03 de novembre 2012

Agafem aire

Ja m’havien avisat, que segurament aquest seria l’any de la meva vida en el què aniria més atrafegada, i els qui m’ho deien ho feien lluny de voler-me espantar. I no s’equivocaven, realment els horaris de Màster són una bogeria, muten contínuament, i tant allà com al laboratori s’ha d’intentar fer la feina ben feta. Aprenc, no puc queixar-me de la docència que rebo, però sí que he de dir que no m’agrada el control d’assistència. Tinc un llibret que ha de ser signat a cada sessió, i em sento com si anés a l’institut. I m’atreviria a dir que ni allà em feien un control tan estricte. No tinc la sensació de ser lliure de no assistir a un seminari si el trobo infinitament avorrit, i deixo experiments a mitges o se m’allarguen més dies del que caldria. M’agradaria saber quin objectiu persegueixen, s’hauria de reflexionar sobre el fet que la meva presència física no determina que jo estigui atenta a clase, i sobretot, que no tenim dotze anys i que som prefectament conscients del que significa assistir o no.

De tota manera, els dies de pont han de saber-se gestionar, i combinar feina i lleure. 


I ja em direu la vostra opinió, però jo diria que aquesta casa que s’està construint a la sortida d’Olot té una lleugera retirada a la de Bilbo Baggins! Ara que tampoc m’estranyaria, la Fageda ja té una retirada a Hobbiton! 

(La fotografia, feta des del cotxe i en moviment... No s'aprecia gaire, però de debò que "en viu" fa molta impressió!)

6 comentaris :

  1. No ens enganyem, si no hi hagués control d'assistència, no hi aniria ni Cristo. Els cursos de doctorat són extremadament avorrits. Ara els anomenen màster, però és la mateixa cosa, i no aporten absolutament res. Per algun que t'ensenya alguna cosa, perds un temps experimental que ja no recuperes amb moltes hores de profes que expliquen les seves batalletes. Però és clar, han de justificar el preu que té, són caríssims. Si pagues per no anar a classe, la cosa cantaria una mica, però bé, al final, aprofites tant el temps de classe com si t'estiguessis gratant la panxa al bar.

    Segurament em diràs que alguns a tu t'interessen, potser sí. Jo els trobava una pèrdua de temps.

    ResponElimina
  2. la inconsciència de la gent ha fet que s'hagin de posar aquestes normes tant de vegades ridícules. Aprofita el pont que aviat tornem a la rutina

    ResponElimina
  3. molts ànims i espero que hagis recuperat forces. Segur que si, la fageda a la tardor és preciosa!

    ResponElimina
  4. Com diu en XeXu, o en Garbi, al final paguen justos per pecadors. Els controls d'assistència poden semblar infantils, però sempre hi ha un percentatge (menor) de gent que té molta barra i no posarien els peus a les classes i després demanarien el títol a crits. Jo també he fet algun màster en què al final havies de signar, i és curiós veure signar gent ja ben granadeta...

    En tot cas, veig que aprofites els caps de setmana per escampar la boira i fas molt ben fet. I si és en una terra tan genial com la Garrotxa, encara més!

    ResponElimina
  5. Quan he vist la foto he pensat en en Bilbo!!

    I a sobre d'horaris terribles anar d'un lloc a l'altre.. Això sí que toca els nassos, perdre temps viatjant.

    Jo no he recuperat el ritme de l'any passat, el màster és una altra història... Ànims Laia!!

    ResponElimina
  6. Jo crec que aquesta reflexió (molt encertada) no la fan els que imposen aquests controls perquè realment no tenen sentit i si s'ho pensessin una mica no ho farien. Penso que estan encara massa subjectes a la por,por de que es converteixi en una mena de passotisme colectiu però llavors només caldria fer exàmens com déu mana (que això també és un altre tema a parlar) en què la persona hagués de demostrar els seus coneixements i corroborar no només que ha assistit a classe sinó que hi era en plenes facultats mentals. Això del control d'assistència sempre ho he trobat una xorrada i a certes edats una falta de respecte.
    Però com bé dius....agafa aire! Les fotos són molt xules,sembla un lloc bonic per respirar-hi!!!

    ResponElimina