01 d’octubre 2009

Balanç de novetats

Gairebé una setmana de classes... gairebé. No puc dir que hagi estat estressant, ja que tampoc és que tingui moltes hores, i les pràctiques encara no han començat. I a més, la primera classe de cada assignatura es dedica a explicar com s'avalua l'assignatura, exàmens, parcials, percentatges...

Però pinta bé. Sempre hi ha alguna assignatura que no fa tant el pes, ja sigui pel temari o pel professor, però ens adaptem a tot i ho fem decidits a tirar endavant.

Faig la majoria d'assignatures en una aula nova, reformada, amb pantalla de projector automàtica (que una de les professores gairebé es carrega quan la va intentar plegar tot fent aquella típica estirada cap a baix perquè tot seguit la pantalla pugi per ella soleta), parets immaculades i cadires amb braç abatible llogades aquí, massa petites i estretes pel nostre gust, a l'espera de que ens posin bancs o alguna altra cosa dintre de dues setmanes (és a dir, mes i mig).

Sempre és millor no deixar-se endur pels prejudicis, nodrir-se dels consells que et puguin donar els "veterans" i alhora contrastar la informació amb els fets que tu pots comprovar empíricament quan assisteixes a classe. He fet tot el procés amb Fisiologia Animal, l'assignatura fatídica de 2n de Biologia a la meva facultat. Molts suspesos cada any. Molts. El primer dia la gent ocupava totes les cadires, el passadís que hi ha enmig de files de cadires i el fons de la sala. Comptant unes 18 cadires per fila (separades per un passadís al mig), per 9 o 10 files de cadires, això ascendeix a un total de 180 persones. I encara falta sumar la gent que hi havia dreta. I als altres dos grups no sé com estaria la cosa. El professor, pel que sembla, té certa tendència a la... crueltat? Explica malament? Es passa als exàmens? No ho sé, cadascú deu tenir la seva teoria. De moment no em desagrada la metodologia que utilitza per explicar, i ja ens va avisar de que hauríem de tirar de llibre, que no només entra el que explica a classe. Però no em va fer el pes l'actitud amb la qual es va presentar el primer dia. Ni l'actitud ni el to. Posant-nos les estadístiques dels supesos, diagrames de barres desmoralitzadors. Per què? Per què si insisteixes en què l'assignatura no és tan difícil i que si treballem mica en mica ens la podem treure? Què pretens aconseguir? Va deixar clar que aquestes dades no eren motiu per baixar el nivell, i no li discuteixo pas. Però no cal que en faci ressò. És posar pressió innecessària, tothom coneix l'assignatura i el professor, la fama és una de les coses que pel boca a boca es transmeten de manera eficaç i veloç.

Bé, de tota manera, si tenia algun pla malèfic per buidar la classe amb mi no funciona. Amb els prejudicis i aquestes coses sóc força de m'entra per una orella i em surt per l'altra, fins que jo no ho experimento no baso els meus plans en l'experiència dels altres. Sóc responsable i formigueta, vaig fent mica en mica i la meva metodologia m'ha donat resultat fins a dia d'avui. Si una teoria funciona, per què no seguir aplicant-la?

Això sí, quatre dies no són suficients per acostumar al meu cos a anar a dormir gaire d'hora... pels matins encara arrossego una mica de son!


PS: Ja fa uns dies (quan vaig canviar la capçalera) que també vaig canviar el menú horitzontal... per si algú l'havia provat, hi havia una errada en un dels enllaços que ja he arreglat!!! :-)

7 comentaris :

  1. doncs en aquesta assignatura ja ho saps, a classe amb el profe, recerca d'informació per anar més enllà, bibliografia, i moltes tutories amb ell. Ja tindràs mig peu a dins!! Ah, i molts ànims i paciència, ja veuràs com sortirà bé!!
    Jo també n'he tingut un parell o tres d'aquests profes, però la gent parla parla, també és cert que hi ha poca cultura de l'esforç i la penya es queixa sense motiu.
    Un petonàs i sort!!

    ResponElimina
  2. Estic d'acord amb la instints: Hi ha ben poca cultura de l'esforç i ens agrada MOLT queixar-nos.

    A la meva carrera també hi havia diverses assignatures conegudes com a «l'os de la carrera», però jo me les vaig anar traient sense més dificultat. No crec que s'hagi d'agafar por o desanimar-se pel que puguin dir els altres alumnes, ni tampoc esforçar-s'hi en excés pel que digui aquest profe; crec que una persona que treballa i és constant es pot treure qualsevol cosa. I sé que tu ho faràs molt bé! :D Ànims, preciosa! I ara a gaudir del cap de setmana!

    ResponElimina
  3. Jo crec que el professor de Fisiologia Animal el que vol es estalviar-se corregir exàmens, i sap perfectament que cada NP és un exàmen que s'estalvia corregir.

    A mi l'assignatura que més em va costar aprovar a la carrera va ser una optativa... i mira que la podria haver deixat i fer-ne un altre, però sóc així de capgros !!

    ResponElimina
  4. Òstres...el professor que dius una mica antipàtic, el primer dia, no? Pot ser que d'aquí uns dos anys em trobi en la mateixa situació que tu...així que ara ja estic avisada!! xD

    ResponElimina
  5. Uff... Aquestes cadires/taula no les puc ni veure...

    180 persones... Ja anirà decaient, no et preocupis. Que vagin bé les assignatures.

    ResponElimina
  6. Això d'ensenyar estadístiques de suspesos, si ho agafes pel cantó bo, pot ser una manera de motivar el personal, dir que si no voleu ser un d'aquests, millor que penqueu. Però a mi em sembla un recurs ja no per motivar, sinó per fer-se el pinxo davant de tothom. Vaig tenir un profe que ho feia, el primer dia ens va dir que aquella era l'assignatura més difícil que faríem mai, i que molts suspendríem. No li faltava raó, la veritat, però jo encara me la vaig treure. Sigui com sigui, em va semblar molt pedant per part seva.

    Però bé, sigui com sigui el teu profe, no podrà amb tu, així que ja pot anar presumint tot el que vulgui. Demostra-li qui mana aquí!

    ResponElimina
  7. gràcies a tots! Està clar que no em penso deixar intimidar! L'actitud de l'home era clarament arrogant, el to era un pèl repulsiu... Però res, tu, a aguantar fins al febrer!!

    ResponElimina