07 de gener 2010

Reis 2010 i el meu regal invisible!

Els Reis que tot ho veuen són misericordiosos. Han volgut passar per alt les coses dolentes que havia fet/dit/pensat al 2009 (que en són moltes, creieu-me) i m'han regalat força cosetes.

He rebut un pen drive, ja que en vaig perdre un i l'altre es va trencar en un moment crític. M'ha comunicat un dels Reis que en principi havia pensat de regalar-me una cosa així, però potser tampoc cal arribar a aquest límits... sinó ben aviat hi haurà un perímetre de seguretat al meu voltant, per por a que es contagiï aquesta estranya malaltia de dofinitis ^^

També m'han portat un mocador tipus palestina de color... blaugrana!!

I els de casa vam demanar conjuntament que ens portessin la famosa TDT... Au, ara ja tinc quaranta-dos canals dels quals en veuré.. 2 o 3?? El que sí que m'ha agradat és que té una entrada per a USB, que encara he d'investigar per a què serveix... grabar programes o pel·lícules? O a l'inrevés, s'hi poden posar pel·lícules i veure-les per televisió??? Un gran descobriment per una servidora que mai de la vida ha tingut un aparell reproductor de VHS, ni DVD ni res d'això!!!

I la xocolateta també, per suposat... un farcellet de monedetes, un paraigua ... i més coses, tot ben bonic! Però que a hores d'ara no em ve gaire de gust, n'estic una mica farta, de dolços!! Però caurà, tard o d'hora...


I la cosa no s'acaba aquí!!!!!!!!!!!!!!!!! Que he tingut un Rei-Blocaire (l'AzRi3L, de Microverso) que m'ha fet un regalet virtual preciós, deliciós!!! I si m'agrada tant, de quin tema pot tractar??? Va, que sóc fàcil!! :)

Us el deixo aquí per a que pogueu degustar-lo si voleu! Hi ha moltes curiositats i fotos, que m'ha agradat recordar, ara que feia uns dies que els tenia oblidats. Una preciositat!! Mil gràcies, AzRi3L!!



---------------




El nom científic de la familia es Delphinidae i pertanyen a l'ordre rels cetacis, o sigui que son mamífers marins, no pas peixos.

Medeixen entre 2 i 9 metres de llargaria i respiren a través d'un espiracle que tenen a la part superior del cap, son carnívors, s'alimenten gneralment de peixos i calamars.

Un dels seus trets característics més curiosos es que disposen d'ecolocalització. L'ecolocalització els permet localitzar tots els objectes del seu entorn mitjançant uns sorolls que emeten en forma de click, i des quals en reben l'eco de tornada, de forma semblant a la que ho faria un sonar.


També es curiós el fet de que els dofins no dormen. Pertanyen al grup dels animals que respiren conscientment. Aixó vol dir que el seu cos no respira automàticament sino que només ho fa quan ells volen. Si s'adormissin, es moririen ofegats. Per a que això no passi la solució que adopten és fer dormir només un hemisferi del cervell, de manera que no queden mai inconscients del tot, i axí poden fer descansar un hemisferi i l'altre alternativament.

Son uns dels animals amb el cervell més gran en relació al tamany del seu cos, i es comuniquen mitjançant cants, salts i danses. Com que solen viure a prop de la costa és fàcil que interactuin amb els humans. La seva intel·ligència i amabilitat els va donar un lloc a la mitologia grega.

Segons els grecs els dofins havien estat anteriorment uns pirates humans, que van capturar al deu Dionís i van intentar vendre'l com a esclau. Aquest com a càstig els va convertir en dofins.

Bé Laia, espero que t'hagi agradat la divulgació sobre els dofins que t'he regalat... un altre dia parlarem de l'origami, no pateixis!

------

En faré un GIF o alguna cosa així per poder-ho tenir enllaçat a la barra lateral! :-)

11 comentaris :

  1. Enhorabona per a tots els regals!

    Quantes coses dels dofins que no coneixia i que els fan encara més bonics!!!!

    ResponElimina
  2. Déu n'hi do, quants regalets!! Em sembla que tampoc t'hauràs portant tan malament aquest any... Els reis mai s'equivoquen!! ;P

    ResponElimina
  3. Quins regals més tendres! Molt pensats en tu i això és un luxe! El que m'ha sorprès força ha estat el fet de que no hagis tingut mai cap reproductor!

    Petons

    ResponElimina
  4. Per sort, les festes ja s'han acabat, però acaben amb regals, i això està bé. Si no et venen de gust els dolços, no pateixis que ja me'ls cruspiré jo.

    ResponElimina
  5. au va... una altra que ens vol fer creure que no és tan maca com la veiem.
    Aviam si us he d'estirar les orelles a tu i al que escriu just aquí dalt... home!

    trobo que el pendrive dofínic t'escau ;P

    petons maca!

    ResponElimina
  6. Molt maco el regal virtual!!! I els altres regals de reis també!! ;)

    Bon any!!! =D

    ResponElimina
  7. A mi m'ha agradat molt la memòria USB amb forma de dofí!!!!!!!! :D

    Un regal preciós que t'ha fet el teu BI, Laia! :) Bé, molts regals preciosos! Això sí, la xocolata, de moment, més val deixar-la descansar! Quin empatx!!!!!

    ResponElimina
  8. quina peneta que s'ha acabat tot ja!!! ains! bé, em console pensant que aviat farà calor i tindrem més vacances!
    B7s, dofineta! ;)

    ResponElimina
  9. He tingut molts dubtes i no sabia ben bé si dir-t'ho o no. La qüestió és que hi ha un documental (The cove) segurament guanyarà l'Oscar a millor documental el 7 de març. I parla de dofins. Fins aquí cap problema. El que passa és que és un documental-denúncia sobre la situació dels dofins, i surten imatges que (poden) ferir la teva sensibilitat. És molt interessant, però alhora molt dur. Així que t'ho deixo a les teves mans.

    Jo et passo un elink per l'emule, només cal copiar-lo al teu navegador, apretar l'intro i automàticament se't posarà a l'emule. Per cert, està subtitulat (no es pot trobar doblat).

    ed2k://|file|The%20Cove%20(V.O.Sub.Espa%C3%B1ol)%202009%20DVDRIP%20Divx-Ac3%205.1%20(704x398)%20Estrenos-Sub.com.avi|1467327036|5E46BF0B38CFD9C3A28EC12010D1D835|h=NWX27244EA3MBNABNDRARLIQY7VE6JM2|/

    Però recorda que és dur.

    ResponElimina
  10. Rits, ui... a la barra lateral tens un enllaç amb tots els posts de dofins que he fet. És que en sóc una mica fanàtica :P


    Joanfer, de vegades són poc imparcials ;)


    Dafne, sempre tirava d'ordinador!


    Xexu, llàstima... ho vaig escriure un dia que tenia l'estómac estrany... ja no em queda xocolata!


    Elur... tu que ens veus amb bons ulls ^^ Hi ha tantes coses que no traspuen per la pantalla...


    Èlia, crec que a tu el usb-dofí t'hagués fet il·lusió també, oi?


    Núr, s'ho ha currat l'Azriel! Tot de dofins... :):)


    Nimue, vacances sí! caloreta... encara no!


    Jansy, me'l miraré, en pots estar segur. I en faré un post i tot. És millor passar una mala estona i saber totes les cares de la moneda que no pas fer la vista grossa, no? Gràcies per mentalitzar-me.

    ResponElimina
  11. Sí, m'hagués encantat! ^^ Jejeje

    ResponElimina