28 d’octubre 2011

Forvo

Ja fa molt de temps que volia practicar una mica d'anglès, però els cursos que oferien a diferents escoles d'idiomes se sortien del meu pressupost. I en els programes de tàndem lingüístic que oferien a la universitat tampoc he tingut gaire sort a l'hora de trobar "parella lingüística", ja que ho fan amb una mena de sorteig i l'anglès sempre és el més sol·licitat.

Enguany em vaig espavilar i he aconseguit entrar a una assignatura d'Intercampus d'anglès que faig a través d'Internet, i de retruc em trec uns quants crèdits de lliure elecció. De moment està resultant bastant interessant, està ben muntada i he descobert bastants recursos que hi ha penjats per la xarxa. Aquesta setmana havia de donar la meva opinió en un fòrum sobre un tema proposat, i ens animaven a que la nostra contribució fos oral, és a dir, gravar-ho i penjar-ho com a mp3. La meva experiència en aquest camp no és gaire, no m'agrada gens sentir-me gravada, em noto molt estranya, però he decidit fer-ho per practicar una mica. Hi ha moltes paraules que no sé com es pronuncien en anglès, però he trobat una web que m'ha agradat molt: Forvo. És una mena de wiki on tothom hi pot contribuir enregistrant paraules en el seu idioma matern, de manera que altres usuaris les poden consultar. He trobat les paraules que volia, i enregistrades en tres o quatre dialectes (americà, britànic, canadenc...). M'ha encantat, i he decidit participar-hi amb algunes parauletes en català. El sistema funciona de manera que la gent proposa paraules que els agradaria saber com es pronuncien, i de la llista que en resulta, cadascú pot escollir quina vol pronunciar (es recomana que cadascú enregistri les que corresponen al seu idioma matern). Crec que és de molta ajuda per la gent que aprèn algun idioma, si més no, a mi m'ha servit! I el català es troba ja entre les llengües que tenen més de 1000 aportacions. Si algú de vosaltres té temps i ganes, també podeu posar el vostre granet de sorra! 


9 comentaris :

  1. Sembla una proposta ben interessant. Intentaré mirar-m'ho xò no prometo res.

    A mi tp m'agrada gens escoltar-me la veu. Em sento una veu tan estranya. No me la reconec gens.

    ResponElimina
  2. Ostres, quina recomanació més curiosa, no coneixia aquesta aplicació! S'haurà de tenir molt en compte. He anat corrent a buscar alguna paraula que poguessis haver afegit tu. He posat 'dofí', però l'ha dit un tio, així que no. Llàstima!

    ResponElimina
  3. Jo també la faig servir! Això sí, per aprendre portuguès (estic totalment en contra de l'anglès). És molt útil, però no sé perquè no se'm graven bé les meves paraules... així que només hi participo "passivament".

    ResponElimina
  4. ha de ser molt útil, ara m'hi faig un passeig

    ResponElimina
  5. Molt interessant!! Hauré de mirar la secció de francès... hehehe! Merci!

    ResponElimina
  6. Caram. Sorprenent i útil. Gràcies per la descoberta.

    ResponElimina
  7. Ale que xulo! Segur seguríssim que ho faré servir, perquè amb el meu xicot parlem anglès, però cap dels dos som natius, i de vegades hi ha paraules que ens fan dubtar!

    ResponElimina
  8. Ala! No ho coneixia! Si n'és de curiós! I mira que hi ha possibilitats i recursos per internet.

    Crec que m'animaré a pronunciar-ne algunes! M'ha agradat molt!

    ResponElimina