12 de novembre 2011

Cavallets

Festa major al poble, i fira medieval. M'agrada passejar-m'hi i xafardejar les botigues de bijuteria artesanal, olorar a encens i a garrapinyades, tastar confitures naturals de gustos peculiars i veure com fan pizzes, coques i pa en forns de llenya. Enguany, però, m'he quedat embadalida davant d'un home gras que, assegut al seu tamboret, feia girar una manovella enganxada a una roda. Damunt d'aquesta, hi havia quatre cavallets de fusta exquisits, amb el cap una mica desproporcionat però de colors ben bonics i envernissats. A sobre d'un d'ells, una nena petita d'uns tres anys reia, i els pares des de fora se la miraven. Jo començava a patir pel senyor, ja que el front de li començava a omplir de gotetes de suor que li regalimaven cara avall, però ell tampoc deixava de somriure.

Hagués pagat per tenir una càmera en aquell moment...



He trobat aquesta fotografia perquè us feu a la idea de com era l'atracció!


Tio vivo manual

Autor: karlosdiaz

7 comentaris :

  1. Caram, què graciós! Deixa't estar d'alta tecnologia, amb un mecanisme així de senzill també es pot aconseguir molta felicitat si ens fixem només en les coses que importen.

    ResponElimina
  2. A mi les fires cada cop m'agraden més i més. Fa no gaire vaig estar a la Fira del Codony a Tremp i m'ho vaig passar tan bé!

    Ara fan fires sota qualsevol excusa però no em sembla gens malament doncs és una manera de fer poble, de fer país que aquestes contrades més apartades tenen.

    Veient la gentada acumulada sembla clar que és una manera de donar vida als pobles i fer moure una mica l'activitat econòmica... i omplir la panxa!

    ResponElimina
  3. No puc veure la foto... :( (no se'm carrega per culpa de la merdeta de conexió que tinc). Però bé, ja me'n faig una idea amb la teva explicació. Les fires són molt xules, reconec que no vaig a masses però les vegades que hi he anat m'ho he passat prou bé!
    A vegades les coses més senzilles són les millors!

    ResponElimina
  4. Jo també sóc assidu de les fires medievals. Aquesta atracció és molt bona, ja l'havia vista. Tot enginy!

    ResponElimina
  5. Que maco! A mi també m'agraden molt aquestes fires artesanals. Per festa major del meu poble també en fan, però és al juny!!

    Aquí a París, als Champs de Mars, vaig veure uns cavallets prou grans... que també anaven amb manovella!! Jo també patia per l'home, però ell com si res, anar fent voltes. Suposo que hi deu haver un bon sistema de politges i històries, si no, no m'ho explico!

    ResponElimina
  6. que bonic! aquest tipus de fires tenen un encant especial, veritat? :)

    ResponElimina
  7. Jo he vist algun cop aquests cavallets en alguna fira medieval. Sembla mentida, oi, que a cop de manovella es pugui moure tot l'aparel... Segurament hi ha un pes màxim perquè al pobre home no li agafi mal d'esquena... Esperem-ho! ;)

    ResponElimina