07 de juliol 2008

Dia raier

Ahir va ser un dia amb moltes hores de cotxe, caminades, corregudes, pols, aigua, peus remullats i força sol. Vaig anar amb la família a La Pobla de Segur, on cada any se celebra la baixada de rais per la Noguera Pallaresa (i aquest any se celebrava la XXX edició).

A l'anada, el cel amenaçador de sobte es va omplir de moltíssims globus aerostàtics, que només vaig poder captar a través del vidre posterior del cotxe (per això es veuen aquestes ratlles... i també cal admetre que no està gaire net!)



Però un cop allà lluïa un sol fantàstic! Els rais van començar a baixar pel riu...





I resulta que nosaltres ens vam col·locar, sense saber-ho, al tram on justament s'aturaven per després continuar. Es va haver de fer una petita reparació...



I quan va arribar l'altre rai vam veure com els lligaven, per acabar de baixar La Noguera junts...



Després vam córrer fins al Pont del Claverol, on els rais finalitzaven el seu recorregut. I des de dalt vam veure el rai que havíem vist lligar...



I després la resta, lligats també, formant un trenet que feia goig...

8 comentaris :

  1. Una jornada interessant i molt bé il·lustrada !! Quina enveja veure'ls allà a l'aigua i tu al sol, no ?

    ResponElimina
  2. Qui et diu que jo no em vaig mullar al riu, Carquinyol? :P

    ResponElimina
  3. I en Borrell? i era en Borrell?, que té l'especialitat d'entorpir la baixada...Celebro que hagi passat un bon dia...

    ResponElimina
  4. Això dels globus... feien una competició, per això n'hi havia tants...

    Molt maco, el trenet! I des de prop encara ho deuria semblar més! :-D

    ResponElimina
  5. No ho se pas, avi, potser que li pregunti vostè mateix!

    ----

    Mmmm això de la competició ho explica tot, llum. Però feien tan maco tots allà dalt!

    oi que sí? navegant riu avall...

    ResponElimina
  6. Genial, Laia! Festes com aquesta fan que no s'oblidin per sempre més els antics oficis i les maenres de fer d'antany. Cal preservar la memòria col·lectiva!

    ResponElimina
  7. ooh! quines fotos més boniques! però entre anar per l'aigua i anar per l'aire, jo triaré anar per l'aire! ;)

    ResponElimina
  8. Sí fada, nosaltres sempre hem anat a coses d'aquestes, sobretot de més petits!!

    ---

    Jo sóc més d'aigua, nimue. Sobretot aigua de riu, però si no fos per les meduses seria mooolt de mar jo :S

    ResponElimina