02 d’octubre 2011

Col·leccions

Després de l'estiu, com per donar punt i final a les vacances, sempre se sol viure una allau de publicitat dels col·leccionables que s'oferten als quioscs. Jo sempre tinc la mania de mirar la lletra petita dels anuncis, on et desemmascaren quan et costarà realment la broma (ja que excepte el primer fascicle, la resta solen costar un ull de la cara), i també sempre m'imagino quin perfil de gent compra reguitzells de ventalls, cursos de ganxet o figuretes de porcellana, entre altres. De col·leccions inútils o rares n'hi ha arreu (un exemple de col·leccionista excèntric que em ve al cap és Nino Quincampoix i el seu recull de riures sorollosos, empremtes de calçat i fotografies de carnet!)

Jo de col·leccions actualment no en tinc cap. Tinc molts segells de moltes parts del món, però són segells timbrats sense valor, i a més a més és heretada, la gran part no els he aportat jo. No vaig buscant pas segells, i gairebé mai envio cartes. Les possibilitats d'obtenir-ne i seguir la col·lecció avui en dia es redueixen molt, i més si tinc en compte que no sé ni que els tinc (mentre escrivia me n'acabo de recordar!).

També tinc una capsa plena de figures d'orgami que vaig fent, en guardo un exemplar de cada cosa nova que faig. Però tampoc ho considero una col·lecció, malgrat que el Diccionari de l'IEC diu que una col·lecció és un recull de coses d’una classe determinada, especialment de coses d’art, de ciència, d’indústria, etc., que constitueixen un conjunt més o menys complet. 

De les coses que en algun moment de la vida he "col·leccionat", cap m'ha costat un duro. I no sé si no col·leccionar coses ha estat conseqüència de no tenir-ne ganes, de tenir la butxaca buida o de falta de persistència o constància.  

Si algú col·lecciona alguna cosa em faria gràcia saber-ho! 

9 comentaris :

  1. Per ser col·leccionista s'ha de tenir pasta, està clar. Tret de la Carme, que col·lecciona moments...

    Doncs jo en tinc de col·leccions, coses que m'agrada guardar. Una, si se'n pot dir així, sent fidel a la definició del diccionari, és la d'imants de nevera. En compro allà on vaig, i ens en portem amb els amics. Va començar com un detall què fèiem, però ara penso que la gent que m'envolta comença a viatjar a llocs recòndits, i que potser no estaria malament que els en demani, encara que els hagi de pagar després, perquè fins ara els portàvem com a souvenir.

    Una altra, que està poc activa, és menys lloable. És de tasses de cafè robades vilment dels bars on les prenc. Al principi ho feia sempre que podia, però era massa cleptòman. Ara ho faig de vegades quan vaig de viatge, per tenir un record del lloc. No són tasses especialment boniques (algunes sí, és clar), són tasses de llocs concrets, apunto la data de 'recollida', el nom del bar i el lloc. En tinc força...

    Potser això ho havia explicat algun cop al Bona nit, no sé... en tot cas, espero que t'hagi satisfet la curiositat la meva resposta, ara que aniré a la presó per haver-ho dit públicament!

    Les teves figures d'origami són genials!

    ResponElimina
  2. Amb la falta d'espai que tinc a casa (ara més accentuada des de la vinguda d'en Micaquet) de col·leccions ben poques.

    Una enoooorme de segells que vaig heretar del meu pare, però que jo no he continuat pas i que de fet li tinc estima perquè em recorda les hores que es passava ordenant-los i classificant-los.

    Una altra enooorme de postals amb fotografies de tren que la meva mare va anar fent.

    I jo només colecciono sèries de TV que m'agraden, però de la forma més econòmica i compacta possible…. i és que ara hi ha uns dics durs de 1 Tb petitons i on caben bastantes temporades...

