08 de gener 2009

Omplint parets

Vaig buidar una de les parets de la meva habitació, on hi tenia penjats uns quadres que no m'agradaven i que ja tenia molt i molt avorrits. Sempre veure el mateix m'acaba cansant, i vaig variant una mica petites coses. Així que vaig deixar la paret mig neta, i dic mig perquè com comprendreu, a casa meva hi ha dues coses intocables: les parets mestres (que si no el pis se m'ensorra) i el puzzle i el póster de dofins. Doncs bé, la paret blanca aviat se m'ha fet massa blanca, i ja fa temps que he estat buscant alguna cosa per posar-hi. M'agraden els quadres pintats a pinzellades, els abstractes pintats amb gràcia... Però tinc una debilitat estranya per aquestes fotografies de paisatges antics, que són en banc i negre o bé amb tons ocres i marronosos. He vist botigues de queviures dels anys trenta, ferrocarrils de vapor, una bicicleta vella que s'arrepenjava cansada a la façana d'un portal, una parella abraçant-se en un banc d'un passeig, un noi que corria sota la pluja, un cabaret... Milers. O aquells anuncis antics, o alguns cartells modernistes...

Però sempre m'acaben venint a la ment aquelles planxes de coure, amb reproduccions d'anuncis antics, fotos de situacions quotidanes de carrer en blanc i negre, d'unses vies plenes d'història, amb misteris sota cada llosa, amb secrets amagats rere les parets que només esperaven ser descoberts. Uns "quadres" un tant especials que vaig descobrir en una botiga prop de Baker Street, la llar del Sr Holmes, l'any passat. Els podria trobar per aquí? De moment no he tingut sort, però segurament sí. I tinc la impressió que potser, si els tingués a la mà, no tindria la mateixa sensació. No els veuria amb els mateixos ulls, haurien perdut encant, misteri i una part de l'atractiu que aquell dia brollava d'una planxa gairebé com si fos màgia. Londres els embolcallava amb la seva aroma, els sorolls dels seus carrers, els seus edificis...

M'agradaria potser també donar-li un toc casolà, però... no m'hi veig en cor. Pintar no és el meu fort. Si més no, sempre em quedaran els anuncis antics, imatges dels carrers tenyits de llums grises i blanques, i un munt d'instantànies robades per donar-li un toc d'alegria a la blancor de la paret.


10 comentaris :

  1. Jo ara mateix a la meva habitació hi tinc un poster de Pulp Fiction, un de Breakfast at Tiffany's, una foto de... aix, no recordo com es diu la peli, vaja una foto d'una parella dins la Fontana di Trevi (Roma), un dibux fet i pintat a mà d'una Vespa (moto) i a sobre un poster de Ciruelo, el que dibuixa dracs.
    Em queden 2 parets blanques. En una hi van els calendaris d'El Jueves i el que vam fer nosaltres per recaptar diners per a viatge de final de curs (sortim despullats, jiji), i segurament també hi penjaré la publicitat que vam fer dels calendaris i un cartell que van posar pel meu aniversari a la cartellera, enmig de les escales, alah, perquè ho veiés tothom xD

    I a l'altra el que vull posar-hi és un suro per pensar imatges, post-its, pensaments, fragments de poesies, tiquets del que sigui, penjolls, bla bla bla... records, records en general. I fa temps que em ronda pel cap la idea d'un quadre, pero no sé si el duré a terme. Ja ho veurem

    ResponElimina
  2. Ara em feu avergonyir perquè en les parets del meu pis no hi ha pràcticament res penjat, només un parell de suros amb algunes fotos i postals, i alguna que altra ximpleria per recordar.

    ResponElimina
  3. Al carrer Petritxol de Barcelona hi ha una botiga que a mi m'encanta. És de decoració i coses per la llar i té ùn nom de cottage anglès que sempre se m'oblida. Està al costat d'una papereria i una botiga de sabons naturals. Per l'estil de la botiga és possible que trobes alguna cosa per decorar les parets... ;) I ja que estàs en aquell carrer pots aprofitar per celebrar-ho prenent la millor xocolata desfeta de Barcelona!

