20 de juliol 2011

I els comptes no surten

Evolució de les taxes de matriculació de la Llicenciatura de Biologia a la UAB (a aquest import caldria afegir el preu de cada assignatura):

- Primer any de carrera: 70.42€
- Segon any de carrera: 71,02€
- Tercer any de carrera:105,12€ (vaig trucar perquè creia que me l'havien colat...)
- Quart any de carrera: 137,42€ (vaig quedar perplexa, i això que era una mort anunciada...)

Quan el preu de la matrícula era d'uns 70€ aproximadament, aquests estaven desglossats en uns 60 i pocs com a Gestió de l'expedient acadèmic, el tradicional 1,12€ d'assegurança escolar i 8€ de Inform. i docum. de matrícula (que deu ser Informació i documentació potser? És a dir, fer hora i mitja de cua a Gestió Acadèmica o trucar un i altre cop ininterrompudament sense rebre resposta?)

Aquest últim curs (el meu tercer any), l'increment de més de 30€ i en conseqüència, sobrepassar els 100€ es desglossa com a 64€ de Gestió de l'expedient acadèmic, un 1,12€ d'assegurança escolar i, atenció, 40€ de Serveis específics, suport doc, que m'agradaria saber què coi vol dir i a què es refereix.

Enguany m'he deixat 137€ perquè aquestes meravelloses taxes de Serveis específics, suport doc, han pujat fins a 70€, és a dir, el que fa tres anys vaig pagar en general de taxes de matriculació!


Ho sento, però algú hauria de plantejar una hipòtesi amb fonament i fiable perquè necessitaria entendre aquest afany de buidar-me la cartera amb tan poca subtilesa... 

7 comentaris :

  1. Està claríssim, de seguida ho entendràs. Les universitats són un pou sense fons, tenen un dèficit que no et pots arribar a imaginar. Quan jo era allà fent el doctorat tenia de caps el vice-rector de recerca i el degà de Bio, així que sé de què parlo. Tai i com passa amb els impostos i tota la mandanga, al final els que acabem pagant aquest desgavell som els mateixos de sempre. Aquestes taxes no tenen cap raó de ser, però pagaran els sous d'alguns funcionaris. Així va la cosa. A la universitat et cobren per tot, ens hem de treure la idea de que és un centre d'erudició i estudi. No, no, som clients, simples clients d'una empresa. I com a tals paguem. I si tens dubtes d'això que dic, pensa per què en els períodes de matriculació les unis fan anuncis a la ràdio i altres mitjans per captar alumnes. Perdó, he dit alumnes? Volia dir clients.

    ResponElimina
  2. L'explicació oficial per aquest augment de preus de les taxes és que ara les universitats ofereixen uns serveis que fa uns anys no oferien ( intranets docents i d'asociacions, gestions telemàtiques, correu electrònic,... ) i per tant ha de fer recaure part d'aquest cost als estudiants.

    Complementaria a aquesta explicació hi ha una de molt més senzilla: no tenen un duro. Això fa que hagin de fer mans i mànigues per retallar allà on calgui per a tal que surtin els números.

    ResponElimina
  3. Ben senzill Laia, no hi ha un duro i han d'intentar arreplegar virolla d'allà on puguin. El més fàcil, com sempre, al darrer de la cua, és a dir a les famílies i els seus estudiants.

    El nom que li posin a l'impost revolucionari és igual, li diuen d'una manera com li podrien dir d'una altra. I l'import, doncs també. Bé, en aquest cas suposo que sí que està calculat per a fer una mitjana entre el número d'estudiants i els diners que volen arreplegar.

    No hi ha un duro i el més ruc et fa un rellotge!

    ResponElimina
  4. Per cert, crec que ja t'ho havia dit, però m'encanta com t'ha quedat el blog!

    Algun consell per a fer un rentat de cara com el teu?

    ResponElimina
  5. Ja m'ho trobaré al setembre doncs :S

    Encara no havia vist els últims retocs, cada vegada queda millor :D

    ResponElimina
  6. Xexu, no cal que ho juris. Sobretot se't cau tot a terra quan et fan pagar els crèdits de lliure elecció, on no pagues només pels crèdits en sí sinó també per les despeses de gestió, que van pujant any rere any. Fa molta ràbia... s'acaba supeditant que puguis estudiar en funció de les peles que tens! Que jo, si no fos per les beques, ja en parlaríem del que podria i no podria fer...


    Carquinyol, i precisament per aquest fet no hi ha moltes coses que per a la gent que està a Gestió s'han convertit en un simple click? Vull dir que les despeses de segons quins tràmits s'han rebaixat molt! De tota manera, un increment tan bèstia no crec que serveixi només per pagar als informàtics que s'han de contractar per mantenir Campus Virtual, Intranet i coses d'aquestes...


    Porquet, doncs jo ja no puc estirar més el braç que la màniga, estic tocant fons, o sigui que si la cosa segueix pujant de mi poca cosa en trauran!
    Pel que fa a la plantilla, aquesta no l'he fet jo, la vaig trobar per Internet. Jo el que volia fer era agafar una plantilla que m'agradés una mica i modificar-la al gust, però vaig trobar aquesta i tret d'algun retoc de mida de columnes o de color de lletra, poca cosa he canviat! Jo et recomanaria que fessis això, una cerca de plantilles que t'agradin (encara que no sigui al 100%) i llavors anar canviant el que no t'agradi: tipus de lletra, colors, mides de les columnes... Fes canvis de capçalera i de fons del bloc, és el que notaràs més :) No tinc grans idees ara mateix, si m'il·lumino t'ho dic!


    Alasanid, gràcies! I res, quedes avisat... O no, potser és que la UB és una mica menys lladre que la meva universitat...

    ResponElimina
  7. A més els crèdits lliures els pagues dos cops, depenent del què. Si és alguna cosa a la que et matricules, cal que paguis la matrícula, i un cop ho has fet, pagues la matrícula com a convalidació de crèdits lliures. És magnífic.

    ResponElimina