22 de setembre 2008

Primeres impressions

Una bona primera impressió. Molt bona! A primera hora, matemàtiques. He arribat d'hora tot i no dependre de ningú més que de les meves cames, però per si de cas he sortit amb temps per arribar allà i que em sobressin 10 minuts abans de començar. No coneixia a ningú, i a l'entrar a l'aula silenci sepulcral... Tohom aïllat, un aquí, l'altre allà, intentant no envair els espais vitals dels contigus. Com un impuls m'he dirigit al principi, i no hi havia ningú. Darrere meu, una noia també seia sola, i he començat a xerrar amb ella. de seguida tenia el cos forçat, girat mig enrere mig endavant, li he preguntat si podia seure al seu costat i m'ha dit que sí. Hem començat a xerrar, jo més que ella, però trencàvem el gel de l'aula que mica en mica s'anava omplint. Alguns ja es coneixien d'abans, d'altres, dels cursets propedèutics... Una altra noia ha vingut i s'ha assegut a la cadira que hi havia al costat de la meva bossa. De seguida l'he tret, dient-li que no estava ocupat el seient i se'ns ha unit a la conversa. Un primer contacte agradable, sí senyor.

Els professors són simpàtics i de moment em fan el pes. N'hi ha un que és seriós però alegre alhora, amb un punt d'humor sarcàstic, però em cau bé també. La de botànica és la bomba, molt alegre i xerradora, d'esperit i vestimenta hippie i a sobre es diu com jo. Ja ens vol fer comprar un totxo de 800 pàgines on hi és tot, diu que el necessitarem perquè a classe no donarem pas tota la matèria. Després uns quants hem anat a la biblio a fer-hi una ullada, i després a l'Abacus de la Plaça Cívica a veure quant ens costaria. 81 euros!!!! I la majoria de llibres costen això... Però crec que triaré un altre recurs: agafar-lo en préstec de la biblioteca i passar-se un matí al costat de la fotocopiadora, però crec que val la pena (si més no, la meva butxaca no es queixarà tant!). Ja he fet els càlculs i tot! Si una fotocòpia val 0,03€ i n'he de fer unes 800 (n'hi ha una mica menys, és per fer-ho rodó), em surt per... 24€! El que m'estalvio em dóna per alguns altres llibres, no? Perquè portar-ho a enquadernar és poquet també, no passa dels 4€. Primer, però, he d'aprendre a que les fotocòpies per les dues cares em surtin bé i no a l'inrevés, que sempre poso el paper com no toca!

El campus virtual ja treu fum, i jo acabo de venir de fer pràctiques de cotxe amb pluja per primer cop. El que em fot més és no veure-hi bé pels retrovisors, el limpia va fent, tic tac tic tac, però això de no veure-hi pel costat em posa nerviosa! Però m'ha agradat, no volia pujar a examen sense haver conduit plovent algun dia per dos motius: com a experiència posterior i perquè no fos cas que el dia D, el dia clau, es foti a diluviar i em suspenguin!

I mentre acabo d'escriure el post, sembla ser que la tardor treu el cap per la finestra oficialment.

17 comentaris :

  1. El millor és començar amb una bona impressió.

    El que expliques és el que em va passar, arribes abans, no coneixes a ningú i comences amb les mates jaja.

    I pel que fa als professors el temps serà qui ens ensenyarà com són de debò.

    81 (segur que n'hi deuen donar algun a ella...)!! Això no és res. Avui he entrat per mirar uns llibres i n'hi havia un de bioquímica que pujava a poc més de 100 €!.

    Però fent números ràpids... Trigaràs cap a unes 2 hores si no domines massa la fotocopiadora!!

    ResponElimina
  2. Ai noia... quants records m'han evocat les teves paraules!! Me n'alegro que hagis fet bones migues amb aquestes noies i que els professors t'hagin semblat bé. Els primers dies tot és estrany però t'acabaràs acostumant a tot i la rutina farà que arribi la comoditat.
    Veig que estàs molt posada en el tema fotocòpies i llibres (tenia entès que estava prohibit fotocopiar llibres sencers, però potser a la uni sí que t'ho deixen fer). Estàs feta tota una estudiant de cap a peus, senyora estalviadora!! jejeje
    També m'has fet rememorar els dies de pràctiques de cotxe, van ser molt divertits i en tinc un bon record. Passa-t'ho molt bé i aprèn al màxim, que et vull veure aprovar a la primera eh!? jeje... és broma!
    Una abraçada molt gran guapa!!!

