11 de març 2010

La terbolesa, un bon atac.

Durant els exàmens de febrer em van fer arribar aquest vídeo, un fragment de la sèrie de documentals de la BBC Life.

És un altre gran exemple de com se les empesquen els dofins per tal de poder caçar un bon banquet, tot adaptant-se a les condicions del lloc on viuen. Mouen enèrgicament amunt i avall la cua, de manera que el llim i les argiles que hi ha al fons de la badia on viuen es barregen amb l'aigua, a la vegada que encerclen un banc de peixos que han detectat. La terbolesa que creen actua com si fos una mena de xarxa, que espanta als peixos: aquests salten i és llavors quan els dofins els estan esperant, amb la boca ben oberta. A més, el fet que l'agua estigui tèrbola per als dofins no representa cap problema... recordeu l'ecolocalització!

No té pèrdua veure la imatge aèria del rastre de llim que deixen a l'aigua... Impressionant.


5 comentaris :

  1. Espectacular el vídeo! Totalment, quines imatges, fins i tot les del final a càmera lenta d'altres animals, brutals! Per alguna cosa diuen que els dofins són dels animals més espavilats. Em pregunto com redimonis devien pensar una cosa així, però els funciona molt bé. No m'ha semblat que en cacessin massa al vol, però en salten tants que segur que alguns cauran a la boca. I així no han de córrer, tu. Sembla com si els hi fessin l'avionet.

    Però per mi el més espectacular és la imatge de quan els quatre dofins ja estan tips, t'hi has fixat? Marxen els quatre plegats, semblen satisfets de la feina feta. Un neda de costat, m'ha recordat a una banda de delinqüents després d'un cop. Sempre n'hi ha algun que ho viurà de manera diferent. M'ha encantat aquesta imatge.

    ResponElimina
  2. Moolt interessant!!!! *O*

    Sino t'importa, fico el vídeo al facebook ;)(I si vols el teu blog tb ^^)

    Les imatges del final són impressionants tb =)

    ResponElimina
  3. Realment impressionant!! Veient el video m'ha vingut al cap que si els ensinistradors de dofins el veuen qualsevol dia els faran dibuixar missatges a l'aigua com si fossin avions... Esperem que no el vegin...
    Petons, maca.

    ResponElimina
  4. preciosos! sempre preciosos els dofins que ens ensenyes! muaks!

    ResponElimina
  5. Ai xexu, quin comentari més xulo :) M'agrada molt l'entusiasme que s'hi palpa, m'agrada que t'hagi agradat!! Una abraçada!


    Èlia, i tant que el pots posar!!! I no cal que posis el meu bloc al facebook (fins i tot et demanaria que no ho fessis, hehe ^^) Posa millor l'enllaç de la BBC, dona... la font primària de la informació ;)


    Fada, jo també ho espero ^^ Però seria inimitable, en una piscina no es podria pas fer, no hi ha ni argiles ni res d'això. Però segur que en podrien trobar una adptació... :(


    Nimue, és que són requetemacos!

    ResponElimina