03 de febrer 2011

Va de mides

Aquest curs, entre altres coses, he après una mica com va tot això dels protocols de reproducció assistida i de donacions. Les donacions d'òvuls i de semen són contractes entre el donant i l'empresa del tot confidencials, i que són (en teoria) altruistes, de manera que les compensacions econòmiques rebudes són atorgades per les molèsties causades en desplaçaments, temps emprat... etc.

És ben sabut que les donacions d'òvuls estan molt més ben recompensades que no pas les de semen, però el protocol a seguir és molt diferent també: les dones han de seguir tot un procediment hormonal que dura uns dies, una punció... Per tant, malgrat la recompensa (que sol ser d'uns 600-800€ normalment), els anuncis per fer-se donant no han de fomentar el caràcter lucratiu de la donació (en teoria), ja que no n'és l'objectiu (repeteixo, en teoria).

Doncs bé, tafanejant per Internet he trobat un anunci que m'ha semblat que no anava gaire per aquí, i he entrat a la web. El que m'ha sobtat més, i el que m'ha fet escriure el post, és llegir els requisits que aquest centre té:



La dada: s'ha de mesurar 1,55 metres per poder ser donant d'oòcits en aquesta clínica. I no li trobo un sentit, la veritat. Tot i que no m'he plantejat mai el fet de ser donant, aquí crec que no podria... em sembla que em faltarien un parell o tres de centímetres. Per què??? Segur que d'oòcits de dones baixetes també en surten nens preciosos. Una restricció tonta, trobo. Que algú m'ho expliqui.

Després he consultat altres llocs i he vist que no posaven límit d'alçada, no és un requisit que vingui manat per cap decret. A tots hi ha un rang d'edat i un historial familiar net de malalties, i ho trobo comprensible i necessari. Però l'alçada? És com si diguessin que només poden ser donants els d'ulls blaus. O els que tinguin els cabells rossos. O els que no tinguin els peus plans.

Ha sigut una tonteria, però m'ha sobtat. Ni donant de sang, ni donant d'òvuls... només em quedaria ser donant d'òrgans, doncs! Però per això encara falta molt, moltíssim (creuem els dits!)

7 comentaris :

  1. jajaja, no pots donar, només reps tu! Que peses menys de 50Kg potser?

    Jo tampoc puc doonar sang ni òvuls, però perquè tinc una malaltia hereditària... És una tonteria la malatia que tinc, però suficient per no poder donar! Com tu, m'hauré d'esperar anys, esperem!

    I evidentment, trobo una tonteria això dels 155cm d'alçada...

    ResponElimina
  2. No estic gens d'acord amb aquest anunci, més de 1.55 m? Doncs a mi m'agraden les dones d'aquesta alçada, gaire més altes no les vull, així que no puc entendre què tenen de dolent!

    ResponElimina
  3. Això és discriminació, no fotem! Al pot petit hi ha la bona confitura... i ho dic amb coneixement de causa!

    ResponElimina
  4. FINESTRETA. Doncs sí, no arribo als 50. Un cop ho vaig intentar però no em van deixar. Però oi que no té sentit això de l'alçada? És que no ho entenc. A més, si per algun motiu volguessin tenir només oòcits amb material genètic de gent "alta" (que ho trobo una tonteria immensa, però és l'única cosa que se m'acut),potser el límit hauria de ser el 1.65 més o menys, no 1.55!


    XEXU. Doncs em sembla que no pensen igual que tu!


    PORQUET. Subscric la dita! Com pots ben observar, jo també amb coneixement de causa :P

    ResponElimina
  5. Doncs des del meu punt de vista (no massa més alt) trobo que si hi ha una cota inferior... També n'hi hauria d'haver una de superior, posats a fer...

    De totes maneres no tinc previst de donar-ne d'òvuls.

    ResponElimina
  6. que estrany... jo tampoc no ho acabe d'entendre. En fi, jo passe quasi en 20 cm el límit d'alçada però tinc més de 29 anys així que... el món es perd els meus meravellosos òvuls! ;)

    ResponElimina
  7. ALASANID. La teva bona voluntat en aquest cas no seria suficient per poder-te fer donant... llàstima! ;)


    NIMUE. Uo! Ets alta, noia! :) Si miressis una altra clínica veuries que el límit d'edat en la majoria és de 35 (és que aquesta és molt"selectiva"...) No sé si el passes o no, però potser el món encara té l'oportunitat de rebre bocins de nimue! ;)

    ResponElimina