04 de novembre 2008

València en imatges

Doncs ja tornem a ser per aquí! Vénen uns dies estranys, amb la FM de tardor del poble el cap de setmana, la de la UAB demà passat i alguns parcials que treuen el cap amenaçadors, posant-me a prova... La setmana que ve faré el meu primer examen com a universitària!!! Ja veurem com va la cosa...

El cap de setmana, però, molt divertit i entretingut, i força ben aprofitat també! Un dissabteal matí entaforada dins un autocar, observant cares diverses: els que venien de festa de castanyada i estaven esgotats, els dormilegues que de per sí no en tenen prou amb 8 horetes de son i també dormen, i els que com jo no dormim en un autocar si no estem moooooooooooooooolt cansats... I un cop a València, amb quatre núvols al cel, vam començar per l'Oceanogràfic. Em va agradar força, els animals estan distribuits per oceans, en funció del seu hàbitat natural, i hi ha un recorregut per fora, a l'aire lliure, i també un per dins, on vas caminant per un túnel transparent envoltat d'aigua i vas veient les bèsties que neden (i no sé per què però això em recorda sempre a la típica pel·líucla on el túnel s'esquerda i es comença a omplir d'aigua, i o bé t'ofegues a dins o bé intentes sortir a fora... on hi ha uns taurons molt macos!!

[primer de tot demanar perdó, la qualitat de les fotos és pèssima, moltes estan desenfocades :( ]

Mira que són maques des de la barrera... tenen el seu encant!

Photobucket

I els cavallets de mar...

Photobucket

I aquest animaló, Phyllopteryx taeniolatus, un drac de mar, a que és ben maco???

Photobucket

També vaig veure una mena d'estrella de mar amb moltes puntes! (fixeu-vos amb la part inferior de la imatge)

Photobucket

I ja a l'exterior, les foques...

Photobucket

I... tatatxaaaaaaaaaaaaaan!! :-D Tursiops truncatus!!!

Photobucket

Photobucket

I un cop a fora, vam anar al Museu de les ciències, que, la veritat, jo per dins me l'imaginava una mica diferent... Em va decepcionar una mica! Per fora vaig intentar fer-li fotos de nit, però entre la pluja i el meu pols, les fotos han quedat una mica malament, així que només us en poso un parell que vaig fer al migdia...

Photobucket



Per dins, a part dels típics experiments que jo recordava del Museu de la Ciència de Barcelona (el que hi havia abans del Caixafòrum CosmoCaixa), hi ha una molècula de DNA gegant...

Photobucket

I la nit... plujosa i amb fred. Quin ventet corriaaa!! Vam voltar pel barri del Carme, on estàvem allotjats, i vam poder triar entre els locals que es mantenien oberts un dia de festa...

I l'endemà, amb son però sense pluja (tot al contari, un solet meravellós), vam anar a esmorzar i vam fer una mica de turisme pels carrers de la ciutat i els seus mercats de diumenge:

La catedral...

Photobucket

La llotja...

Photobucket

Photobucket

... i tornada cap a l'Autònoma, a reposar unes horetes i a tornar a classe l'endemà!!

17 comentaris :

  1. molt maques les fotos! però no entenc perquè el pobre cavallet està picant de cap contra el terra, què li devia passar? ;)

    del museu (que és l'únic que havia vist) no et vaig voler dir res per no desanimar-te, però tanta propaganda que li han fet i realment no val gaire... molt millor el nostre! :D

    ResponElimina
  2. Veig que a la catedral li vas fer la fotografia a la Capella del Grial !! És una de les parts més antigues (i per a mi maques) de la Seu.

    Una pena que et fes mal dia, amb un dia solejat i cel blau l'Oceanogràfic i el Museu de la Ciència guanyen bastant (per fora). Jo el Museu de la Ciència no l'he vist encara per dins, mira, no m'ha atret...

    ResponElimina
  3. llàstima del temps, però bueno, ja es veu, que tu al mal temps bona cara eh? ben fet!!! Realment, si això t'agrada, deu ser xulíssim visitar-ho. Al bus igual no hi dormies, però diumenge debies dormir planeta jeje. Apa-li bona setmana!!!

    ResponElimina
  4. Quina enveja, noia!!!

    Ah! I molta sort en els exàmens! No la necessites, però sempre va bé!

    ResponElimina
  5. Una setmana mogudeta t'espera, bé!

    Pel que fa a València la llonja m'agrada molt i de la catedral el campanar, el micalet, que no sé si hi vau anar (la seva campana més pesada fa cap a 11.000 kg).

    Les hores d'autocar segur que van valdre la pena jaja.

    PS: que vagi bé l'examen.

    ResponElimina
  6. Un bon cap de setmana, eh? Ja m'imaginava que en tornaries contenta. Jo al museu en si no hi vaig entrar, però si que vaig voltar per la ciutat de les arts i la ciència i ho vaig trobar espectacular. Però ja se sap, ho fas una mica futurista, i queda la mar de bé.

    ResponElimina
  7. Carai, quines fotos més guapes... m'agraden... i saps? jo tenia por al primer examen universitari també, però val la pena, aprens! sort!

    ResponElimina
  8. Ja veig que has aprofitat al màxim. Que et vagi bé el primer examen, molta sort! Ho sento, el codi deontològic de les fades no em permet fer encanteris per aprovar exàmens, però segur que et sortirà molt bé. Petonets.

    ResponElimina
  9. Xules, les fotos! Si alguna cosa m'atrau de València és el Museu de les Ciències i l'Oceanogràfic. Si mai hi vaig, no m'ho perdré pas! Me n'alegro que vagis passar uns bons dies!

