19 de juliol 2010

Bata

M'ha costat molt acabar-me de decidir. Però el temps se'm tirava a sobre i havia de dir o blanc o negre.

He tingut entrebancs, moments de lucidesa, moments de desesperació, moments de tristesa... Finalment, però, he triat branca per acabar la carrera en aquests dos anys que em queden. I seran intensos, ja que no s'hi val plantejar-se un segon cicle amb tres anys ni res per l'estil. El curs 2012-2013 ja no hi haurà docència de la Llicenciatura de Biologia.

El meu dubte estava entre l'especialitat de Biologia Animal i la de Biologia Sanitària. Que s'assemblen... ben poc. Cadascuna forma part d'una branca diferent, i per tant les assignatures obligatòries que hauria de fer en cada cas serien diferents. Vaig rebutjar una primera idea que vaig tenir de no fer cap especialitat, sinó agafar assignatures que m'agradessin i punt. Finalment, després d'estar mirant assignatures, intentant quadrar horaris i tota la pesca... Faré...

Biosanitària

Tatxan! És un tatxan fluixet, ja que m'entristeix una mica deixar de banda alguna assignatura. El que m'ha fet acabar de decidir? Que les assignatures de la branca de biologia animal deixen molt que desitjar, m'han comentat. Pel temari, per la poca motivació del professorat que l'imparteix (que no es recicla des de temps immemorials) i perquè tres d'elles les podré fer i continuar tenint l'especialitat de Biologia sanitària, ja que 24 dels 90 crèdits optatius poden no ser de la teva especialitat.

De moment, a tercer faré Neurobiologia, Fisiologia Animal Comparada, Microbiologia molecular, Biologia de la reproducció, Didàctica de la Biologia, Genètica molecular, Bio humana aplicada, Virologia, Immunologia, Biocomputació i Ampliació de Biologia cel·lular.

Les assignatures de 4t també les tinc quadrades a l'horari excepte dues, ja que aquest any no s'oferten i no les puc encabir enlloc sense l'horari... Això sí, tinc un horari requetebonic, fet amb coloraines en funció de si són optatives de Biosanitària, de lliure elecció, optatives d'altres especialitats o obligatòries. Ah, i també un còmput final dels crèdits totals que em queden per fer. Ho tinc tot més o menys controlat.

Poc a poc, al llarg d'aquests dos anys, m'he anat fent un embolic. Veig el meu futur professional una mica negre, perquè decantar-me cap a aquesta branca no vol dir que la resta em deixi d'agradar... I rectificar, ja no podré rectificar. No hi ha temps. És a dir, que seré Biòloga amb l'especialitat de Biosanitària pels segles dels segles. Del que acabi treballant després continua sent un misteri...

Quan vaig entrar a la carrera, vaig saber que hi ha dos tipus de biòlegs, diuen: bata o bota. Jo tinc el cor dividit, però he escollit la branca de bata, pel que sembla!

10 comentaris :

  1. I has fet ben fet, perquè biosanitària és el primer pas cap a bioquímica. I ja ho saps, bioquímica és la vida, 'lu demés' són detalls. És això que dius, si hi ha alguna assignatura que t'agrada de la branca d'animal, sempre la pots agafar de lliure elecció, encara que els teus companys pensaran de tu que ets una friki.

    Per cert, de les assignatures que dius, només coincideixen en nom dues de les que jo vaig fer, Genètica Molecular i Immuno, quin temari més estrany. Vist en perspectiva, m'hagués agradat fer Neurobio i Viro, però a la UB, almenys quan jo estudiava, eren optatives oferides des d'altres ensenyaments, i vaig passar. Llàstima.

    ResponElimina
  2. La vida es anar triant... i deixant coses pel camí.
    Però has fet una bona tria. Ja ho veuràs!!

    ResponElimina
  3. Segur que ha estat una bona elecció!!

    Sort que no ens toca triar a nosaltres. Vull dir que no hi ha branques.

    De moment seguirà sent un repàs general amb diferents optatives (que marquen una mica l'especialitat) i acabada la carrera tocarà triar...

