24 de setembre 2008

Una mica de tot i de res

Els rajos de sol mica en mica es deixen veure per aquí a prop... però no sé pas quin temps deu fer a la Costa Brava. De moment, demà hi ha previsió de núvols i potser algun plugim a la tarda. Com que m'he de remullar i anar en banyador pel matí, i a la tarda estaré sota cobert, només desitjo no congelar-me de bon matí. A l'aigua freda ja hi estic acostumada i immunitzada...


Ja hi tinc tot, només cal posar-ho dins la bossa: les aletes, les ulleres, el tub, les pinces, em cal bucar una navalla però sé que és al segon calaix de la cuina...

Com sol passar, la tinta de la impresosra s'acaba quan necessites imprimir vint fulls.

Els noms científics de les espècies que habiten aquest món comencen a espantar. Em preocupa que el cervell enceti una vaga indefinida per no voler-se aprendre tants i tants noms estranys.

No estic acostumada a fer les festes exclusives de Barcelona, i em resulta estrany no anar a la universitat mentre miro per la finestra i tothom fa vida normal.

No m'agrada estar ensopida sense motius... Sembla ser que necssito una sessió de piscina i dutxa urgent.


Finalment, deixant de banda les meves paranoies, com que sé que alguns dels que tenen experiència a treballar en laboratoris passen per aquí, voldria fer una consulta: entre tisores fines, pinces i demés també necessito agulles enmangades per a pràctiques de laboratori, i ens han dit que fins i tot ens la podem manufacturar fonent un tub de bolígraf i l'extrem d'una agulla de cosir, o bé si tenim pals xinesos d'aquests de fusta, fent-hi un forat a l'extrem i afegint-hi l'agulla i una mica de cola forta. Malgrat tot, he vist que és una cosa que no costa gaire diners, sinó que és molt barat... Què em recomaneu? Comprar-la o fer-la? Si fos per mi la feia, amb lo que m'agrada fer coses i entretenir-me... però és clar, si m'ha de durar poc o no funcionar del tot bé... de moment en tinc una feta (de prova) perquè no me n'he pogut resistir, però no fa patxoca (vull dir que a l'hora de fondre el plàstic no m'ha quedat gaire "fi"). Bé, què hi dieu?

18 comentaris :

  1. Ui noia, això de remullar-me em faria molta mandra ara mateix... que aquí fot un fred que pela!!! jeje
    A mi també se'm fa estrany això de fer festa mentre la resta de la gent continua la vida normal, és una sensació estranya.
    Em sap greu però en això de les agulles enmangades aquestes no et puc ajudar, no tinc ni idea de què són. Però ens podries ensenyar una foto de la prova que has fet, que estic intentant imaginar-m'ho i noia... no me'n surto!!! jeje A veure si algun expert en la matèria et dona un cop de mà. I per cert, bon dia de la Mercè!!
    una abraçada!

    ResponElimina
  2. M'alegro que les primeres impressions hagin estat bones... Els profes t'agraden, és el més important, i està bé tenir mates a primera hora... (ningú diria que sóc profe de mates, oi? ;) )
    Els llibres no te'ls compris, per això estan les biblioteques...

    Espero que demà us faci bo, jo ja tinc fred només d'imaginar-me a posar-me sins l'aigua gelada... ja explicaràs l'aventura!

    ResponElimina
  3. je je. Molts noms estranys que caldrà recordar? Preparat que descobriràs quines animalades pots fer servir com regles mnemotècniques.
    (Encara recordo uns bivalbs anomenats Acantocardium. Qual els veia pensava en barrufets cardant dins la petxina i així em sortia el nom...)

    ResponElimina
  4. A Blanes... bé, pel que fa al temps no crec que us plogui però això sí, de fresca ja en farà, si més no a les 7 del matí en fa per Arenys.

    Segons sembla us ocuparà tot el dia: matí i tarda.

    PS: Que hi anireu amb tren, és que és un bon viatge...?

    PPS: Pel que dius de les agulles si n'hi ha d'econòmiques com dius sempre en pots tenir alguna de "teva" i les altres doncs més "comercials".

    ResponElimina
  5. ostres, feia dies que no passava per aquí i veig que m'he perdut el teu principi de curs!

    El que no entenc és... les agulles, tisores, etc. te les has de portar tu? quina barra que tenen!

    ResponElimina
  6. jo de manualitats ni idea... Però només de pensar que t'has de ficar a l'aigua ara... brrrrrr... brrrrrrrrr... quin fred!!!

