29 de març 2008

Reconciliació

Poc a poc em vaig reconciliant amb la informàtica, amb els codis i tot això. També és gràcies als tutorials d'Internet, sense els quals gairebé no hauria fet res. I al germanet, és clar, que quan vol atén els meus dubtes :P

I tot perquè he aconseguit fer una animació amb flash. La meva gran proesa abans d'acabar el mes! I m'ha quedat tan maco... Bé, potser a mi m'ho sembla perquè ho he fet jo, i és com quan una mare diu que els seus nens són els més macos de l'Univers. Perquè si totes diuen el mateix, hi ha moltes disputes per aconseguir ser el número u del rànquing eh! Jo no, no em barallo ni discuteixo amb ningú. Però aquest flash m'ha pujat la moral :D

A Internet hi ha tutorials de gairebé tot, fòrums amb gairebé totes les preguntes que et podries plantejar, demostracions de gairebé totes les animacions i efectes que se't passés pel cap fer. Però si a l'hora d'escriure el codi la cagues i després no funciona... Això és més fotut. No saps per on començar a mirar, i si ets un principiant, encara que estiguis mirant cara a cara a l'error no el sabràs veure, perquè no en tens ni idea del que fas. Només has fet un copia y pega d'un codi que has trobat a una web, i no el saps pas interpretar. Aquí entra el joc el germanet, que quan està de bones és el que em diu per què coi no em funciona el botó, o per què es desplaça tal cosa. I fruit d'aquesta combinació d'empenta (joooooooo), el suport tècnic personalitzat (germanet) i manuals d'ajuda d'Internet (no manuals d'autoajuda d'acord? estic bé, gràcies per preocupar-vos... o potser no gaire, perquè estic fent un parèntesi llarguíssim i absurd on no hi dic res) n'ha nascut el meu primer flash amb cara i ulls. Ara només falta que tothom qui l'ha de fer servir li agradi i s'hi entretingui una mica...


Doncs així, poc a poc he recuperat la confiança en això de programar. Malgrat tot no em veig en cor de fer una plantilla per al bloc, i per tant n'agafaré una que trobi adient i li faré quatre retocs. Però ara que hi penso, amb flaix sí que puc fer per fi...... un dofí mascota! Que molts teniu rat-penats, gossets, porquets grocs, micos... Però de dofins no n'hi ha. Uoooo una mascota a mida i única!!! Ara només em queda omplir-me de paciència, temps, ganes (ai, no d'això no que ja en tinc) i fer un pacte amb els if, on(press) , gotoAndPlay, claudàtors, i punts i coma perquè un cop dissenyat el dofí (que aquesta és una altra, em sembla que jo de dibuixant...) funcioni tot a la perfecció.

Això és un projecte que acabo de fer ipso facto i sense meditació prèvia. Així doncs, és de vigència indeterminada... Que no sé pas quan el podré fer, en resum! Queda a la llista de coses pendents.

8 comentaris :

  1. Però ens fas dentetes i no ens ensenyaràs el flash que has fet? Home, com et podem creure si no ens el poses? Jo no en tinc ni idea, ja t'ho dic ara. Però tu ets la tia més autodidacta del món, no?

    ResponElimina
  2. De fet programar no és cap art mística, i menys avui dia, això si, l'has de dedicar moltes hores i tenir molta paciència, perquè de la mateixa manera que en una hora pots avançar un fotiment també et pot passar que estiguis dies i dies encallat en un petit problema.

    ResponElimina
  3. Carquinyol en això tens raó, a mi em va passar en el Visual Basic.

    Jo amb el flaish no he fet res pràcticament.

    A veure si surt bé el dofí.

    ResponElimina
  4. Però, i el flash? Em pensava que després de llegir tota la literatura i hauria les imatges... Vinga, no ens ho facis gruar tant!
    I visca la teva autoestima!

    ResponElimina
  5. Ostres! Un flash, has fet? Jo el vull veure!!! Ha de ser difícil... bé, o uns quants copy-paste, però jo vull veure què és!!! Com a mínim ens diràs què és, no???????????

    ResponElimina
  6. Ai, em sembla que m'he emocionat massa i ara us penseu que és qui sap el què... simplement és una mena de presentació interactiva sobre el TR, perquè fan una exposició d'uns quants i ens van dir que portéssim alguna cosa perquè tothom qui anés a la exposició ho pogués veure i fer servir... Però és que només veure que els botonets canvien de color a mi ja me fa ilu! :P

    ---

    Es fa el que es pot xexu... :P Però de debò que per internet hi circulen uns tutorials per treure's el barret!!

    ---

    Uff, ja ho pots ben dir carquinyol... només de pensar l'estona que tu et vas passar programant la teva plantilla... m'espanto!!

    ---

    Ui com surti bé alasanid... com surti bé... festa grossa!!!!!

    ---

    Hehehe... potser el poso fada, potser... però de debò que em sembla que això de ser tan subjectiva no ha estat gaire bo :P
    I si millor provo de fer el dofí i us l'ensenyo???

    ---

    Bé, el que és ja ho he dit més amunt, llum :P I en realitat no és gaire però com que per a mi ja és molt... doncs em fa il·lusió, ves!

    ---

    ResponElimina
  7. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  8. per a quan el flash del dofí? per a quan?????

    :DDD

    PD: me sembla que s'ha colat un missatge d'spam aquí dalt...

    :P

    ResponElimina