16 de juny 2008

Repeticions i traduccions

He estat consultant a Internet un altre cop el tema del vídeo, encara que ahir ja ho vaig estar fent sense treure'n l'aigua clara. Però hi he tornat perquè no es digui que no ho intento. I he arribat a dues conclusions:

La primera, que si emetre els documentals a les set del matí ja era tenir mala baba, repetir-lo avui a les cinc (de la matinada, a les 5:00 AM) és... Deixem-ho, simplement ÉS. Ara estic avisada, però segueixo sense tenir vídeo/DVD i no sé si em trobaré en condicions d'aixecar-me tan d'hora. És clar que ara ja no tinc un horari establert, sinó que el puc adaptar a les meves "necessitats"...

La segona, que les cadenes de televisió continuen traduint els títols (i qui sap si els diàlegs) dels documentals i d'altres programes com els hi surt dels collons. Per culpa d'això, he estat una hora intentant trobar un documental amb un títol erroni. Una cosa és que en un altre idioma es faci servir una paraula que en català no existeixi i es substitueixi per una altra mínimament equivalent, i l'altra és que me li canviïn el sentit!

Però ara ja sé quin és el títol original... Només em falta intentar trobar-lo, m'és igual si és en versió original o subtitulat. I si no puc... seré capaç d'aixecar-me a les cinc? Creieu que ho faria? Demà la resposta...

5 comentaris :

  1. Jo encara me'n recordo de qual al Canal 33 feien Star Trek La Nova Generació passades les dotze de la nit,.. o de quan feien babylon 5 a TVE1 els dissabtes a les 7 del matí, i després el van passar entre les 5 i 6 del matí.

    No tenen vergonya.

    ResponElimina
  2. A veure criatura, et proposo una solució a veure què et sembla. Per friki que sembli, truca a algun amic o company amb algun aparell de gravació i li demanes que et gravi el documental (hauria de saber programar, està clar). Li promets que el/la convides a berenar algun dia posterior si et deixa anar-lo a veure a casa seva (posat que no tens aparell per reproduir la gravació), i tots contents, especialment si és un amic o amiga una mica golafre. Encara et diré més, segur que et pots currar tu el berenar, és a dir, preparar alguna coseta tu mateixa a la cuina, que tots sabem que ets molt manyosa, i així a més gaudeixes de preparar el berenar, mates uns quants pardals d'un sol tret. És un pla perfecte!

    ResponElimina
  3. Doncs jo crec que m'aixecaria a les 5 del matí. Vols saber un secret? Bé, doncs que jo ja ho he fet algun cop...

    De fet, et pots aixecar, veure el documental, i tornar a dormir. Com que tampoc tens cap més obligació, després pots recuperar l'hora que has perdut...

    ResponElimina
  4. El Xexu té tota la raó. Com no se'ns ha acudit abans? Per un pastís dels teus fins i tot jo et gravaria el que fos a les cinc del matí;) Que hi hagi sort!

    ResponElimina
  5. Buf! les cinc! jo també votaria per la idea del Xexu, eh!

    ResponElimina