    ResponElimina
  3. Com em recorden aquestes primeres impressions al meu primer dia, i jo també vaig començar amb matemàtiques! I també vaig començar a establir els meus primers contactes, i vaig arribar més d'hora del que tocava... res, que no explico batalletes, que et desitjo molta sort, i estic content de llegir les teves primeres experiències a la facu.

    ResponElimina
  4. Uns comencen i altres acaben (amb una mica de sort). Si tot va bé demà serà la darrera vegada que vagi a Bellaterra per a fer un acte acadèmic relacionat amb la carrera (la presentació del PFC). Avui també he estat, menjant un entrepà a les taules de davant de la PCera de ciències, que aquesta tarda plovia !!

    Ep.. jo et cedeixo el lloc amb molt de gust, tot i que ara ja no sóc de ciències, sinó de l'ETSE, però la veritat és que mentre he estat allà, ja sigui per estudis o feina, m'he recorregut gairebé totes les facultats !!

    Molta sort i ha començar amb força.

    ResponElimina
  5. Saps? has fet una de les coses que jo no gosava a fer quan estava a classes... tot i estudiar virtualment, fent passos sempre clar que sí xiqueta :)

    ResponElimina
  6. Hòstia, el Campus Virtual dels collons! Jo no podia amb ell! Això us ho heu de baixar d'aquí perquè així s'estalvia paper! I una merda! Com l'automatrícula: te la fan fer a tu per a estalviar paper, prò bé que després te l'has d'imprimir i encara et cobren les despeses de gestió????

    Del fet d'estudiar a l'Autònoma, el campus (físic), la gent, les biblioteques, l'abacus de la cívica... en vaig quedar molt contenta. Això sí, de l'administració i la gent de secretaria... Que no et passi mai res!!

    Quant als llibres, jo sóc de les que prefereixo tenir el llibre i gastar-me els diners. Maneres de fer... Per cert: dos diccionariets, i no dels totxos, sinó que més aviat petitons, 139 € cadascun... ;) Encara estic estalviant... pffff!!!

    Molt bons records de la universitat i espero que en gaudeixis al màxim i en treguis tot el suc possible! Pensa en les beques de mobilitat i els erasmus!!!

    ResponElimina
  7. Me n'alegro que el primer dia t'hagi fet el pes! Començar bé és un bon pas pel teu camí en aquesta etapa.

    Pel que fa a la teva experiència "humida" al cotxe, dir-te que jo vaig fer l'examen de pràctica plovent força i estava tan fosc que tot va sortir perfecte per 3 motius:
    1. Et deixen circular amb més precaució, és a dir, més lentament, i això ajuda a no saltar-te cap detall.
    2. Els cotxes van amb els llums encesos i va de conya per sortir d'un stop o d'un ceda perquè veus a venir els cotxes de més lluny.
    3. Els peatons porten paraigües i es veuen millor. Tot i això, es veu que me'n vaig saltar un (no el vaig veure enlloc).
    Resultat: aprovat a la primera.

    PD: sempre recordaré la pluja i els seus 3 avantatges.

    ResponElimina
  8. Ains.... què maco!!!

    M'has fet recordar el meu primer dia de carrera... buaaaaaaaaaaaaah! M'estic fent una vella!! Ains....

    ResponElimina
  9. :-D

    I ja ho veuràs, demà encara serà millor! :-D

    ResponElimina
  10. Per cert, hi ha dues coses que em fan pensar que quan t'escriuen un comentari no se t'envia al correu electrònic. Si és així, mira't aquest post: http://cirereta.blogspot.com/2008/09/estimulaci-pre-part.html

    ResponElimina
  11. Oh!! Vull tornar a la universitat!! Bon inici. Jo segur que el primer dia no vaig parlar amb ningú, però ara ho faria, descarat! :-)

    ResponElimina
  12. Això dels profes, no les tinguis totes, que és el primer dia eh? i solen venir de bon rollo. ÉS que aquesta profe del totxo fot una pinta a tostón... esperem que no. Això dels llibres és un robo, els haurien de reciclar tots. No pots parlar amb ningú de l'any anterior i que te'l deixi? Les fotocòpies són una bona sortida.
    I lo del cotxe, jo també vaig fer pràctiques plovent, i és una me, tenia 6 ulls posats a la carretera uf, quina feinada. Segur que aproves!!!

