13 de gener 2009

Jugant amb textures

Un dels petits plaers que encara conservo i duc a terme de tant en tant és deixar-me endur i mirar fotografies com boja. Sobretot paisatges, animals i coses així. Actualment el Google Maps és fantàstic per fer viatgets sense sortir de casa si la butxaca no arriba a més. La gent hi penja moltíssimes fotografies, i algunes m'hana rribata treure l'alè- I és que de molts cops les fotografies aconsegueixen captar els pettis detalls que en directe se'ns escapen, o simplement un mal enfoc o un efecte estrany de la lllum ens descobreix un indret rocambolesc i preciós alhora.

Ja ho vaig fer una vegada, i hi torno, a veure si us hi animeu: us poso fragments que quatre fotografies que he trobat en una de les meves visites a la web de la NG, i deixeu volar la imaginació. Què creieu que s'hi amaga? A què pertanyen? I tot és a la natura!

A:
B:
C:
D:


I aquesta última és... un regal per als sentits. És la Glacera de Matanuska, a Alaska. Els tons blavosos i blancs es fusionen en harmonia, tot just on la glacera mor en neix el llac, cobert de glaç, llis, immaculat. Com un mirall. No ho sé, us la poso perquè m'he passat cinc minuts mirant-la. Espero que us agradi ^^

13 comentaris :

  1. Hi ha imatges com moltes de les que ens ensenyes que et treuen d'un dia gris :)

    ResponElimina
  2. Mmm, aquest joc m'encanta, encara que no n'encerto ni una, però ho tornaré a provar, a veure si hi ha sort:

    A: Pluja
    B: Fusta
    C: Ni idea!
    D: La ploma d'una papallona

    I la foto de la glacera és brutal!

    ResponElimina
  3. Tal com diu el Xexu, la foto de la glacera és genial... però no me la miraré gaire perquè noto un fred per tot el cos !!!

    De les demés fotos, provaré a veure...

    A: Gotes d'aigua
    B: Tronc d'arbre
    C: Jupiter?
    D: Ploma

    ResponElimina
  4. Són bones i prou enigmàtiques.

    A veure si n'encerto alguna:

    A: Semblen bombolles atrapades. Gel??
    B: Potser una roca?
    C: Una turbulència d'aigua.
    D: Plomes d'algun ocell?

    ResponElimina
  5. jo diria:

    a) estalactites de gel

    b) alguna paret de roca

    c) sembla una turbulència, però... de què?

    d)una ploma d'ocell tropical

    ResponElimina
  6. Oohohoh!! Mmmm alguns n'heu encertat alguna ^^ deixaré una mica més de temps i en penjaré la solució demà o demà passat!

    ResponElimina
  7. Que maques totes les fotografies!

    Jo ho veig molt difícil, però provaré sort:

    A: estalactites de gel (com diu l'Anna)

    B: Una papallona?

    C: Un llac sec a vista d'ocell (no m'he près res... de debò)

    D: Ploma d'ocell

    Preciosa la imatge de la Glacera!

    ResponElimina
  8. Jo deixo les meves teories:

    A Ni idea

    B Fusta

    C Un mineral

    D Una ploma

    A veure si n'encerto algun! I la última fotografia... fantàstica. Suposo que ja coneixes la pàgina Deviantart (http://www.deviantart.com) però si no, aquí la tens, que també és una delícia per als sentits.

    Un petó!

    ResponElimina
  9. Les fotos són molt boniques però ja et dic que serà difícil que em trobes a una glacera d'aquestes!! brrrrrrrrrrrr... :P

    ResponElimina
  10. Aniré per ordre d'aparició d'idees. La que he tingut més clara és la última, la resta me les he hagut de pensar un xiquet més:

    D: detall de les plomes d'un ocell (m'ha vingut al cap un lloro molt xulo que un dia vaig veure a un zoo de no sé on)

    B: detall d'una roca trencada.

    C: aquesta foto em fa pensar en les imatges que ens ofereixen els satèlits, però no et sabria dir a on pertany.

    A: el primer que he pensat és en estalactites, però ho he descartat. Després m'han vingut al cap les imatges submarines de microorganismes però tampoc ho he acabat de veure clar. No seran cèlul·les? jeje... Ni idea, em rendeixo.

    Després de llegir els comentaris anteriors (no ho havia fet abans perquè no volia condicionar les meves respostes), veig que hi ha hagut algunes coincidències. Quina emoció, ja tinc ganes de saber les respostes correctes!

    La imatge de la glacera és espectacular... després d'haver estat a la zona oest del Canadà, em vaig quedar amb moltíssimes ganes d'anar a Alaska... és un dels viatges pendents que tinc, i després de veure aquesta foto encara faig més dentetes!!! jeje...
    Jo també em passaria hores mirant-la!
    Una abraçada guapa!

    ResponElimina
  11. A veure a veure els meus alumnes... Les he penjat al seguent post, però també poso aquí les solucions:

    A: És un llac congelat, i per tant el que s'observa són bombolles d'aire petrificades enmig de la massa d'aigua.
    B: Això era un tros de closca de tortuga
    C: Una imatge aèria del llac Magadi, a Kenya, infestat per un bloom d'algues.
    D: detall d'una ploma d'ocell.


    Xexu: hehehe, ostres... no sé si l'última la podríem donar per bona, perquè és una ploma, però no de papallona!

    Carquinyol: uiiii la primera gairebé! I l'última sí, exacte ^^

    oooh alasaid, has encertat les bombolles dins el gel!!! i les plomes ^^

    Oooh anna, la primera també gairebé! us hi acosteu, amb això del gel i l'aigua... I l'última també l'has encertada^^

    Jansy, no t'has pres res però t'hi acostes! és un llac,però no eixut :P


    Gràcies per la web neopoeta, sí que la coneixia ^^


    Hehehe nimue, ja sé que mentre no hi hagi gel a 30 graus no t'hi trobaré ^^


    carai iruNa, també dues ^^ ja recordo les fotos que vas penjar del Canadà, eren una passada... buaaa per què no em vas enxuflar dins la maleta??? :) Abraçades maca!!!

    ResponElimina
  12. Hola, he estat un temps desapareguda, però ja torno a ser aquí!!

    Les fotos IMPRESSIONANTS!! i la última PRECIOSA!! =D

    ResponElimina
  13. Laia, vinc molt tard, però vinc finalment! Ostres! La última foto és genial! Amb molt de retard, però gràcies per penjar-la!!!

    ResponElimina