    ResponElimina
  7. De material ni idea, però diria que de fresca pel matí en trobaràs força

    ResponElimina
  8. I aquí vinc jo amb els meus consells de savi. Oi que t'han dit que a la cooperativa de la facultat en venen d'agulles emmanegades i d'altres galindaines? És que als laboratoris de pràctiques de primer no hi ha de res, perquè t'ho hagis de comprar. Capseta per posar portaobjectes, pinces, bisturí, i a classe et diran que t'has de comprar tal llibre o tal altre. Tot fals.

    Els llibres estan a la biblioteca, i ni tant sols els has de fotocopiar sencers, encara que va bé tenir-los, però jo com que vivia a la biblioteca, ja els tenia allà. Alguns llibres em vaig comprar, perquè em vaig deixar enganyar, i fan molta patxoca a l'estanteria, però res més. Total, estudiava sempre a la biblioteca, així que durant el mes d'exàmens, gairebé no passava per casa. Pensa-t'ho abans de fer una gran despesa, i pensa't també això de fotocopiar-los que deies, que també és car, i potser no cal.

    Pel que fa al material, quan ja han fet prou vendes a la cooperativa, de sobte comença a haver-hi material a tots els laboratoris, i mai, repeteixo, mai, faràs servir el teu, deixaràs de traginar-lo. Ma mare va començar a fer servir les pinces per us personal (no donarem detalls), perquè eren finetes i li anaven bé. La resta no tinc ni idea d'on para, ni tant sols les meravelloses ulleres protectores que em van fer comprar, que després, treballant 5 anys en un laboratori de veritat, amb totes les normes de seguretat del món, no vaig fer servir mai. És clar que al principi ets molt patós, i tota seguretat és poca.

    Així que fa molt maco tenir tot el kit de cosetes de labo, si et fa il·lu compra-les, que no són cares. Però no et serviran per res, creu-me. Vaja, no sé a l'autònoma, potser són més rates i t'ho fan fer servir sempre, però ho dubto. Fes-te a la idea que a la facultat aprofiten qualsevol ocasió per treure diners als alumnes. És una llei no escrita. O potser la van escriure i tot, i jo no ho sé.

    ResponElimina
  9. mmm... Aniràs a capbussar-te i a fer recerca de... «coses»?? I tan carregada? O això és per quan vagis a classe?

    Pel que fa a tots els estris que necessites, jo crec que val la pena que facis cas del XeXu, que ell sap de què parla. Tot i que el meu consell és que si la agulla emman...cxnzduescnzl! que has fet tu funciona, doncs ja la tens, no?

    Quant als festius, tot és acostumar-s'hi! És una mica com fer vacances a l'octubre o al novembre, quan no les fa ningú... :)

    Que tinguis un bon bany!

    ResponElimina
  10. Iruna, amb el comentari que he vist d'en Xexu ja tinc clar què faré! ;-) Manufacturades! Quan les tingui us les ensenyo ^^ A mi... a mi no em fa gens de mandra posar-me a l'aigua, que només és la primera impressió i després es passa ^^ segur que m'he posat en piscines més fredes :P Espero que hagis tingut un bon dia de festa tu també! Abraçades!!!


    Ets profe de mates, gemma????? Uhm, es poden fer problemes interessants barrejant mates i cuina!!! ^^ I decidit, no em compro ni un llibre! Divendres, la crònica!! Petons!


    Hahaha Dan! Déu n'hi do quines coses eeeeeeeeeeh ;-) Jo de moment m'havia inventat alguna burrada per Història... a veure si em sorprenc a mi mateixa!


    Alasanid, és campiquipugui: tren, cotxe... com vulguis. I jo, lògicament, amb tren, perquè de cotxe no en tinc... Serà tot el dia, agafar mostres i visita a la llotja per la tarda. Per suposat, tot són pràctiques per prendre nota i en poden sortir qüestions a l'examen de juny... grrrrrrr. Les agulles totes meves al final! ja us les ensenyaré!


    Anna, això m'han dit. Ves per on que no sigui com el que diu en xexu... per si de cas, buscaré a veure què em pot servir del que tinc a casa pel primer dia, i un cop vegi el panorama....


    Nimue i carquinyol... però no diuen que les dutxes d'aigua freda milloren la circulació? Doncs demà tindré la sang a 100 km/h XDDD


    Xexu... considera't abraçat a distància!!! Moltíssimes gràcies... El que m'has dit és simplement el que necessitava... Està decidit: em compraré la bata (això sí) i em faré les agulles. De pinces i tisores en tinc unes, però molt molt fines no són... però ja valdran pel primer dia, almenys per veure el panorama... I de fotocòpies en faré les justes, tampoc tot sencer! De llibres el que em fa una mica de por és que no n'hi han molts, i que volin de seguida... però estic pensant que en puc reservar per internet també! Ostres, ets el meu assessor personal, acabes de deixar-me les idees clares i a sobre la meva butxaca no para de cridar i donar-te les gràcies :P petooons!!!

