16 de novembre 2009

Setmana de la Ciència '09 (I)

Aquesta Setmana és la Setmana de la Ciència. Arreu de Catalunya podreu gaudir d'exposicions a museus, xerrades, activitats, tallers i moltes altres coses, totes de temàtica científica. A més, a la web hi ha el Joc de la Ciència, els participants del qual entraran en el sorteig de tres iPods.

Jo també he decidit fer alguna coseta, així que durant aquesta setmana tindreu cada dia una pregunta, amb quatre possibles respostes. És un mini joc de tipus divulgatiu, i heu de ser prou honestos com per no consultar-li al Google només començar, que si no no té gràcia! Penseu una mica, escolliu la resposta que creieu que és la correcta i mireu si l'heu encertat o no... Al costat de cada opció, un cop hi hagueu clicat, hi trobareu una petita explicació.

Així, doncs, endavant!





11 comentaris :

  1. Aquesta me la sabia. I ara m'he d'esperar a demà per seguir jugant?? Vaaaa que ja estic impacient.

    ResponElimina
  2. ni flowers!! a la tercera ha sonat la flauta. A veure si hi ha més sort un altre dia...

    ResponElimina
  3. M'agrada la iniciativa :-P

    Aquesta no me la sabia... A veure si demà...

    ResponElimina
  4. uix, jo de ciència ni un borrall!!! segur que no n'encertaré ni una!
    evidentment no l'encertat!!

    molt bona proposta!!!

    ResponElimina
  5. Genial, m'encanten els jocs :)
    Tot i que el Google serà una gran temptació, sobretot amb el tema de les proteïnes, je je je...
    Amb els alumnes de Batxillerat també participem a la setmana de la ciència, anem al Parc Tauli de Sabadell a veure el Sincrotó.

    ResponElimina
  6. Uooo! us hi heu animat i tot! Que bé! Me n'alegro!

    Xexu, tu jugaves amb avantatge aquí, hehe... ja en pensaré alguna de física quàntica, ja! (hahah... val més que no... no l'entendria ni jo!)


    Carquinyol, mala sort! ;-) Mira que tenir coses a dins amb noms tan estranys...


    Matgala!! Quin honor! :-) Doncs a veure, a veure! Es tracta d'anar intentant!


    Rits, però segur que alguna coseta pots aprendre, i aqüest és l'objectiu ^^ Gràcies per participar-hi!


    Gemma, fuig del Google! ;-) Doncs està molt bé que des de l'institut hi participeu! Però... el sincrotró no és a Cerdanyola??

    ResponElimina
  7. snif... sense mirar el google no en tinc ni idea... snif... Espere que estigues millor! ;)

    ResponElimina
  8. Hematopiasa. Genial. Juro que si un dia descobreixo una nova molècula a la sang es dirà així. Em deixes?

    ResponElimina
  9. Nimue, doncs amb sort! Molts descobriments científics provenen de fets casuals en els quals una ment brillant hi va fer esment!!!

    Dan, per favor... seria tot un honor! ^o^

    ResponElimina
  10. Bona iniciativa.

    Pensava que la fallaria (només n'havia descartat dues). Però al final ha caigut.

    ResponElimina
  11. A mi la que m'ha estranyat és flipasa, però dius que és certa... A veure si demano als Reis l'anhelat diccionari de prefixos i sufixos i esbrino d'on ve aquest flip-!

    ResponElimina