    Per cert, CosmoCaixa ≠ CaixaFòrum

    ResponElimina
  10. Les fotos imprecionants!!!! *O* Jo no he anat mai a l'Oceanogràfic de València, de fet, ni tan sols he anat a València! Però tinc clar que hi aniré algun dia!! =D *O*

    Et desitjo mooolta sort per l'examen!! I demà jo també vaig a la festa de la UAB perquè hi ha un concert que m'interessa (Cesk Freixas) i, a més, hi tinc amics i aprofitaré per veure'ls!! ^^

    ResponElimina
  11. M'acabo d'adonar que he comès una falta d'ortografia greu...

    He dit:
    "Les fotos imprecionants!!!"

    Corregeixo la falta:
    "impressionants!!!"

    Ho sento, ha sigut un descuit.

    ResponElimina
  12. m'alegre que t'haja anat bé per la meua ciutat. El casc antic val la pena visitar-lo, sense dubte, però tot allò del Museu de la Ciència i companyia, sincerament, a mi no m'agrada gens. I tenint el de Barcelona a la vora no sé si val la pena el viatge...

    ResponElimina
  13. Ostres noia, d'això se'n diu aprofitar el temps!!!
    Me n'alegro que hagi anat tant bé, de veritat. I gràcies per ensenyar-nos aquestes fotos tant xules i compartir amb nosaltres un trosset del que vas veure i aprendre allà.
    M'ha fet molta gràcia el drac de mar... però no aconsegueixo veure-li la cara!!! potser sóc jo que desconec totalment aquesta espècie, però no sé identificar les parts del cap i la cara...
    una abraçada i molta sort pel primer exàmen, ja veuràs com anirà bé dona!!!!

    ResponElimina
  14. Anna, jo crec que deia: aquests que em miren tant, que pallussos... no tenen remei... :P Doncs sí sí... molt millor el d'aquí! És el que té viure a prop de Barcelona, que és una ciutat gran i ja hi ha moltes coses que tenim vistes en aquest sentit...


    Carquinyol, realment és molt maca! Ai, si t'hagués tingut com a guia potser ens hauries explicat moltes històries!! ;) I jo ja te dic, el museu per dins... A mi no se m'hi ha perdut res, el d'aquí el recordo molt més maco :P


    Vaig dormir rebé, instints!! Al meu llitet... mmm ^^ I sí, enacra que plogui i tinguis fred, sempre hi ha Pla B!


    Llum, sempre va bé! brrr... El meu primer examen universitari!!! :P I test...


    Ui alasanid, les hores d'autocar... excepte a estones, estava envoltada de dormilegues!! Però bé, vaig fer una mica de relacions públiques :P


    xexu, de moment els edificis així d'arquitectura més estranya queden bonics, si no estan excessivament recarregats... I per dins ja et dic, el museu de la ciència...


    Cesc, gràcies!! he hagut de fer selecció, perquè moltes estaven desenfocades T_T


    Ui fada, quin codi més estricteeee!! :P


    Gràcies jansy... ho vaig arreglar. Sabia que era alguna cosa de Caixa... mira que sóc... no em documento!! :P


    Èlia, jo també tenia clar que hi volia anar, se'm va presentar la oportunitat i... pam :P Si l'any que ve vas a la UAB, s'organitza cada any... I si vas anar a la FM espero que em deixessis la gespa neta eh, que mira que hi havia porcs per allà XD


    Nimue, per mi sí que va valdre la pena ^^ I arquitectònicament m'agrada, però el Museu Príncipe Felipe aquell per dins no em va fer el pes, comparat amb el de Barcelona...


    Gràcies iruNa! I el drac de mar... Està mirant cap a l'esquerra. A l'esquerra té el cap (té un morro com molt allargat), al coll hi té les línies liles i després ve el cos (amb una mena d'aletes que miren cap avall i dues més a l'esquena).

    ResponElimina
  15. Jjaja jo no vaig beure res..a la tarda tenia classe osigui que només hi vaig passar el matí...m'ho vaig passar molt bé i vaig anar a veure la facultat de biociències perquè em feia il·lusió!! *O*

    Després vaig estar al concert del Cesk Freixas i quan va acabar vaig anar directa a dinar i després cap a Barcelona un altre cop..

    L'any que ve no sé on aniré..estic entre la UAB, la UB i València...

    Com portes el pla de Bolonya??

    ResponElimina
  16. Èlia, encara tens una mica de temps per pensar-t'ho, segur que al final et decideixes ^^

    Jo el Pla de Bolonya no l'he agafat pels pèls, comença l'any que ve. Hi ha algunes carreres que formen part d'un Pla pilot pre-Bolonya, per dir-ho, però Biologia no és d'aquestes. A principi de curs ens van dir a més a més que si he començat amb l'antic pla d'estudis estan obligats a deixar-me acabar la llicenciatura amb aquest pla. Tinc alguns exàmens parcials, però mira, em treuen matèria per a Febrer... ja veus, no et puc donar informació d'això :P

    ResponElimina
  17. Okis jejeje

    És que un amic meu que fa 2n de biologia a la UAB em va dir que els de 1r d'aquest any ja heu començat amb el pla Bolonya..=S I que coneixia un de veterinària que li ha tocat ja el pla i que li passen llista a classe, que no pot deixar d'estudiar ni un moment, etc...i tot això em va "espantar"..per això m'estic plantejant anar a València, pq em sembla q allí encara no l'apliquen (i per més raons).

    Però també tinc una amiga (aquesta estúdia al a UdG) que diu que ja estudia amb el pla de Bolonya i que no hi ha gaire diferència..(Ella fa periodisme em sembla..o sinó algo per l'estil xD) Osigui que jo no sé què fer...=S

    ResponElimina