16 de setembre 2011

BOE

Hi ha coses que em costen d'entendre, que poden ser més o menys enrabassades, però avui he topat amb una de les que s'emporta la palma: entendre un article del BOE. Rebuscant, mirant i intentant entendre les bases legals d'algunes beques he acabat amb els ulls com dues taronges. He apagat la pantalla de l'ordinador, com si en encendre-la de nou el BOE hagués de sortir explicat en vinyetes de còmic fàcilment intel·ligibles, i no pas escrites en llenguatge satànic... Però no hi ha hagut sort.

En teoria les bases són perquè tot aquell que hi estigui interessat ho pugui llegir i comprendre. Em recorda als exàmens tipus test fets a mala llet, amb enunciats impossibles i amb contradiccions per liar-te encara més i que no siguis capaç de treure'n l'entrellat sense un traductor al costat. Mentre llegia, he hagut de tenir un paper al costat, i mentre repetia en veu alta he intentat reescriure la frase, posant-hi símbols pel mig, sinònims i tot allò que em pogués ajudar a desxifrar el jeroglífic. Res de res.

Potser és la solució per si algun dia faig una sol·licitud i me la deneguen, no poder reclamar amb fonament. O si reclamés, que fàcilment em poguessin engegar "ho posa aquí, no ho has llegit bé".

8 comentaris :

  1. Deixa estar això del BOE, i dedica't a llegir el Voet, que és molt més divertit!

    ResponElimina
  2. El Govern utilitza aquesta tàctica per dissuadir els ciutadans de demanar beques, vaques, vambes i tot lo que els semblo, per contraatacar amb la frase:"Estos españolitos de a pie son cazurros!"
    Tu aixeca't de la cadira, respira fondo i escolta els Lax'n'Busto, que va millor que llegir el BOE ( a no ser que patiscos d'insomni :D )

    ResponElimina
  3. Vaia tela... perquè tot ho fan tan complicat? No hi ha una versió per gent normal? M'has fet pensar en l'erasmus... s'ha de fer TANTA paperassa que sembla que sigui el primer filtre de candidats... Veus la feinada, et cagues, i no el sol·licites!!

    Per cert, no facis ni cas al XeXu, el Voet és pitjor que el BOE, això segur!! Quins temps aquells en què jo "manejava" llibres de BQ... =P

    Apa, espero que tinguis sort i puguis demanar (i que et concedeixin, clar) la beca!

    ResponElimina
  4. I això només mirant el que posa literalment deixant de banda coses com les interpretacions i els esperits de la norma...

    ResponElimina
  5. totalment d'acord! el llenguatge administratiu és satànic! :(

    ResponElimina
  6. Ufff...ja tens raó per entendre'ls els has de rellegir unes quantes vegades en diferents moments per poder acabar de treure'n l'entrellat.

    Sembla mentida! Ánims i molta sort amb la beca!

    ResponElimina
  7. Ostres Xexu, jo em vaig quedar al Lehninger! No el coneixia aquest.


    Cantireta, doncs sobredosi de Lax'n'Busto ara mateix, em sembla perfecte! M'encanten :)


    Yaiza, ja veurem com acaba tot plegat! Però sí que dóna ganes d'estripar paperassa i enviar-los a pastar fang a tots plegats... Amb això de l'Erasmus no he tingut problemes, perquè no n'he fet, però no per falta de ganes...


    Carquinyol, amb això dels esperits de la norma em sembla que m'he perdut... Però bé, segueix sent infumable.


    Nimue, jo voto que d'ara en endavant escriguis tu el BOE. Escriure se't dóna rebé, i segur que així és més divertit! Les resolucions de les beques, enlloc de comunicar-se via mail podrien ser via zeppelin! Què et sembla?


    Barcelona, moltes gràcies! Ja veurem si m'ho donen o no, però necessito assessorament per saber què estic demanant gairebé!

    ResponElimina
  8. Encara hi ets a temps, d'erasmus?? La paperassa acaba valent la pena! Hehe! Jo he tingut temps perquè clar, amb 6 anys de carrera... t'ho pots plantejar amb calma!! =)

    ResponElimina