10 de setembre 2008

Ciència en català?

Doncs tal i com em va informar la Tirai i un senyor que és conseller a traves d'una carta, per haver fet els 18 durant el 2008 (això ja ho sabia jo eh, no m'ho han hagut de dir!) la Generalitat em fa un regalet: una subscripció gratuïta durant un any a una publicació en català. Fantàstic, anem a mirar quines hi ha (que si no fossin en català ni m'ho pensava, que jo la National Geographic la tinc en el punt de mira...).

Aquestes són...

I de ciència??? Cap?? Coi, si només em falta aquesta! (perquè una exclusiva de dofins seria... seria... ooooooooh). Doncs això, que hi ha diaris normals, esportius, publicacions de tota mena (història, viatges, paratges de Catalunya, art, motos, música, literatura...). I ciència no. Cap. Si més no, he estat incapaç de trobar-la entre les revistes que se m'oferten. Indignació, i tant! Perquè de diaris n'hi ha molts, publicacions d'esports una tirada, de música més d'una també, fins i tot de religió! I ciència no...

I entre les que hi ha, quina se suposa que he d'escollir?

Sàpiens, d'història, és una de les més conegudes, però se suposa que ha de ser una revista que m'agradi i que fomenti la meva lectura. Reconec que seria interessant però no sé si li'n trauria tot el suc...

Descobrir Catalunya, amb rutes i paratges de la nostra terra és una altra opció... O Descobrir Cuina? Enderrock? L'Avenç? No ho sé... Però aquesta segur que no!!! Primer de tot cal que trobi la carta que em van enviar, on se suposa que hi havia un codi de referència que em permet fer la subscripció i que se m'ha extraviat, diguem-ne... I un cop el tingui (el trobaré!), què he de fer? Guiar-me per instint, pel que pugui ser més productiu? El que tingui imatges més atractives i maques sobre paisatges? El que em faci gaudir de la bona cuina si hi ha plats deliciosos? Dubtes, dubtes! Si almenys n'hi hagués una de ciència...

10 comentaris :

  1. Ostres! Ho sé. Després, del comentari, me les vaig estar mirant i vaig pensar que era una llàstima que no hi fos "Investigación y Ciencia". Clar que és en castellà. És que de revistes de divulgació de ciència en català diria que no n'hi ha. Abans, hi havia la Nat del grup Sàpiens (que no és ciència, però potser t'hauria interessat), però la van deixar de publicar (no cal ser l'hòstia per imaginar-se perquè).
    Jo si hagués de triar em sembla que em quedaria amb la Sàpiens. O Descobrir Catalunya, també, està bé. Descobrir Cuina els plats són complicadets. I no sé...
    Un consell: abans de triar una revista ves a alguna biblioteca a veure si la tenen!

    ResponElimina
  2. Perquè no intentes anar a algun quiosc una mica gran i preguntar-los si tenen o si saben si hi ha cap revista de ciència en català? Si et diuen que sí, sempre pots demanar a la Generalitat que la incloguin al catàleg, no? Potser és que no ho saben... Jo és que no en tinc ni idea!
    De totes maneres... hi ha publicacions en castellà, a la teva llista!!! El país, mundo deportivo; hi ha el catalonia today en anglès i tot!!! Potser els pots demanar que et subscriguin a la National i tot, per no tenir cap revista de ciència en català!!! Per demanar...

    ResponElimina
  3. És una llàstima. Jo esperava que en cauria alguna...

    Jo per decidir-me vaig anar a la biblioteca a fullejar les que em van cridar més l'atenció (les dues d'història). Una d'elles és en castellà, per tant l'idioma tampoc és tan important pel que sembla.

    ResponElimina
  4. Jo em quedava amb Sàpiens (estrany eh?)

    :P

    ResponElimina
  5. Això de que a partir d'ara feu els 18 anys us podreu subscriure gràtis a alguna cosa de lectura ho he vist avui per les notícies...llàistima que ja en fa 2 que els tinc..T_T

    Sino et convenç cap revista de les que hi ha i en vols una de ciència, jo el que faria és enviar un mail dient quin tipus vull...i a veure si hi poden fer alguna cosa i a lo millor l'any que ve n'inclòuen una, perquè se suposa que això és per veure els gustos dels joves per llençar noves promocions al mercat i també per fomentar-los en la lectura ^^

    Osigui que jo els hi faria saber..;)

    ResponElimina
  6. Ei, jo també voldria tenir una subscripció gratuïta... sempre vaig tard!

    Jo em quedaria amb "Descobrir Catalunya", hi ha força coses curioses, mons pares la compraven fa anys i a mi m'interessava força, suposo que no haurà canviat gaire. Ara, l'altra opció és "Descobrir Cuina", si aquesta t'agrada, és clar.

    ResponElimina
  7. Cap de ciència???????

    Buf!

    I per què volen tots aquests diaris esportius? Em sembla malament que puguis triar com a publicació un diari esportiu (de la publicació religiosa ja ni en parlo). Serà possible! No és per fomentar la lectura?

    Jo els escriuria i demanaria això del National Geographic...

    ResponElimina
  8. A la facultat de biologia de la UB hi dues revistes prou interessants sobre ciència, però són a nivell més local, és clar. Segur que t'interessarien, però no les oferten. Una altra possibilitat seria alguna cosa d'entreteniment o manualitats, però suposo que tampoc es dóna el cas. La darrera opció és enviar-los a prendre vent, i dir que regalin una altra cosa, que avui dia totes aquestes revistes es poden consultar per internet.

    ResponElimina
  9. Tirai, algunes les vaig veure a l'Abacus i les vaig estar fullejant, i he vist una mica com van els articles... M'ho he de rumiar!


    No núr, si per demanar que no quedi... però a mi ja no m'inclouria "l'oferta", segur. De tota manera, escriuré perquè al menys en una futura edició tinguin la decència d'incloure'n alguna de científica...


    Alasanid, hauríem de reivindicar i fer una mani, home! XD La National, però, segur que seria una mica cara... però coi, encara que fos cada trimestre!! :( 4 no són tantes!!!


    Gemma i carquinyol, que estrany! Cuina i història? Hi sou aficionats? Qui ho diria... ;-)


    Èlia, una manera de cridar l'atenció... suposo que depèn de com surti ho repeteixen l'any que ve o no... Jo per suposat que els ho faré saber, però dubto que em facin cas. Serà en plan "prenem nota"...


    jansy, ho han fet nou aquest any, no és que ho facin cada curs! hauries d'haver esperat al 1990 per néixer... A qui se li acut néixer abans? És que... Home, jansy, les dues estan força bé. I jo que creia que tu et quedaries amb la revista castells!


    Llum, ja ho veus com va... Ens volen adduir!! Escriuré, escriuré...


    Xexu, de manualitats també ho he buscat i res! Em tenen mania... :-( I la teva opció no creguis que l'he desestimada, que per molt que ho regalin, si no és res que em cridi de debò i jo ho aprofiti, no malgasto paper...

    ResponElimina