28 d’octubre 2008

Neu

He vist imatges de la Vall d'Aran enfarinada i se m'econgeix el cor. He anat amunt i avall per les seves muntanyes, he visitat pobles, rius, cascades, he fet algun cim, m'he ficat a la Garona... I tot i així encara no hi he anat mai a l'hivern. No he visitat els carrers de Vielha blanquets. Ni he tingut oportunitat de veure en directe una d'aquelles panoràmiques d'avets i teulades mig amagades sota el mantell de neu. Tants viatges i tants països que jo tenia en ment, i aquest que tinc més a prop de casa se m'oblidava...

Fa molt que no trepitjo neu. Massa. Potser dos o tres anys. I això no pot ser, no senyor! De petita si no m'hi portaven m'enfadava. Jo havia d'enfonsar-me trenta centímetres un cop l'any, quedar molla, fer un ninot de neu i baixar amb un pseudotrineu. Quatre punts bàsics que havia de fer el dia que m'hi portaven. I ara... fa ràbia perdre aquells desigs tan minsos de la infantesa. Quan hi vaig no és el mateix, però malgrat tot, hi vull anar. Vaig fer un curset d'esquí d'una setmana amb l'institut ara fa... buff quatre anys ja! I recordo que em va agradar, i que l'últim dia vaig anar per una vermellla i tot! Però no tinc material, i l'hauria de llogar i buidar les butxaques, i si a això li sumem els forfets i que la memòria segur que falla... em penso que em passaria tot el dia menjant neu! Però és igual, no necessito esquiar (encara que m'agradria, no està de més dir-ho!). Perquè prinicpalment en aquesta escapada voldria gaudir de les vistes, el paisatge, l'ambient, el fred que se't cala al cos, entrar a prendre un cafè ben calent i mirar com neva, mentre els dits i el nas van recuperant el seu color natural...

Una altra escapada que poso a la llista... Ai, aquests posts no són bons, marxaria ara mateix!!


12 comentaris :

  1. No diguis que no són bons aquests posts eh! són part de tu i d'això es tracta. La neu... és necessaria i tot per sentir-se diferent mirant-la i llençar-ne boles als demés :)

    ResponElimina
  2. T'entenc perfectament, jo també marxaria ara mateix !!

    ResponElimina
  3. AIRE REVOLTAT DE LES NEUS PRIMERES.RECORD D'AVETS I DE RIERAS.SIGAS BENVINGUDAN MISSATGERA DEL GRIS HIVERN. JUGANT AMB BCN........

    ResponElimina
  4. Doncs jo la neu, a les postals de Nadal, que hi queda molt bé. Quin freeeed!!!!! Ah! I els teus posts són genials, maca, tingues-ho claríssim.
    Bona nit.

    ResponElimina
  5. Que bé que sona tot això!! *O* Però tot i així no m'agrada el fred..xD

    Jo també he deixat de fer moltes coses que de petita feia i m'agradaven..fins i tot algun cop puc dir que les he arribat a oblidar..però he trobat uns amics amb els que les meves aficions perdudes han retornat perquè fem alguna d'aquelles activitats que m'encantaven. I al retornar-ne una, em van retornar totes, una rera l'altre..=D

    Espero que hi puguis anar aviat!! ;)

    ResponElimina
  6. No sé què té la neu, però la majoria de gent li agrada, fins i tot als que com jo, no ens agrada esquiar. Potser ens agrada perquè la veiem molt poc, i sempre volem el que no tenim, però la veritat és que ve de gust una miqueta de neu, oi? A Barcelona i rodalies hi hauria de nevar un cop cada hivern mínim.

    ResponElimina
  7. Per saborejar la neu, no cal que vagis tant lluny tampoc i no cal que et buidis les butxaques. Jo recordo les millors baixades amb plàstic, això sí, el cul una mica moll, però val la pena, és molt divertit.
    Jo he nascut amb moltes nevades i quasi cada hivern he tingut neu a casa, i et puc dir que és de les èpoques que recordo amb més nostàlgia.

    ResponElimina
  8. doncs jo, si neva, tindré un disgust que ploraré i tot...
    Vull sooooooool!!!!! jaaaaaaa!!

    ResponElimina
  9. Per caure i rebolcar-te sobre la neu, no calen ni esquís, ni forfets d'aquestus, ni tantes mandangues Laia. Només neu i no cal pagar per disfrutar-la.
    El dia que em toqui la loteria, em compro una caseta enmig de la muntanya, allà dalt de tot, amb les pistes d'esquí beeeeeeeeeeeeen lluny!!

    ResponElimina
  10. No pots deixar de visitar la Vall d'Aran nevada... és preciosa!
    Això sí, evita anar-hi en època turísitca (Nadal i setmana Santa) perquè es torna un caos total :(

    ResponElimina
  11. Ui, la de jocs compartits a lâ neu que recordo, cesc ^^


    Carquinyol, som-hi???


    Fada, deia que aquests posts no són bons perquè si en tenia ganes, després d'escriure m'he fet dentetes a mi mateixa! Si pogués volar com tu.... I a mi la neu m'encanta, i el fred també :P Molts cops m'agrada tenir fred per poder-lo fer marxar amb alguna coseta calenta o entrant a algun lloc acollidor ^^


    Hi ha coses que no s'han d¡oblidar, èlia!!! :D


    Hi estic d'acord, xexu! Hauria de nevar cada any, també a rodalies eh! I esquiant recordo que m'ho vaig passar molt bé, però va ser un cop... i no en sabia gaire. Agafar velocitat em fa més por!!


    Instints, i què fas que no em convides a casa teva??? ;-)


    Nimue, doncs aquest cap de setmana ho tenim fotut! pensa que sense pluja les plantetes no es reguen i llavors no creixen... :-P


    Jo tampoc viuria a prop de les pistes d'esquí, elur! Ai, em sembla que m'heu agafat per una enamorada de l'esquí i no ho sóc pas eh!


    Gemma... no m'ho recorrrrrdiiiis!!

    ResponElimina
  12. jejejeje... no pateixis dona, perquè si ho fossis series igual d'encantadora que fins ara!

    ResponElimina