21 de gener 2009

Dies d'estudi

Dutxa. Esmorzar a quarts de nou. Un bon esmorzar. Condensacions aldòliques, esterificacions, enantiòmers. Sortir al balcó, escoltar el xivarri dels nens que surten al pati. L'esmorzar de les onze: la meva magdalena amb la presa de xocolata corresponent, que no falti si us plau. I ressonància, nucleòfils i èsters. Fer-me un dinar d'allò més bo, una infusió i una estona de descans. Classe de reforç. Una passejadeta mentre vaig a comprar pa. Les algues, les molses i les falgueres em reclamen. Em troben a faltar. I jo que me les havia estudiat i ara resulta que mesclo espècies. Chlorella segueix sent unicel·lular, encara que jo digui que és colonial. I la molsa de pessebre, Hypnum cupressiforme, és pleurocàrpica. Que sí, que és així. Toca el te de les sis, que avui és el te de les set. Distraccions i forces suprahumanoides porten els meus dits al teclat. I aquí estem.

Tinc un problema. M'agrada estudiar de nit, tinc la sensació que processo millor la informació, fins i tot em concentro més. Parlo de la matèria a memoritzar i empollar, literalment. Però alhora m'agrada aixecar-me relativament d'hora. Gaudir del solet del matí. Si no, tinc la sensació que desaprofito el dia. Crec que necessito dosis de fotosíntesi del solet de les nou del matí. Però anar a domir tard i aixecar-me d'hora és incompatible amb el meu metabolisme i el meu cicle de son. I la migdiada queda descartada, està comprovat empíricament i per laboratoris de tot el món que al meu cos no li dóna la gana d'aclucar els ulls a les tres de la tarda. Hauria de trobar una manera de ser més eficient de dia, de poder concentrar-me i que al meu cap li donés la gana d'assimilar els conceptes.

Ara ve quan em posen a prova de debò. Però jo, els meus dofinets i la xocolata podem amb tot.

10 comentaris :

  1. No he entès res del que has dit! jeje... suposo que deu ser molt interessant però jo em perdo.
    El que m'ha quedat és la sensació que només fas que estudiar i menjar, però que malgrat l'esforç que suposen els dies d'estudi, t'agrada. Almenys mantens ben content el teu estòmac i pal·ladar! I també crec que el teu caparró, que s'apassiona entre tants noms que no sé desxifrar.
    A mi també m'anava molt millor estudiar de nit, el meu cap rendia més. I és que de fet sóc de metabolisme nocturn... però entenc perfectament el que dius, jo també tinc aquest problema, també m'agrada aixecar-me d'hora! Fa temps en vaig escriure un post sobre això i no vaig aconseguir trobar la solució!!!
    Ei, molts ànims guapa... segur que te'n surt! Pensa que tens uns grans aliats... la intel·ligència del dofí i el magnetisme de la xocolata, aprofita-ho!!!
    una abraçada!

    ResponElimina
  2. EStudia, estudia que els estudis són molt importants, estudia... de nit tot sembla millor oi...

    ResponElimina
  3. Del primer paràgraf, n'he entès la missa la meitat xD

    Però de la resta ho he entès perfectament, perquè és el mateix que em passa a mi. No puc dormir a les nits (pateixo una mica d'insomni) però als matins m'haig de llevar d'hora per nassos (entre 3/4 de 7 i 1/4 de 8) i clar, anar a dormir entre la 1 i les 2 i llevar-se a 3 quarts de sis... mata una miqueta!

    Bé, el problema no és exactament el mateix... però en el fons si! Dormim poc i ho volem arreglar, jeje.

    Bona nit maca!

    ResponElimina
  4. Al principi no entenia res de res. Com podies barrejar certes coses? Després m'he adonat que estudies a casa, cosa que jo no hauria estat capaç de fer. Necessito moviment i gent al meu voltant. Amb gent em distrec força, però sol em distrec amb les musaranyes, i perdo molt el temps. Sempre havia estudiat a la biblioteca, i em va anar prou bé, amb la meva trepa de maníacs que estudiàvem de 8h a 23h en dues biblioteques diferent. Ah, i sempre m'havia agradat estudiar de nit, i així ho feia a l'institut, però llavors no tenia els meus maníacs.

    ResponElimina
  5. Apa, vinga, que tu pots fer-ho!! A mi estudiar de nit no m'agradava !! Jo sóc d'aixecar-me d'hora i anar a dormir aviat.

    Potser un roibos poca estona abans d'anar a dormir t'ajudaria a descansar millor, ja que es relaxant i proporciona ferro. I pel te de les sis (o les set, que jo també el faig) a mi en dies de fred en venia de meravella un negre amb força aroma (amb vainilla, un adviento o un de nadal).

    ànims

    ResponElimina
  6. buf! doncs a mi de nit no em trobaràs estudiant!!! com a molt em trobaràs dormint damunt d'un llibre però ja no done més de mi!!!
    Estudia moooooolt!! ;)

    ResponElimina
  7. Gràcies iruNa... Mmmm els meus aliats que no faltin! :P Relament aquest temari no és que m'apassioni de debò, en realitat les algues i les molses se'm fan una mica pesades... però és el que toca a primer. ^^ Però sí... en el fons m'agrada aprendre tot això. Em fot que li costi d'entrar!!!


    cesc... ja ho faig, ja ho faig! :P


    En el fons és el mateix, neopoeta. Bé, jo no tinc insomni però no m'agrada llevar-me més tard de dos quarts de nou, per exemple... I sis horetes dia rere dia... Ho noto ^^


    Xexu, jo és que com vaig dir alguna vegada, les coses aquestes d'empollar necessito dir-les en veu alta, explicar-li al meu dofinet... Se'm queda cinc vegades més, comprovat, i és clar... llavors em farien fora de la biblio :P Però les de problemes o aixi també quedem a la universitat ^^


    carquinyol... mmm... rooibooos!! Oh que bo... Fa un parell de mesos que no en tinc per casa. Ja va sent hora d'omplir el rebost!


    Nimue, jo sí... de nit de nit... no se sent res, estic tranquil·la... :P I gràcies pels ànims.

    ResponElimina
  8. Jo estic d'estudiar fins...AAArrGGhh ='( Els profes ens volen matar, n'estic segura!! T_T xDDD

    Ànims i que et vagin bé els exàmens!! ;)

    ResponElimina
  9. Ei!!! Que ja falta poquet!!! Segur que te n'estàs sortint molt bé!

    Jo em solia aixecar a les 5 a estudiar. Era de nit, no es sentia ni una mosca, i així aprofitava el dia :-D

    És clar que, llavors, anava a dormir molt d'hora!

    Ja ens diràs quantes matrícules has tret! :-P

    ResponElimina
  10. èlia... bufff tu també? però què hi farem... resignació! :P


    Llum... acabo de començar, demà faig el primer ^^ I això de les matrícules... ui ui, frena... :P

    ResponElimina