàvem drets i anxovats a la plataforma! I a més era música lletja! La gent es juga els timpans de mala manera i no n'és conscient. Ai senyor!!! (quanta roba i quant poc sabó!).

    ResponElimina
  7. Yáiza, no en sabia pas res que es feia una campanya de civisme (sóc usuària novella dels FGC, sóc patidora de Renfe des de temps immemorials), senzillament em va fer gràcia sentir-ho. He de dir que no ho he tornat a sentir més, la veritat... I no és perquè ja no calgui!

    ResponElimina