    ResponElimina
  4. Si trobes una foto de bona qualitat sempre li pots aplicar una sèrie d'efectes d'envelliment i pots obtenir uns resultats francament bons.

    I et dic de qualitat per a que després la puguis passar a paper a una tenda de fotografia a una mida gran per a utilitzar-la com a quadre.

    ResponElimina
  5. També pots comprar-les via internet ;P

    http://www.retrosnapshots.com/

    http://www.allposters.es/gallery.asp?startat=/getthumb.asp&cid=4A5E6FB73C984896B2E4E385AC64A7F3&sortby=&c=c&page=1&Search=2152&parentpath=0-2152

    i és que aquestes cosetes tenen un encant que enamora, eh?!

    ResponElimina
  6. I per què no proves de buscar fotos antigues de la teva ciutat? Segur que n'hi ha! A mi em van passar fa temps fotos de la Tarragona dels anys 50 i n'hi ha per llogar-hi cadires, com ha canviat! Crec que pot ser bonic si saps on és el lloc que hi ha a la foto i si hi has estat. Així, encara que no hi hagi Londres pel mig (òbviament...) tindrà un encant especial! :)

    ResponElimina
  7. És una bona manera d'omplir buits... m'agrada la idea, i a més aprens :)

    ResponElimina
  8. Oohh!!! A mi també m'agraden aquest tipus de fotos. No et preocupis que el dia menys pensat passejaràs per algun carreró i trobaràs les fotos que busques, o elles et trobaran a tu!

    Jo és que a la meva habitació tinc tot un pany de paret de suro i hi puc penjar de tot i més sense cap problema. I la veritat és que la renovo bastant sovint. La última cosa que hi he penjat són unes fotografies de Coldplay que vaig trobar per internet. Sí... val, sóc una mica pesada amb el tema eh?! jeje... però també hi tinc dibuixos de quan era petita, fotos d'amics, familiars, dels meus gatets... una mica de tot vaja!
    Espero que omplis aquesta paret amb coses que quan les miris t'arrenquin un somriure sincer!
    una abraçada!

    ResponElimina
  9. Jo la veritat és que hi tinc poques coses, en això no m'hi he entretingut mai i estic a l'espera del diploma del batxillerat i si val la pena ja se li trobarà algun lloc.

    Vinga, que segur que trobaràs alguna cosa si no l'has trobada ja.

    Veus, el 221b de Baker Street és un d'aquells llocs al que fa anys que vull anar i segur que em decebrà però mira en Doyle me'n va fer venir ganes...

    ResponElimina
  10. Carai neopoeta, i ja t'hi caben, tantes coses? la meva habitació es petita.... vull dir que amb un parell de posters i el suro ja no hi tindria més espai :P Un suro el tinc, i hi bàsicament hi ha penjades... coses de dofins. Jajaja no tinc remei...


    Xexu, avergonyir-te? no pas! Jo només vull una cosa: o un quadre, o un pòster... no m'agraden les parets recarregades, m'agrada la sensació d'amplitud de l'habitació, i com que no és gaire gran, si l'omplo de coses se'm farà minúscula!


    Oooh nimue gràcies! Jo encara tornaria amb quadre, amb la panxa plena i amb algun d'aquests sabons... mmm... quna oloreta!


    M'agrada la idea, carquinyol! però m'he quedat sense càmera, així que o bé trobo una fotografia decent, o em deixen una càmera... Miraré de trobar alguna foto! ;)


    elur... m'ecanten :P també, també, internet té moltes possibilitats! Només hi he comprat un bitllet d'avió, però bé... potser en veig alguna que m'agrada moltíssim! Però a mi aquestes coses de vegades m'entren molt per la vista in vivo... M'han ensenyat imatges per internet i quan he vist l'objecte o quadre en persona no m'agradava tant :P


    Oh, núr! Bona idea! Hi ha una plaça del poble que em té el cor robat.. a veure què puc trobar!


    cesc, a veure què trobaré!


    No, no, iruNa, gens pesada!!!! ;) Jo també tinc un suro... ple de dofins!!! :P A veure si aquestes fotos em troben aviat ^^


    Alasanid... doncs hi ha això!!! Jo no hi vaig entrar....

    ResponElimina