    ResponElimina
  3. Jo tinc una col.lecció (no molt gran, uns 20...) de taulers d'escacs d'arreu del món. Excepte d'Oceania, en tinc almenys un de cada continent. En tinc un que em van regalar els companys de la primera feina (fet a mà, i amb els colors del Barça!). Aquest és el meu preferit...

    No sé si compta, però també tinc moltes col.leccions de llibres... Des dels que tenia quan era petita (la primera col.lecció van ser els llibres de la Puck), a col.leccions més noves...

    Ah, sí! En tinc una de segells (heretada del meu pare), però jo no l'he feta... Té uns àlbums, amb tots els segells que han sortit... des de que jo vaig néixer! Però la nena li ha sortit "rana"...

    I una altra que jo genero, però que no tinc jo... Cada any faig un àlbum de fotos amb les fotos compartides de tot l'any, i el regalo... Així que jo faig, i compro, i algú altre té la col.lecció!!!

    ResponElimina
  4. Jo tinc una rara col.lecció de mostres de sorra de diferents platges dels paisos que vaig visitant......friki? Potser si però m'agrada i és molt barat. Un dia d'aquests us l'ensenyo

    ResponElimina
  5. Jo tinc un gran dubte amb aquestes col·leccions de temporada. Després de 2 o 3 números... segueixen sortint? És que no m'hi he fixat gaire però diria que després ja no en canta gall ni gallina d'aquestes col·leccions!

    Ja em veig el pobre senyor/a anant religiosament al quiosc i un dia se n'adona que no podrà acabar el seu avió de la segona guerra mundial perquè els senyors de RBA o qualsevol altre només havien previst enganyar als seus clients amb 3 peces de l'avió... que després això ja no ho segueix ni cristo...

    ResponElimina
  6. Jo de petita havia estat capficada en què calia tenir una col.lecció. Així que em vaig posar a col.leccionar pims, que era la sortida més fàcil!! En tinc un bon grapat i comparteixen suro amb una col.lecció més espontània, menys premeditada i més bonica: postals de viatges! Durant una epoca ens enviàvem postal entre uns quants, ara en rebo menys (també n'envio menys clar) però em segueixen fent molta il.lusió!!

    Ah, i quina ràbia fan els col.leccionables de setembre... Fa-ci-li-si-moooo... Aaah! Quina ràbia!

    (bon post he decidit comentar des delmmb... Ple d'eles geminades, aquí que no tinc el punt alt...)

    ResponElimina
  7. Xexu, la teva de les tasses, i tant, ja no me'n recordava! Mantindrem la teva vena cleptòmana en secret, no pateixis! ^^


    Carquinyol, els discs durs extraïbles, quin gran invent! En necessito un... Potser per això no me'n guardo cap, de sèrie!


    Matgala, la teva de taulells d'escacs, és veritat! Recordo que algun cop havies dit que en tenies un del Barça :) I fet a mà... m'encanta, aquestes coses no tenen preu!


    Garbí... friki? Genial! M'agrada molt aquesta! I si en tens per fer una col·lecció és que has vist món, eh!


    Porquet, jo crec que com dius tu, després de tres o quatre volums deuen desaparèixer. I potser en això consisteix també el negoci: potser no pretenen que la col·lecció l'acabi mai ningú, sinó que viuen d'embutxacar-se les peles de les cent persones que compren dos o tres volums, no pas dels dos pringats que potser voldrien fer-la tota.


    Yaiza, la teva també m'agrada molt! Jo també en tenia molts a casa, però no els tenia com a col·lecció :) No me'ls posava mai!

    ResponElimina
  8. (Jo tampoc no me'ls he posat mai de la vida!)

    ResponElimina
  9. mmmmm... va ser que no. M'agrada col·leccionar coses, rcords, xò una col·lecció en concret? no pas. I ja em fa ràbia, eh!!

    que xules les figures oragami!!! és espectacular! ara entenc lo de les grues!!! m'agrad molt un dofinet que he vist només començar!

    ResponElimina