17 de juny 2012

L'os

El meu aïllament social i blocaire d'aquestes últimes setmanes ha fet que tot just avui llegís el post d'en Xexu sobre les assignatures dures de rosegar. I a dos exàmens d'acabar la carrera, és un moment fantàstic per poder fer el post! El Batxillerat no va ser gaire traumàtic, de manera que em centraré en les assignatures de la carrera.

A primer, vaig arribar a avorrir a mort la Botànica. Sobretot el visum (consistent en que et foten una fulla o un fruit davant i l'has d'identificar). Tinc el record d'anar a fer un tomb amb les companyes pel Campus de la UAB, completament artificial i on s'hi barregen mil i una espècies diferents, per poder anar estudiant. Tothom s'ho sabia i jo ni fava, em costava molt. El millor va ser anar a dinar a la gespa el dia abans, i en veure una de les professores del departament córrer per allà, espiar-la per veure si anava a collir material per l'examen!

A segon, vaig patir amb Citologia i Histologia. La dura en teoria era Fisiologia Animal, però a mi m'encantava de manera que me la vaig treure decentment. Però Citologia i Histologia vaig patir en estudiar-la, ja que tot eren classificacions, estructures... 

A tercer, vaig patir amb la Immunologia. Duríssima, sobretot pel professor. El nivell era molt alt, es passava bastant i ho detallava tot al mil·límetre. A més, hi ha centenars de processos que s'interrelacionen entre sí, i diferents combinacions de les mateixes molècules tenen diferent funcionalitat. Un caos. Però meravellosament interessant. Vaig aconseguir netejar l'assignatura de tota la brutícia amb la que aquell professor l'emmetzinava i estudiar-la va ser un plaer. Dels cops que he gaudit més estudiant!

Però per damunt de tot això, crec que podria destacar la Neurologia. El professor era molt egocèntric, el plantejament de l'assignatura no em va agradar (ni aquest ni la distribució del temari) i em va costar força. A més a l'examen ens va fer comentar uns articles de metodologia que encara avui ens preguntem quina relació hi havia entre el que ens va preguntar i el que es comentava a l'article. Crec que a raó d'aquesta assignatura he desenvolupat una mena de resposta immune contra tot el que se li assembla, i quan en altres assignatures apareixen temes de neurologia em costen moltíssim! 


Bé, un repasset d'assignatures de la carrera que han estat memorables!

PD: jo també li dic os i no coco, Xexu! :)

3 comentaris :

  1. La veritat és que sona molt millor això d'os que no pas el coco, em sembla que teniu raó. Saps què passa, que després de no sé quants comentaris, va ser quan ja el post estava 'tancat' que em van comentar això d'os, i ja no vaig dir res. Però sí, sí, a mi mateix em sonava estrany coco, però no em sortia altra cosa.

    Sembla ser que la Immuno t'ha acabat conquistant. He de dir que també em queixava dels meus professors, semblava que anava per departaments que s'ajuntessin profes dolents, però crec que en aquest cas és cosa de l'assignatura, la Immuno és tan endimoniadament enrevessada que no hi ha déu que l'expliqui bé. És l'única assignatura que vaig passar dels apunts, em vaig agafar l'Abbas fotocopiat, i tira. Els dibuixets eren molt explicatius i s'entenia molt millor. Recordo haver expressat algun cop això que dius tu, 'això de la Immuno no està tan malament com semblava!'. I és que en realitat és molt interessant, però tal com l'expliquen és per posar els pèls de punta.

    De Bio no tinc altres records dolents, la Botànica era molt avorrida, però per contra tenia un profe molt i molt bo que justificava assistir a les classes a les 8h del matí. Cito i Histo eren de pa sucat amb oli, almenys a la UB, però detecto dificultats en el teu cas per reconèixer preparacions de les pràctiques? En totes elles sortia això, preparacions per identificar.

    M'he embolicat amb les que dius, però anava a dir que no tinc records dolents tret de les Ecos, que per mi eren fatals, no li trobava el sentit ni del dret ni del revés. Però era cosa meva.

    A BQ les coses es complicaven amb Enzimo, Estructura de Macromolècules i Biofísica, i alguns complements de química no aptes per biòlegs.

    Res, que ja ho tens aquí això, eh! Ànims pel que et queda!

    ResponElimina
  2. Quin repàs has fet a la carrera!! Jo ja ho vaig dir allà, però també vaig creuar la Histo. No era excessivament difícil aprovar perquè eren pocs crèdits, però el temari era refotudament avorrit. Immuno la vaig fer a segon, i sembla que tots els profes són iguals... suposo que és molt difícil estructurar bé aquesta assignatura, acaba resultant un merder de ca l'ample. Jo vaig acabar comprant-me l'Abbas per mirar de treure'n aigua clara! Em va agradar, però l'examen va ser força desastrós... I neuro... neuro?! Quina mena de Neurologia feu els biòlegs?! Suposo que us dediqueu a la part de fisiologia, i no pas a les malalties directament, no? En tot cas, la meva neuro s'emporta el premi gros d'assignatura mal donada, mal coordinada, i mal examinada. Quin horror, què mal feta! I mira que la neurologia mèdica és súper interessant. Però "allò" que ens van fer l'any passat (a 4t) era per tallar-se les venes. Odiem el coordinador de l'assignatura! No sabíem respondre tot l'examen ni amb apunts, llibres i pubmed a l'abast. Amb això està tot dit.

    Doncs au, espero que les dues que et queden no siguin tan os... ànims!

    ResponElimina
  3. Jo ara odio algunes assignatures per un altre motiu… ;)

    ResponElimina