09 d’octubre 2011

Nombres i papers

Des que vaig començar el curs, el ritme que porto és una miqueta més intens que altres anys, i si a això li sumem la calor que ha estat fent, els canvis de temperatura i el consegüent refredat que vaig agafar, potser justifico una mica que estigui més absent de la catosfera!

Hi ha una cosa que m'ha sobtat. Al llarg dels trajectes que faig amb tren i autobús no puc llegir, ni escriure, ni fer mots encreuats sense marejar-me. Però per raons que encara no he descobert, sí que puc fer sudokus. No sé si les lletres em maregen i els nombres no, si és psicològic, si requereix menys atenció o si sóc molt rara a nivell de connexions neuronals. El cas és que vaig millorant, i m'estic ventilant un llibret que tenia mort de fàstic per casa des de feia anys. També vaig perfeccionant les meves qualitats papiroflèxiques, cada cop trigo menys a fer grues de paper! Potser hauria d'anar acumulant les que vaig fent, i quan arribi a les mil, demanar un desig! Encara que no sabria què demanar, la veritat...

9 comentaris :

  1. El diagnòstic és clar, amb les lletres no pots, amb els números sí... fàcil, ets de ciències! Conyes a part, per mi és un misteri per què amb algunes coses ens maregem i amb altres no. M'agradaria saber-ho. O quina diferència hi ha entre un autobús o un cotxe. En el primer encara llegeixo una estona i no em moro. Al cotxe, dues línies, i estic com una sopa.

    Fes grues, fes, que sempre hi ha alguna cosa que demanar.

    ResponElimina
  2. Oh, així que et convertiràs en la reina dels sudokus?? Jo vaig tenir una època molt viciada, feia els de l'ADN caaada dia... hehehehe! M'agrada prou la papiroflèxia, el meu problema és que si aprenc a fer una figura i passo temps sense fer-la, se m'oblida de mala manera. Mai no he provat amb la grua, el meu únic animal és la típica granoteta... mmm... hauré de buscar algun vídeo que n'ensenyi!

    ResponElimina
  3. Ui, doncs ja domines dos aspectes que jo no me'n surto ni de conya. La papiroflèxia... com a molt faig uns avionets que vaig aprendre fa 20 anys... no he pogut fer evolucionar la seva tecnologia.

    Pel que fa als sudokus són un món en el que mai no he pogut entrar... tampoc he fet massa esforç, ho reconec.

    A mi, així per passar el temps, doncs ho faig partidetes d'escacs o si ha caigut una Vanguardia a les meves mans, els mots encreuats d'en Màrius Serra em tornen boig!

    Ah, i ja pot haver-hi revolts i frenades, que jo llegint, calculant o escrivint no em marejo mai!

    ResponElimina
  4. Ja dorms gaire? No sigui això el que et fa marejar ;)

    ResponElimina
  5. Sí que és raro, sí això del mareig! Ja no diria que simplement són números o lletres, sinó que depén del dia o la temporada! Jo a vegades puc llegir revistes dins els cotxe i altres a la mínima ja estic ben marejada!

    Grues de papiroflexia? Em sembla que mai n'he vist cap! Una pregunta, el primer cop que proves de fer algo, vas doblegant a veure com queda o has de mirar algun lloc com es fa cada cosa?

    Una abraçada de paper!

    ResponElimina
  6. grues de paper? ja ens les ensenyaràs!!!

    ni idea d'això del mareig, potser com diuen per aquí amunt, té a veure amb el cansament.

    ResponElimina
  7. És Al·lèrgia a les Lletres. Compte que no et passi amb el nom de la parada del bus, que llavors si que...
    I pel que fa a les grues, tranquil·la, mentre sigon de paper i no hi haigo contractistes pel mig, no em fan por...
    Un somriure, jo també volia una piscina dins de la classe ;D

    ResponElimina
  8. Ooohh!!! jo sóc terrible amb això del mareig i no hi ha manera que trobi una regla que hi doni explicació, depenent de qui sap quina raó alguns dies em marejo i d'altres no. Enhorabona si has trobat alguna cosa que no et mareja!!! Jo tampoc sé si és una qüestió de lletres o de números... en tot cas, jo que sóc més de lletres no m'hauria de marejar amb els llibres i no és el cas! jeje

    ResponElimina
  9. Hahah Xexu, no t'ha costat gens eh!! Doncs jo ni cotxe ni bus, tu. Em sembla, però, que si anessis amb els conductors que vaig jo no aguantaries ni dos minuts... Els tinc fitxats i són un perill públic, crec que enlloc d'expressar la distància entre cotxes en metres ho fan en polzades...

    Les grues? Doncs potser m'hi animo, no dic pas que no!! Hauria d'anar començant si vull acabar algun dia...!


    Yaiza, això de les figures que s'obliden també em passa, però de grues n'he fet taaaaaaaaaantes...! I bé, no és per res però em surt el difícil de la Vanguardia, muahaha! Ara bé, tinc un llibret del qual els de nivell màxim no els puc resoldre, són la meva creu!


    Porquet, jo aquests mots encreuats també els faig de vegades, al bus regalen la Vanguardia i si tinc sort també n'enganxo alguna. Però no els acabo quasi mai, sempre se me n'escapa alguna!


    Carquinyol, la resposta és no, no dormo gaire :) Però no crec que sigui això! Podria fer becaines al bus, però és una mica incòmode! Jo si no tinc alguna cosa flonja...


    Barcelona, els que van doblegant i van provant fins que els hi surt alguna cosa són els "jefes" de l'art de la papiroflèxia, aquells que si me'ls trobo els hi faig trenta reverències!!! Jo sempre em copio de les seves aportacions, del que ja ha fet algú. Miro les instruccions per Internet de les figures que m'interessen i ja està :)


    Rits, quan en porti unes quantes ja us les ensenyaré!! I no crec que sigui del cansament, vull dir, jo sempre he estat de tendència a marejar-me! De petita anàvem de vacances als Pirineus i jo crec que sempre acabàvem parant a la mateixa benzinera perquè jo havia de buidar l'estómac... I el cap, com un bombo!


    Cantireta, al·lèrgia espero que no, dona! Que jo sóc de tot, de ciències i de lletres, s'ha de saber de tot! I molts de nosaltres gaudim escrivint blocs i llegint llibres, oi? Res d'al·lèrgies! :)


    Persona, primer de tot, benvinguda! Doncs si algun dia hi trobes una explicació raonable i una solució fes-m'ho saber si us plau!!!

    ResponElimina