25 de setembre 2011

Transferència d'energia

Des del meu aniversari, disposo d'un mp4 per escoltar música. I la veritat és que no me'n desenganxo gaire. Hi ha èpoques en què deixem de banda coses que solíem fer, i després ens hi reconciliem. Escoltar música per mi ha estat una d'aquestes, i ara mateix n'escolto cada dia, ja sigui durant els trajectes o a casa, mentre faig feina, mentre netejo, mentre cuino...

He recuperat música que feia anys que no escoltava, m'he posat al dia i he descobert nous grups (o grups que ja existien però amb els quals no havia topat o no havia fet cap mena de cas). I em dóna un plus extra de motivació, d'energia. Té lloc una d'aquelles famoses lleis que diu que l'energia no es destrueix, sinó que es transforma. L'aparell es carrega quan està connectat a l'ordinador, i després, a mesura que sona, el nivell de la bateria va baixant. Però l'energia no desapareix, l'absorbeixo jo. I m'ajuda molt, sobretot perquè en moments on les coses em van bé, les petiteses que podrien fer baixar el ritme o desmotivar-me es dilueixen en un mar de notes i es perden. De vegades ho fa la lletra, de vegades un ritme que et fa ballar o fer petar els dits, de vegades un peu inquiet que sense adonar-te'n acompanya la melodia. 


8 comentaris :

  1. Que fantàstic que la música et recarregui així. M'ha agradat la imatge aquesta que la bateria que es va gastant passa directament al teu interior. Hi ha temporades de tot, i aquestes en que no et desenganxes de la música les conec molt bé. Ara no seria una d'elles per mi, em sembla, però sense música, sigui molta o poca, no vaig enlloc.

    ResponElimina
  2. Doncs aprofita aquest intercanvi d'energies al màxim! És fantàstic aquell moment en que et topes amb un grup, un cantant o una simple cançó que no coneixies i que saps, de cop i volta, que ja s'ha tornat imprescindible en la banda sonora de la teva vida.

    ResponElimina
  3. Jo no sé que faria sense la música als trajectes !! Les hores al metro se'n farien interminables (i quan anava en tren a Bellaterra ja ni t'explico !!)

    Jo sempre porto engegada la reproducció aleatòria, i no deixo de sorprendrem en com 'els nans del reproductor' saben quina música han de posar en cada moment concret !! La de vegades que el dia ordinari agafava un to de sèrie de televisió per haver triat el teme concret en el moment concret del dia !!

    ResponElimina
  4. Que bona la manera que has trobat d'explicar l'energia que dóna la música. Jo també n'escolto molta, quan vaig pel carrer, a casa, al aixecar-me, abans d'anar a dormir...diria que gairebé cada dia, hi ha algun moment que tinc la música a tot drap i em poso a ballar i cantar. I és que escoltant-ne és impossible, quedar-se quiet...

    ResponElimina
  5. La música dóna energia i una bona cançó actua moltes vegades de motivadora i t'ajuda a afrontar certes dificultats que poden presentar-se en el dia a dia. Cantar relaxa, alhora. La música amansa a les fers, diuen. Bé, no he sapigut trobar cap cosa dolenta de la música...

    ResponElimina
  6. A mi també m'ha passat, a temporades, no desenganxar-me de l'iPod o l'aparellet de torn sempre que sortia de casa. Ara podria escoltar música al mòbil i no ho faig mai, tiro per llegir. I estant a casa, des que sóc aquí, quasi mai poso música, tampoc... Són èpoques!

    És molt guai que a tu et faci aquest efecte, escoltar música! Ja tens el remei per qualsevol dia d'ànims baixos... Però s'ha de mirar bé què portem guardat, que de vegades assalten les cançons tristes i no convé!

    ResponElimina
  7. t'entenc perfectament!! a mi em passa igual i no puc concebre sortir al carrer sense el meu mp4! el porto a totes hores! sortir sense ell seria com sortir descalça! :)

    ResponElimina
  8. Ja veig que molts per aquí som "musico-addictes". I és que hi ha tants tipus de música que és molt estrany que no n'hi hagi algun que encaixi amb nosaltres, oi?

    ResponElimina