06 de maig 2011

Fragment robat

L'altre dia buscava un punt de llibre. Després de buscar una estona, en vaig veure un que sobresortia d'un llibre que vaig llegir ja fa temps, d'una col·lecció de literatura juvenil. Marcava l'inici del capítol disset, que deia així:


Quan em vaig llevar la Laia ja no hi era. Hi havia tan sols els llençols rebregats i una nota damunt del coixí. "Un petó molt fort, Max. Truca'm. Laia". Vaig estar pensant en ella mentre em dutxava; mentre em mirava al mirall; mentre esmorzava. Em sentia rejovenit, optimista, nou de trinca. Semblava mentida que que una noia tan encantadora es pogués resumir en un nom tan curt. Laia... Fins i tot després de dutxar-me, sentia la seva olor enganxada a la meva pell, com si ja no m'hagués d'abandonar mai.


Zanzíbar pot esperar, Xavier Moret.


I no sé per què però m'ha encantat (tenint en compte que la coincidència de nom posa èmfasi a aquest fet). Però és que és poc enrabassat, clar, tendre... I té una capacitat fantàstica de robar-me el cor...

5 comentaris :

  1. Ains... t'he de dir que Laia és el meu nom preferit per noia, no sé si t'ho havia dit mai. I amb paraules tan tendres dedicades a una Laia, no puc evitar pensar en 'la meva Laia', que jo també en vaig tenir una...

    ResponElimina
  2. si que és bonic aquest fragment!!!! I si, Laia és un nom molt maco!!!

    ResponElimina
  3. Sí que és maco... Senzill i concret!

    ResponElimina
  4. Si és que les Laies teniu alguna coseta....

    ResponElimina
  5. Xexu, doncs també és el meu nom preferit! De fet, m'encanta dir-me així.
    I bé, de la teva Laia... Espero que en guardis un bon record!


    Rits, a mi em va fer caure de cul el primer cop que el vaig llegir (no literalment, eh!). Però és que ho vaig trobar molt bonic i molt gràfic, es pot dibuixar perfectament a la ment. I això m'encanta que passi quan llegeixo, és quan em faig meves les històries.


    Finestreta, exacte! Tu ho has dit!


    Porquet, això ja no ho sabria dir, són aquesta mena de coses les que un mateix no veu sinó que només les percep la resta. Però si aquesta coseta és bona, me n'alegro doncs! :)

    ResponElimina