14 de març 2008

Fluctuacions

L'altre dia estava bastant marejada a classe. Em ballava el cap, el llibre es movia davant dels meus ulls i en sortir a la pissarra semblava que m'hagués pres un croissant i unes quantes cervesetes per esmorzar. Tothom em deia que si havia menjat bé al matí, i jo que sí tota l'estona (és una de les coses que he de fer obligatòriament abans de sortir de casa; sinó, no aguanto fins a l'hora de descans!). Després em van dir que si solia estar baixa de pressió, i aquí ja m'ho vaig pensar. Jo mai he estat de pressió baixa, però per mirar-m'ho no hi perdia res perquè la farmàcia és a dos minuts de casa. A més a més, és una de les coses que no et mires a no ser que tinguis un problema d'aquest tipus (i llavors l'has de controlar) o que te facis una revisió cada any. Doncs au, vaig decidir anar a la farmàcia. Em pregunta que si em trobo malament i li dic que no, que només me la vinc a prendre perquè l'altre dia em vaig marejar una mica. Arremanga't. I obeeixo. Em col·loca el "velcro" al braç, em comença a apretar i noto el pols sota la tela. Pum pum, pum pum. I em diu ostres! - i aquí jo ja preveia que la tindria bastant baixa i que em diria que begués alguna cosa amb gas, que prengués sucre... - estàs molt alta eh!

Quèeeeeeeeeee? Jo amb la pressió alta? No pot ser... Ostres no! Que tenir la pressió baixa és millor... és molt més fàcil fer-la pujar! Però fer-la baixar... Que jo no vull menjar sense sal! Que jo no vull deixar de prendre te! Nooooo :(

Doncs sí, estàs a 15 i a 17! Torna a venir dintre d'un parell o tres de dies i si estàs igual val més que vagis al metge!

15 i 17? Mínima i Màxima? No pot ser... Si conec una persona que va tenir un problema d'hipertensió provocat per unes pastilles, i estava a 10 i a 14 i ja li deien que l'havia de fer baixar!
Bé, serenitat... Potser ha estat un moment crític i baixarà sola... Què dic? I jo que sé si baixarà o no! No sé com funciona aquesta part del meu cos! No sé quant triga, ni si he de fer alguna cosa, si he de continuar igual...

Quan va arribar la meva mare, es va posar dels nervis. Tota l'estona em deia coses i em posava nerviosa fins i tot a mi, així que li vaig dir si preferia que me la prengués un altre cop. Però si ja hi has anat aquest matí, no? Et dirà que tornis l'endemà o l'altre! Ni que fos l'única farmàcia, li contesto jo. I perquè ella es quedés més tranquil·la i jo també, vam anar a la farmàcia que està a vuit minuts de casa. Quan arribo, una noia m'atén i em fa les mateixes preguntes, i jo hi torno: que ahir estava marejada i em feia mal el cap, però que avui ja no. I altre cop a la cadira, a arremangar-me la samarreta i a col·locar-me el "velcro".

Trrrrrrrrrrrrrrrrrrr (és un redoble de tambores, és per posar-hi més emoció...)

Doncs tranquil·la que estàs molt bé, a 7 i a 12. Si se't torna a repetir vés al metge, però en principi no li has de donar cap importància.

Genial. Jo sabia que puc fer moltes coses: fer ninotets amb paper, escriure, nedar quatre-cents metres i doblar dos cops a Muscul-man (que fa molt de temps que no us parlo d'ell, però és que ara ja no és un rival per a mi... ja no es pica tampoc :P se m'acaba la diversió!!)... Però aquesta qualitat de baixar la pressió estrepitosament en dues hores no la coneixia! XD

Mare meva.. No sé com m'haurà pres la pressió aquella noia, però us ben juro que m'ha ficat la por al cos!

5 comentaris :

  1. Ai... Jo sempre la tinc molt baixa. Un dia me la van prendre i estava a 5 i 8, i l'infermera em va preguntar 3 o 4 cops si estava bé, si no estava marejada...

    Segurament la noia de la primera farmàcia va fer alguna cosa malament, perquè... jo diria que una baixada tan bèstia no pot pas ser!

    ResponElimina
  2. mareta! 7 i 12 només??? després del "suuuuuuustu" que et va fotre la de la primera farmàcia??? és ben bé... arribes a estar a 15 i 17 i no t'aguantes... com per fiar-se'n mai més.

    I sí, és molt millor tenir-la baixa (de fet el millor és que estigui normal i estabilitzada, però no pas sempre es pot), sobretot quan la metgessa et recepta dieta salada: olives, anxoves, més sal a les patates... aquell dia una mica més i li fai un petó! XDDDDDDDDD

    Cuida't!

    ResponElimina
  3. Doncs jo no he tingut mai problemes amb la tensió, ara si passa com amb el colesterol, ni cas. El metge em va fer fer una analítica i em va sortir el colesterol una mica passat de la ratlla. Jo ja començava a maleir el peix blau i va i em diu: "D'això del colesterol no en facis cas. Si t'haguessis fet l'anàlisi en un altre moment del dia, potser t'hauria sortit diferent". (!!!)Per això tota una carrera? Senyor! I si arriba el dia que hem de córrer, doncs ja correrem!
    Tu tranquil·la que, a més, ets molt jove.

    ResponElimina
  4. Ostres encara has tingut sort per que en un no res et posen a regim i et donen hora al cap de un mes.

    ResponElimina
  5. Gràcies a tots! Estic perfectament bé, amb la pressió a ratlla i maleint encara a la noia de la farmàcia que es va equivocar!

    ResponElimina