15 de juny 2008

Quan deixaré d'adonar-me'n massa tard?

Sempre intento veure els documentals de dofins que fan a la tele, i de vegades adapto alguna de les coses que vull fer per poder fer compatibles els horaris. I m'hi esforço, i si me'n recordo cada setmana faig una petita ullada a la programació setmanal, perquè sembla mentida però n'hi ha força, de documentals de dofins que s'emeten. Però faig tard a la meva cita amb ells. I de les vegades que m'ha passat ja deu ser una maledicció.

No he rebut ni un ni dos SMS, sinó més, d'amics dient-me que posés la tele perquè hi sortien dofins. I la ràbia que em fa no adonar-me'n per mi mateixa! Perquè això vol dir que me'n dec haver perdut molts, tots els que ni ells ni jo hem vist. És cert que no tots són bons, i això em consola una mica. N'he vist que deixaven molt que desitjar, que estaven bé per veure simplement imatges de dofins i tot això però que el que explicaven era molt superficial. D'altres em feien gràcia i i·lusió perquè comentaven curiositats i científics destacats que jo vaig incloure al TR. I finalment hi ha els que es centren en institucions d'altres països: m'agrada veure quins projectes duen a terme, com s'organitzen, què pretenen fer en un futur, com treballen amb els dofins, anècdotes... Però com molts, no nego pas que amb veure'ls a la pantalla ja en tinc prou!

Tot analitzant-ho veig que els documentals ni són gaire especialitzats ni tampoc em donen gaire informació, fet lògic ja que s'emeten per la televisió pública, on tothom hi té accés. Però llavors, a què ve la queixa, l'emprenyada amb mi mateixa i tot el rotllo? A que avui sí. Avui era el dia D, el dia clau. Avui, el dia D, a la hora H, feien un documental de dofins que valia la pena, que m'hagués agradat veure. Però jo no he sigut conscient que el feien fins fa deu minuts. Quan ja feia hores que havia estat emès. I era a les set del matí, però jo m'hagués aixecat perquè en la vida he tingut vídeo a casa i ara tampoc tinc DVD, de manera que això de gravar coses i poder-ho veure fora d'hores res de res.

El documental era de la mà de Liz Hawkins, una noia que ha estat estudiant els sons dels dofins durant tres anys i que els ha enregistrat tots. Els ha anat comparant, n'ha extret conclusions i ha descobert que se'n poden identificar més de 186! Bé, si algú vol hi pot fer una ullada aquí, perquè això de recordar-ho m'està pujant la mosca al nas un altre cop...

6 comentaris :

  1. I... I... No el tornaran a repetir?

    No l'haurà gravat algú per equivocació i et deixarà anar-lo a veure a casa seva?

    No es pot trobar en algun lloc (legal o il.legal) d'internet?

    ResponElimina
  2. Vols dir que no el pots veure per Internet? El meu fill veu el Polonia en hores infantils perquè no el deixem quedar a la nit i el meu marit escolta la tertúlia de Catalunya ràdio en diferit. Podries provar-ho. Bona i descansada setmana, maca.

    ResponElimina
  3. Sàpigues que no ets l'única persona a qui li passen coses d'aquestes, a vegades sé que hi ha coses que m'interessen i m'enrecordo just l'endemà!!

    I això quan me n'enrecordo que a vegades me n'assabento uns dies després.

    Tot i això de tant en tant l'encerto.

    El que pot ser una bona pensada és buscar per internet a veure si surt alguna cosa.

    PS: Si m'apunto les coses se'm passen igualment perquè tampoc consulto agendes...

    ResponElimina
  4. Suposo que ja hi hauràs pensat, així que segurament no t'aportaré res de nou, però no estaria bé que el busquessis a Youtube (o similar)? És molt probable que el trobis, encara que sigui en anglès. Si tens sort serà subtitulat. Si no, almenys el pots veure tants cops com vulguis si se t'escapa alguna cosa. Ja ho deus haver provat, però avui en dia ja no ens hem de lamentar massa si ens perdem alguna cosa, després sempre es pot recuperar.

    ResponElimina
  5. Un documental de dofins a les set del matí ?? Sincerament, els que fan la programació dels canals no tenen vergonya...

    ResponElimina
  6. Llum sí que el repeteixen.. avui a les cinc de la matinada :( I no crec que ningú el gravés... hehee... aquestes coses només m'interessen a mi :P

    -----------

    Fada ja m'hi he posat, a veure si tinc sort!! Però de vegades els documentals és força difícil trobar-los, no és com les pel·lícules...

    -----------

    Quin cap tenim, Alasanid... A veure si hi ha sort!

    -----------

    Xexu, a youtube va ser el primer lloc on ho vaig buscar i res de res... No sé per què però els documentals són difícils de trobar, d'altres vegades m'ha costat molt i excepte si eren de la National Geographic o de Cousteau no els he trobat. Bé, segurament perquè alguns no criden gaire l'atenció :P

    -----------

    I si avui el repeteixen a les cinc carquinyol? tenen vergonya? NO! No pensen en mi, seran...

    ResponElimina