01 de juliol 2008

Viatjant des de casa

Aquest estiu no marxo de vacances i, malgrat tot, no es presenta tan llarg com alguns altres. Tinc coses pendents per fer i suposo que aniré fent mica en mica. Mèxic, Canadà, Noruega, Holanda, Japó, Marroc, Índia... Tot queda massa lluny. Físicament parlant, és clar. De moment ningú em prohibeix tancar els ulls i imaginar-me'ls, o planejar viatges que mai (mai? no home no, seré més optimista...) que algun dia faré. Oi?

Un dels viatges que tinc escrits a la meva llista imaginària és l'InterRail. M'encantaria. I si no fos perquè m'han robat l'ordinador aquesta tarda (metafòricament parlant, que ara hi estic escrivint, amb el teclat, coi!), us hagués posat la ruta que estava preparant, amb pressupost mínim i màxima intensitat. L'aniré fent, i un dia us convidaré a donar una volta per Europa des de la cadira... què us sembla? 10 dies i 5 desplaçaments amb els trens adherits a l'InterRaíl, 159 € (segona classe i menors de 26), i escollir les teves destinacions: França? Alemanya? Suècia? Noruega? Holanda? Luxemburg? Irlanda? I moltes, moltes més... Aquest preu és només una proposta. N'hi ha més, de bitllets, però aquest és amb el que jo faré la meva ruta imaginària.

I a fora d'Europa... Uff... A la llista també en tinc uns quants. Molts només els veuré en pintura, o en catàlegs d'agències de viatges, o a la web de la National Geographic, durant les meves vistes mensuals... Però m'agrada imaginar-m'ho, m'encanta.

Mèxic. Temples maies, asteques... I hi tinc un amic, potser això del guia ho podria arreglar...

Canadà. Després de veure les fotos de la Iruna... No tinc paraules.

El nord d'Àfrica, sense un destí concret. El desert, les piràmides, i les paraules de la nimue que només embelleixen el territori...

Cuba. Per l'ambient, el paisatge, els racons amagats. No seria de les que jeuen tot el dia a la platja...

Austràlia... M'encantaria. Shark Bay. Els meus dofins mitificats. Però les vespes de mar em tiren una mica enrere :(

La Patagònia. Japó. Tailàndia. Un món sencer per descobrir. I unes cames massa curtes, o poc temps, o poc pressupost. Una mica de tot. Però... Sempre em quedarà aquesta ment privilegiada capaç d'imaginar-s'ho tot. No?

6 comentaris :

  1. Doncs jo tampoc vaig de vacances, però només per veure a la família ja quedaré ben servit de tren per una temporada.

    A.. i també vaig a un país força exòtic, almenys a començament d'agost. És diu España i es veu que allà la polícia va de verd i porta uns barrets molts estranys, tal com uns altres que es dediquen a matar animals amb una espasa i es diuen "toreros" o així. I també m'han dit que canten cridant... en fi, suposo que seran exageracions...

    ResponElimina
  2. Jo fa molt de temps que tinc 3 viatges pendents. Un, a Praga. Hi he d'anar, hi he d'anar. Un altre, a Dinamarca. Hi he d'anar, hi he d'anar. I un tercer... bé, fa cosa d'un mes el destí va trucar a la porta i m'hi portarà. No és ben bé on jo volia anar, però s'hi acosta :-D Jo crec que el destí és savi i et portarà a un bon nombre d'aquests llocs!

    ResponElimina
  3. No, no, vés amb compte Carquinyol! No crec que exagerin pas, jo també n'he tingut notícia. Per si de cas, taps a les orelles :-P

    ----

    llum, tant de bo tinguis raó!! I Praga era un dels destins que volia posar a la meva ruta ^^

    ResponElimina
  4. No cal que t'imaginis tantes coses, o si, més ben dit, imagina't tot el que vulguis que segur que és un gran exercici, però a més, dóna't una mica de temps, espera't uns anys a que tinguis més diners, i podràs realitzar algun dels teus somnis. Jo no he anat a cap dels destins que dius, tot i que he voltat força, però només per Europa. No perdo l'esperança, hi ha llocs on vull anar, i hi aniré. De moment, paciència.

    ResponElimina
  5. ai... t'explicaria tantes coses del nord d'Àfrica...

    L'interrail va ser un dels meus projectes d'abans dels 25 que se'm va quedar sense fer per motius diversos. I ara em sembla que ja no em ve de gust viatjar d'aquesta manera però crec que si tens l'ocasió no l'hauries de deixar escapar!!!

    ResponElimina
  6. Home, i tant! també et queda molt per endavant, xexu! però coses com l'Interrail potser més endavant ja no em venen tant de gust, i trobo que si ho pogués fer abans dels 26 seria fantàstic. Tinc esperit de "motxillera" :P

    ----

    nimue, aquest és el projecte que tinc en ment, fer-ho tan aviat com pugui! A tu, el Marroc i Egipte et tenen enamorada :D

    ResponElimina