13 de juny 2009

Les 5 "M"

En un dia normal, amb un esmorzar normal, estones mortes normals, i hores d'estudi cansades i normals, és bo fer unes quantes coses per a trencar la rutina i esbargir-se una estoneta. Heus aquí les 5 "M" del meu diumenge.


Mirar una peli carrinclona de les que jures i perjures sempre que et semblen excessivament recarregades, falses i tan i tan impossibles... I un cop acabi has d'acceptar que te l'has estat mirant amb uns ullets ben oberts, pendent, en tensió, i esperant l'odiós petó amb delit.

Menjar bombons de xocolata, mirar-te'ls i remirar-te'ls trenta cops, i que algun d'ells es vagi desfent, i en menjar-te'l, pringar-te a llocs impossibles, a propòsit... I quan et diguin que ets un marrano/a menjant, fer una gran riallada i gaudir mentre llepes i t'escures cadascun dels dits. Òbviament, amb un gelat aquesta opció és totalment compatible i anàloga.

Muntar un guirigall amb la flauta dolça, després de quatre o cinc anys sense agafar-ne una, i batre'm en un duel a mort amb algun marrec de l'escala, després de que la meva paciència arribés al límit quan feia mitja hora bona que tocava Imagine. Acceptem-ho, tot té el seu límit. La meva contra-melodia? La vall del riu vermell. Per què? Resposta: 1. És senzilla 2. Encara en recordo les notes (per suposat encara recordo el mític himne de l'alegria... qui no l'ha tocat algun cop, si us plau?)

Migrar mentalment als cinc continents... No és un fet poc usual, jo viatjo molt mentalment. Ciutats inques, Montmartre, Marraqueix, Patagònia, Praga, Florència, Nova Zelanda... I qualsevol indret remot des d'on es vegi l'aurora boreal. I casualment, vés per on, sempre acabo coneixent un autòcton simpàtic i atractiu que m'acaba guiant pels carrers de les ciutats, em porta a aquells indrets que els turistes desconeixen i m'acull a casa seva. M'agrada viatjar-hi sentint-ho de debò, sentint-me integrada i descobrint les diferències entre societats, en la manera de ser, d'actuar, la gastronomia... A veure quan s'inventa l'autoteletransportació!

Mudar-se... Posar-se un vestit d'estiu, fresc, blanc. Massa maco pel dia a dia, i està desaprofitat, poc usat. Mirar-se. Remirar-se. Com si fos una ocasió especial. Recollir-se els cabells. Deixar anar un no està malament. Treure-se'l. I guardar-lo a l'armari altre cop, esperant que algun dia sí que valgui la pena posar-se'l...

8 comentaris :

  1. Doncs per ser que havies d'estudiar, no ha estat malament el teu diumenge. Espero que com a pel·lícula carrinclona no cataloguis Atrapat en el temps, que l'han fet avui per TV3! Jo m'hi he enganxat com sempre...

    ResponElimina
  2. perquè serà que just quan s'ha d'estudiar apareixen una estranyes energies que et permetrien fer un munt de coses que no són pas estudiar i que no apareixen la resta de temps ?

    Segurament serà la maledicció de l'estudi... en fi, ànims i forces... per cert, jo m'apunto a l'autoteletransportació !!

    ResponElimina
  3. Hmmm... brutal... m'encanta el teu diumenge! Jo me'l vaig passar tombada a la coberta d'un vaixell, prenent el solet i posant-me com una gamba! Ara que la Sele ha acabat, i tinc una setmaneta abans de posar-me a currar... aaah... happiness

    ResponElimina
  4. un vestit mai és massa maco pel dia a dia. De vegades esperem el dia perfecte per estrenar i se'ns queda en l'armari per sempre. Un vestit maco és per posar-se'l cada dia. No esperes més!
    Molt bo el teu diumenge! ;)

    ResponElimina
  5. Ostres... La peli carrinclona era Sabrina? Després de tornar de donar una volta, el sogre i la cunyada estaven al sofà, mirant una peli. I quan la vaig veure, vaig dir: "Osti, si jo aquesta peli l'he vist unes quantes vegades, i en realitat no m'agrada"... Jeje.

    I la de migrar m'encanta :-D Jo també ho faig, de tant en tant!

    ResponElimina
  6. Totes aquestes emes m'encanten, però sobretot la quarta. Jo el vestit blanc me'l vaig posar ahir encara que el meu fill em digués que com era que anava tan mudada només per anar a l'institut. Doncs, perquè a vegades no cal que sigui res especial, és només que tu et sents especial! Ja tens resultats? Et queden exàmens encara? Ja ens ho explicaràs. Molts petons.

    ResponElimina
  7. Realment, fer-ho en un dia, doncs té molt mèrit, jo com a molt m'haugés quedat a la segona "M" jeje. Ja tan els exàmens? digans algo!!!

    ResponElimina
  8. Gràcies a tots, s'han acabat els dies d'estrès... toca estiu... estiu!!! I vacances, i gelats, i poques preocupacions...

    descans .... merescut eeeh ;-)

    ResponElimina