09 de setembre 2011

L'home de pa

Avui pel carrer he vist a una nena que per berenar es menjava un entrepà fet amb un panet de Viena, d'aquests tovets. No sé si és que no li agradava gaire o si estava avorrida, però es dedicava a anar-lo rosegant per les vores, per donar-li forma de coses. Ella deia que l'havia convertit en una guitarra, i amb una miqueta d'imaginació potser sí, que ho era. Un banjo potser seria el terme més adequat. 

I això m'ha recordat a quan jo era petita, i quan visitava la iaia i ens feia el berenar. Quan sabia que l'aniria a veure sempre ens comprava un panet que feien en un forn del barri de Sants, i que tenia forma o bé de persona o bé cargol, depèn del dia. El cargol tenia la closca més o menys en forma d'ensaïmada, i d'una de les vores de l'espiral en sortien dues banyes, sempre cruixents. L'home tenia les cames i els braços que acabaven en punxa i eren gairebé tot crosta; en canvi el cap i el cos eren flonjos. Obríem el cargol per la closca i partíem l'home per la meitat com si li féssim una autòpsia; hi posàvem pernil i formatge i tan feliços. I l'home i el cargol estaven més bons que qualsevol entrepà del món.

En cap altre forn he vist que fessin coses tan bufones com aquella... Algú n'ha vist algun cop? Potser em penso que és una cosa molt exclusiva i resulta que és el pa de cada dia per vosaltres (i mai millor dit!). El proper cop que trepitgi aquell barri he d'intentar anar-hi, i si en trobo me'n penso comprar un i fer-me un entrepà!

7 comentaris :

  1. Feies una incisió en Y al pobre home de pa? Quina mala llet...

    Jo no sé quin forn dius, però allà a Plaça de Sants n'hi ha un, no en recordo el nom, que és per llepar-se els bigotis. Tenen una varietat de pastetes i pans... i com que jo no sóc panarra ni res... ai, quina gana, que ja és hora de sopar!

    Macos els records. Tant de bo recuperis aquest home i aquest cargol de pa!

    ResponElimina
  2. El pa de Viena fa olor d'infantesa i bon humor. La imaginació ajuda a fer pans de formes, i la gana a cruspir-se'ls! Molt bonic.

    ResponElimina
  3. Eh.....quan els trobis, els vull tastar. Bons records......:-)

    ResponElimina
  4. oh, no, no, no ets l'única! Jo quan anava al metge, al sortir la meva mare em comprava un llonguet en forma de cargol a un forn del passeig st. joan! El que passa és que ja no sé si en fan...Si descobreixo algun forn que en facin ja t'ho diré, algun n'hi ha d'haver no per aquí?

    Jo com que la meva tieta té un forn al poble, quan hi vaig i li sobra massa em faig panets amb formes gracioses! Aviam si t'he n'hauré de fer un exprés per tu i enviarte'l! ;P

    ResponElimina
  5. Jo si que recordo aquests cargols!!!! quan de temps!!!! sento dir-te que el forn on crec que els compràves ja no hi és (a no ser que ho facin a més d'un forn de pa de sants).

    Eren xulíssims!!!! d'aquell forn tb en tinc molt bons records.

    feien uns panets molt petits molt petits que li déiem els panets de la heidi, i com que quan jo era petita es veu que m'hi assemblava, la fornera sempre me'n regalava un.

    ResponElimina
  6. Xexu, ja el recordo aquest, ja... Hi vaig veure un cop un croïssant gegant que feia caure de cul :)
    I bé, l'home no es queixa... entre la incisió a l'entrecuix i partir-li el crani per la meitat, anava arreglat pobre!


    Cantireta, són records dolços... els amargs millor arraconar-los una mica :)


    Garbí, si els trobo dubto que els tastis, crec que me'l cruspiré en un moment! Però si voleu puc fer-ne una foto i fer-vos dentetes, i tant!


    Barcelona, doncs l'estaré esperant, el panet eh!!! I quina sort que no sigui l'única, sinó pensaria que tergiverso records!


    Rits, ara m'has matat... ja no existeix?? Ossstres, i jo que aquesta setmana que ve m'hi estaré uns dies i ja anava a fer una investigació detallada dels forns de la zona...
    T'assemblaves a la Heidi?? Això m'agradaria veure-ho, hehe!! ^^ Que bonica!

    ResponElimina
  7. ostres, demà t'ho pregunto als pares no fos cas que vagi errada i em confongui de forn. Jo parlo d'un que hi havia a la carretera de sants tocant el mercat d'Hostafrancs....

    ResponElimina