    ResponElimina
  11. Ei, que vagi molt bé, demà!!! Festa avui, sense ser de Barcelona, quina barra!!! Que algunes hem treballat de 8 a 8 (i no precisament de 8 del matí a 8 del matí!!!)

    Ara, això de banyar-se, ara ja a la tardor... buf, a mi em faria una mandra!!!

    ResponElimina
  12. Núr, demà... demà he de dur mooooltes més coses!!! Aletes, ulleres, tub... uaaaaaa que guaaaaaaaai :P les pinces i tota la mandanga aquesta és per laboratori. ja us ho explicaré!!!!

    ResponElimina
  13. Ai llum que abans no t'he vist XD Barcelona! XD les festes de cerdanyola no les faig, les de bellaterra... no ho sé XD

    La mandra és relativa... si tens moltes ganes d'anar-hi i de fer-ho, ja et dic jo que de mandra no en tens :P La il·lusió és més poderosa hihihi

    ResponElimina
  14. Jo no hi entenc massa, però nedar va genial i la resta... els companys blogaires ja t'ho diuen... sempre arribo tard jo!

    ResponElimina
  15. Bé, m'alegro d'haver-te servit d'alguna cosa. Segur que els teus companys porten tot el material nou de trinca, i et miraran rara amb les teves agulles prefabricades. Però tu amb el cap ben alt, que sabem que ets una 'manetes'. I mira, si a l'Autònoma no hi ha material en pràctiques posteriors, sempre te'l podràs comprar, sempre hi seràs a temps. Però apostaria una part del fetge (que es regenera) a que us donaran tot el necessari, això sí, prou tard com per enganyar una quanta gent i que s'ho comprin.

    Pel que fa als llibres, sempre pots fer una escapada a la UB, que la biblioteca està força bé. Però reservar els llibres amb cap sempre és una bona opció, segur que no tens problemes, que per més que diguin, el que val són els apunts de classe, i les fotocòpies que passen els profes a reprografia. No veus que ells no sabem més que això...?

    ResponElimina
  16. Mmm... Laia, no facis cas a en XeXu amb això de que els profes no saben res més que el que expliquen a classe i el que posen a repografia.

    L'experiència em diu que els professors, els bons professors, saben moltíssimes més coses. I sovint, aquells professors que davant de classe es mostren insegurs i sembla que no saben res... resulta que et sorprenen.

    Jo tenia un profe que era un geni, una autoritat mundial a la seva matèria. I a classe en féiem broma, perquè pensàvem que era un xitxarel.lo. És clar que era abans de l'època d'internet. Ara internet t'ho diria. Però... bé, que això de comprar llibres és una tonteria. Jo tinc llibres a casa de primer de carrera que no he tornat a obrir mai més. En canvi, tinc fotocopiat algun capítol (només un capítol) de determinats llibres, i aquests sí que s'han obert moltíssimes vegades! Jo t'aconsellaria que no et compressis un llibre fins que no l'haguessis consultat unes 5-10 vegades a la biblioteca i vegis que fa servei i que el necessites...

    És clar que jo no sóc biòloga, i hi ha altra gent que sap més que jo en el tema biologia...

    ResponElimina
  17. http://villageofjoy.com/20-amazing-origami-art-works/

    M'he trobat això,

    a reveure

    ResponElimina
  18. Holaa!!

    Feia temps que no escribia ni llegia per aquí..però avui m'he posat al dia de tot el que no vaig llegir!!^^

    Sembla ser que fas biologia, just el que vull estudiar jo l'any que ve si tot va bé...=)

    Sembla tot molt interessant però pel que veig hi ha molts gastos..els llibres, els visturins, les navalles...etc.

    Espero que tot et vagi molt bé i potser d'aquí un any serem companyes de facultat, tu a 2n i jo a 1r xD

    Si el dia 24 no estaves acostumada a fer festa, haguessis pogut anar a Bcn a gaudir de les activitats que hi havia (encara que jo no ho vaig fer, vaig anar a casa els meus avis aprofitant que tenia festa i feia setmanes que no els via).

    Molta sort amb el curs i segueix informant, que jo encara que no m'hi passi diariament, el dia que vingui m'ho miraré tot ;)

    ResponElimina