30 de març 2009

Artropoditzant

Després de massa estona estudiant i repassant tots els artròpodes habidos y por haber que diuen, necessito una pausa. I m'he decidit a buscar alguns vídeos que el professor ens va posar a classe i que em van fer gràcia. El primer és una aranyeta que s'ho munta força bé per endrapar... i el segon és el crustaci més gran del món, el cranc dels cocoters. Ja veureu com s'enfila! I quan és petit es protegeix amb una closca, com els típics ermitans. A diferència d'altres crancs aquest no és aquàtic... és més: a l'aigua es mor, ja que la cutícula li pesa massa i s'ofega.

Espero que us agradin!




6 comentaris :

  1. Caram, un cranc enfilant-se a un arbre, el que em faltava per veure! Els artròpodes són espectaculars, ells si que se saben espavilar i adaptar-se!

    ResponElimina
  2. Coi amb el cranc. Com per passejar per sota els cocoters i que et caigui un a sobre!

    ResponElimina
  3. un mono-cranc... quines coses !! Ara resultara que quan pujaven als arbres no era per agafar fruita, sinó per a fer mariscada !!

    ResponElimina
  4. A mi el que m'ha fascinat és el de l'aranya, es mostra que no som els únics que caiem la temptació.

    He vist crancs fent pointing sense corda (queien des de dalt d'una bona paret) però mai baixant d'un arbre.

    ResponElimina
  5. Jo dic que te'ls "robaré2 i aniran al blog dels meus nanos...s'ho passaran pipa!

    ResponElimina
  6. Sí és que anem on anem n'hi ha, Xexu! I alguns dels que ja s'han extingit també eren espectaculars!


    Brrr Dan! Que això ha de pesar molt, i unes pinces que trenquin cocos han de fer mal!


    hahaha carquinyol! Potser sí que és un híbrid... :-)


    Alasanid... això sí que em queda per veure! Pointing...


    I tant zel! ja veuràs... youtube, malgrat la de bajanades que hi ha, té molts vídeos genials!

    ResponElimina