11 de juny 2008

Segon i penúltim dia de proves

Avui ha estat un dia més estrany que el d'ahir. He esgotat l'hora i mitja, tant a Filosofia com a Biologia, i no n'he sortit gaire convençuda, més aviat amb un regust una mica amarg d'alguna de les preguntes. Malgrat tot, lo de les últimes qüestions de filosofia ja m'ho esperava, perquè sempre les agafava amb pinces i els meus exàmens sempre tenien aquest punt d'incertesa. Per sort ha sortit el meu amic Plató i no pas Mr Mill! Això ha facilitat les coses.

Després, de 10:30 a 13:00, jeure a la gespa humida del campus i xerrar, repassar una estoneta i continuar xerrant, tot prenent un refresc. I finalment, biologia. Una de les cabdals, de les que valen un 20%, i on personalment desitjava fer-ho millor. Crec que m'ha anat bé.... si més no, burrades tampoc he posat! La part obligatòria era d'evolució i de cicles biològics i reproducció (meiosi). D'opció he agafat la primera, que era d'immunologia i de metabolisme (fermentació). Ni un pedigrí en tot l'examen! :-( Però bé, no em puc queixar. Sort que he repassat, perquè hi havia una cosa en la qual m'havia equivocat per no llegir bé, a la pregunta de disseny experimental. Si és queeeeeee...

A la pregunta de els fermentacions, em feien posar el nom dels processos i els productes obtinguts. Fermentació alcohòlica: primer, passar de glucosa a X. Procés: glucòlisi. X? Àcid pirúvic... No, no, piruvat! És piruvat! (me n'he recordat xexuuuuu!!)

Mentre feia el de filosofia i llegia (parlant de la societat ideal platònica)... negant-se a baixar de nou a la vora dels desgraciats captius, per prendre part en els seus treballs i en els seves cerimònies, tant si són... Quan he sortit, ningú se n'havia adonat; no sé si perquè han llegit una mica en diagonal o perquè no els ha fet mal als ulls, que això ja seria més greu!

I m'ha fet gràcia que darrere de l'examen hi ha el logo de l'IEC i hi posa que L'institut d'Estudis Catalans ha tingut cura de la correcció lingüística i de l'edició d'aquesta prova d'accés.

Doncs res, que demà física i química i... ostres, res més, que ja hauré acabat! Quines ganes de saber la nota, tu!

7 comentaris :

  1. Mira, els exàmens que no he fet.

    Un dels motius pels quals no he fet filosofia és precisament per Plató (no l'he suportat mai). He fet història i l'examen no ha estat malament del tot.

    I la biologia... uff tot això ja comença a quedar una mica fora del meu abast. He fet matemàtiques diria que m'ha anat millor que a la majoria dels que érem allí.

    L'altre dia ho comentàvem això de les possibles faltes no vistes per l'IEC. Finalment n'ha sortit una!! Gràcies per trametre-la. És d'aquelles que no acostumo a veure.

    ResponElimina
  2. Ostres. Plató sempre cau, oi? Òbviament a mi també em va tocar Plató fa molt i molt de temps....

    ResponElimina
  3. O sigui, que en comptes de fer l'examen de mates estaves xerrant a la gespa? Que bé que vius!!!

    Plató? Quina sort! El que hagués donat jo perquè m'hagués sortit Plató i no precisament els dos autors que el profe de filosofia de COU va decidir saltar-se, perquè "seria molt mala sort que us sortissin els dos, un a cada opció"... Ah! I suposo que per les preguntes del final, vaig acabar traient un 7.5 de filo :-D I sense ni idea dels autors! Jeje!!! (Vale, m'ho havia estudiat pel meu compte, però no és el mateix, el llibre era una porqueria i no hi havia internet... almenys a casa meva).

    Callo, que m'estic enrotllant que no vegis!!!

    ResponElimina
  4. Jo també vaig haver d'explicar el mite de la caverna. Però fa tant que em sembla que sóc jo la cavernícola! Sobretot llegeix bé els enunciats. Val més perdre un minut per tenir clar què et demanen que no pas descobrir-ho quan ja en portes vint contestant la pregunta. I quina vida després... Un petó i que demà et vagi molt bé.

    ResponElimina
  5. Hehehe alasanid, a mi cap dels filòsofs em fa el pes, no és cap assignatura brillant ni que m'entusiasmi... però s'ha de reconèixer que per comentar i "criticar" és molt fàcil!

    Espero que hagis acabat bé els exàmens!



    Deu ser un clàssic, Dan. Es veu que a partir de l'any que ve canviaran els textos, però.




    Uii i l'any que ve llum més! Quina ilu quina ilu que he acabat!!!!!

    Enrotllaaaat! m'encanta que ho facis :P Doncs sí, Plató és un regal. però un 7.5 està superbé! jo no sé si hi arribaré, en això de donar la meva opinió em sembla que perillo...




    No cal que ho juris, fada... Bé el mite de la caverna no va sortir, però alguna cosa vaig posar em sembla a la part de reflexió sobre la teoria de l'autor...

    ResponElimina
  6. Molt bé!!! Piruvat, aquí m'has agradat. Àcid pirúvic em sona tan malament... Fermentacions, quin tema més interessant. Haurem parlat de làctic, fòrmic i aquestes cosetes, oi? Gran tema, gran tema, millor que el dels pedigrís i tant que si. Ara, encara hagués estat millor la GNG, mmmm, m'encanta.

    ResponElimina
  7. Ei xexu, mestre ^^! Saps què passa? Si al llibre i les fotocòpies posava àcid pirúvic doncs m'hi vaig acostumar, suposo que és normal si no ho havia sentit en ma vida... però ara ja no, ja em surt piruvat, que guai ^^

    A mi m'encanten els pedigrís, per això :(

    (he hagut de buscar què era GNG... gluconeogènesi! és que jo en sigles no ho havia sentit ^^)

    ResponElimina