    Petonets matiners!!

    ResponElimina
  13. M'armaré de paciència alasanid! 81 costava el que s'adaptava al que nosaltres farem, ella volia que n'agafessim un de 130... Ehem ehem..


    Bé iruna, si més no he xerrat amb elles i semblaven simpàtiques! :P Això de fotocopiar libres sencers no sé si està prohibit o no, però hi ha temes que tampoc els fotocoparia... no ho sé, m'ho he de mirar, peò les fotocopiadores en sí no estan controlades... Moltes gràcies per les teves paraules però... espero que això d'aprovar a la primera no sigui broma eh! :P


    Moltes gràcies xexu! I si vols, les batalletes no em molesten eh, que una mica de solidaritat d'experiència universitària mai va malament! ;-)


    Demà... és avui carquinyol! Oh, jo hi vaig de matins, així que espero que et vagi molt bé la presentació del projecte!!!!


    cesc, anar fent, i és un bon començament no, aquest primer dia???


    Ai Núr, jo agraeixo que m'ho pengin tot al CV, és molt pràctic!!!! Si vols, al severi de fotocopes hi ha coses que te les donen (pagant, clar), però surt més a compte gastar tinta de casa! Si no, ja s'ho cobrarien d'algun lloc...En trauré tot el suc possible, núr, gràcies pels consells! I miraré de no trepitjar gaire l'administració ;)



    Jansy, tindré en compte aquests avantatges (lo dels paraigües el profe tmb m'ho ha dit), però em segueix posant nerviosa! I d'això dels articles i el vídeo... moltíssimes gràcieeeeeees!!! Abans sí que m'avisava al correu, però crec que quan li vaig rentar la cara al bloc se'm va treure i no ho vaig tornar a posar... Ho restauraré! I moltes moltes gràcies! no tinc el emule però només per baixar-me això me'l posaré! Per cert, el que diu oasi marí també fa bona pinta :P)


    A la resta us contesto quan torni, que si no faré tard!!! ^^

    ResponElimina
  14. Ai, els primers dies sempre són d'incognita per tot, oi???
    Aviat tindré un primer dia per les classes d'anglès... buffff... estic nerviosa com si fos una nena petita!!! ;-D

    ResponElimina
  15. ai alepsi no diguis això!


    Llum, bé millor millor no, em van fer més bona impressió els professors d'ahir, però tant se val... en un parell de dies a la platja!


    Tirai, torna-hi!!! ;) Jo és que vaig fer un pacte amb mi mateixa, no s'hi valia això d'esprar a que em diguessin alguna cosa o que se'm caigués el boli perquè algú l'agafés i dir-li gràcies.... no, no, llençar-s'hi de cap i descarat!


    Instints, el fet és que botànica tampoc m'atreu molt com a assignatura, en canvi n'hi ha d'altres que sí. Però està bé que si en sí el temari no t'és atractiu, almenys tenir un profe dinàmic que li posi gràcia i empenta, que si no ja és mortal, no???


    Eli, incògnita i nervis, i una mica laberint, que mira que avui m'he mig perdut per buscar una classe i tot per culpa del profe...

    ResponElimina
  16. oooooh!!! genial!!! per a mi els anys de facultat van ser dels millors que he passat a la meua vida! i alguns dels amics que vaig fer el primer dia són els meus millors amics des d'aleshores i ho seran per sempre. No deixes perdre ni un segon d'aquesta aventura fantàstica! :)

    ResponElimina
  17. hehehe! Suposo que és això de les noves generacions (tot i que, no et pensis, que en tinc 25, eh?). Els primers cursos de la meva carrera ho teníem tot a fotocòpies i a mi m'encantava anar a buscar els meus dossiers i portar-los a la meva súper carpeta de l'autònoma :). A mitja carrera va aparèixer això del CV, prò molts profes es negaven a fer-lo servir. Prò ja al final la cosa es va generalitzar i mira...

    Segurament és molt més pràctic i més ecològic, prò, noia! jo sóc d'estudiar amb papers i llibres!!

    Somriures, bunika!!

    ResponElimina