    ResponElimina
  4. No es pot tenir tot, en aquesta vida, que diuen! Tot i això, penso que si realment algun dia volguessis canviar d'especialitat només et caldria informar-te de com fer-ho, encara que impliqui anar a estudiar a l'estranger! Que les fronteres no t'impedeixin canviar una cosa així! :D

    ResponElimina
  5. Hosti, i això sí, tingues sempre present que, almenys, has pogut escollir! Imagina't que només poguessis fer una cosa! :S

    ResponElimina
  6. La biologia de bata mola!! Si l'has escollit segur q serà una bona opció!!! ;)

    Jo em decanto per la biologia de bota!! Sempre ho he tingut clar!! Tot i que "començaré" l'any q ve primer.

    Sé que feia temps que no comentava, però m'he anat llegint totes les teves actualitzacions ;)

    No et desanimis ^^

    ResponElimina
  7. Xexu, potser si et poso les de segon et sonen més...

    Fisio de la Conducta, Bio molecular, Endocrino, Farmacologia, Disseny experimental, Histo del desenvolupament, micro sanitària, comportament animal i fisiopatologia.

    Algunes no són de la meva branca... Però me les agafo per gust. ja veurem, ja veurem! De moment, ja he tingut el primer entrebanc, una errata a l'hora de fer la matrícula... Espero que no sigui un senyal això :S

    ---

    Dan! Si tu em dius que he fet bona tria, m'ho crec, hehe :-) Ets el meu referent en el tema de la blogosfera :-P

    ---

    Alasanid, tries un cop has acabat la carrera? Màsters, vols dir?

    ---

    Núr, un cop acabada la carrera, si vull especialitzar-me en altres coses suposo que he de fer màsters... Precisament amb el Pla de Bolonya i els graus, hauria de recomençar de nou una carrera. La meva deixa d'existir, es diu Grau en Ciències Biomèdiques em sembla. Però bé, he hagut d'escollir dos cops, saps? Quan vaig decidir fer Biologia i ara. A mi el primer cop, per sort, no em va costar gens :-)

    ---

    Èlia, doncs endavant! Faràs el Grau de Biologia Ambiental o el de Bio a seques?

    ResponElimina
  8. jo no hi entenc gaire de biologia, però sí que veig que estàs motivada per fer-ho, i això potser és el més important, que t'hagis de quedar en blanc i negre potser és una putada, però tenir disponibilitat per aprendre del blanc o del negre això ja garanteix un bon futur.
    Si has passat per aquests estats d'ànims, vol dir que la decisió ha estat pensada i meditada. Et veurem amb bata blanca? jeje, petonets!!

    ResponElimina
  9. tot el que anava pensant comentar-te ho anaves dient tu mateixa. Segur que ha estat una decissió pensada i acurada.

    Mai sabem que ens portarà el futur, de què acabarem treballant.... jo mai havia sabut què faria, només tenia clar que tot i estudiar dret, no volia exercir d'advocada, que no anava amb mi, que és un món molt competitiu. I he acabat treballant en un àmbit relacionat amb els estudis, en una assessoria jurídica, treballant al servei del ciutadà i en un àmbit que m'agrada, el joves. i mai m'ho havia ni plantejat.

    el futur l'anem construint poquet a poquet.

    ara, a disfrutar de les merescudes vacances!!!! recuperada ja de les colònies?

    ResponElimina
  10. Com a 1ª opció tenia biologia a seques a la UAB i com a 4ª i última biologia ambiental (entre mig tenia biologia a seques a la UB i la UdG) però no m'han agafat a cap. De moment esperaré a la reassignació a veure si puc entrar a Girona i en cas que no passi doncs..no ho sé. Potser em ficaré a Ciències ambientals de Girona (a les altres no m'arriba la nota tampoc) o potser em decanto per Ciència i salut animal a Lleida, q tb m'arriba la nota o potser opto x fer bio fora de Catalunya... Qui sap.

    ResponElimina