06 de febrer 2008

Tot un món









Bé, per si no ho havia comentat alguna vegada, tinc una fixació especial per la web de la National Geographic. Trobo que les fotografies i la informació que hi ha és fantàstica, i sempre que la visito hi acabo enganxada una bona estona!

Aquest cop he trobat aquestes imatges tan curioses, i us les poso perquè tots plegats ens puguem fer una idea que més enllà d'on arriba la nostra vista, tan a nivell microscòpic com a nivell macroscòpic, la Terra té centenars de secrets amagats. I també perquè és el meu bloc i les fotos m'encanten, què carai!

I ara la pregunta del millón. Què creieu que són aquestes imatges? A veure si algú es mulla i me'n diu almenys alguna :D. El més aviat possible (demà o demà passat) us posaré les respostes

8 comentaris :

  1. La quarta semblen uns núvols amb un nom molt curiós (que no recordo) Mamellatus o alguna cosa així :D

    I la última semblen barquetes mirant d'aparcar un dia que jugava el Barça per allà i, és clar, estava tot ple.

    ResponElimina
  2. ...

    Justament el que havia pensat sense el tema blaugrana.

    La primera sembla un fons de pantalla possiblement inspirat en les dunes d'un desert? un fons oceànic?, la segona algun tipus d'estora i la tercera sembla una pintura.

    Les dues que em queden res de res.

    ResponElimina
  3. Jajaja! M'han agradat les solucions d'en Dan!

    La primera té a veure amb els dofins. Segur!!! I si no és la primera, alguna de les altres! M'hi jugo un pèsol! :-)

    Els podries haver posat noms més explicatius, dona! Que amb a, b, c... no es pot fer trampes! :-P

    La penúltima, no sé per què, m'ha recordat un rusc d'abelles. Segur que no s'hi assembla de res, però mira...

    ResponElimina
  4. Més que centenars, jo diria milers de milions de secrets amagats.

    Jo crec que la primer són dunes, la segona, un camp de no sé què, la tercera el llac aquell del parc de Yellowstone, la quarta núvols, la cinquena un bacteri... i les altres dues ni idea. Si se m'acudeix alguna cosa, ja t'ho diré, però segur que no n'he encertat ni una.

    ResponElimina
  5. què són aquestes imatges? Fàcil... els salvapantalles dels Mac !! :P

    Jo veig dunes, un camp de conreu, una imatge de Júpiter, núvols, un foc, una pinya i unes barques.

    ResponElimina
  6. A veure:
    1.- una platja tropical
    2.- un camp recol·lectat, quasi bé podrien ser calçots
    3.- l'ull de júpiter
    4.- un núvols al capvespre
    5.- NPI
    6.- el centre d'una flor?
    7.- barques en una platja africana

    ResponElimina
  7. Sí, es diuen mammatus Dan! ostres!

    I bé, barquetes sí que són, però no sabia que havien traslladat el Camp Nou a les Drassanes!

    ----

    Aaaaaiii que volies fer trampes!! Doncs els vaig canviar el nom perquè no poguéssiu, ale :P

    I mira,m potser sona estrany però no n'hi ha cap de dofins!!! ostres, què m'està passant??? ;)

    ---

    Uiii alasanid!! si ajuntes les dunes i el fons oceànic ho tens...

    ---

    La quarta sí que són núvols, Xexu. I pel que fa al bacteri... no ho és pas, però jo et prometo que en veure-la vaig pensar el mateix ^^ N'he vist fotografies tan estranyes, de bacteris i virus! I amb aquests colors...

    ---

    Oooh, déu n'hi do carquinyol! en algunes no vas del tot mal encaminat... Sí que és Júpiter, sí ^^. I un camp de conreu... a mitges ;)

    ---

    Mmmm gairebé! però n'has encertat bastants, joan! És Júpiter, i són núvols, i també el centre d'una flor, i barquetes a l'Àfrica! ostres, com has sabut que era l'Àfrica?

    ResponElimina
  8. Podria dir que he reconegut la forma típica de construcció de les embarcacions atlàntiques africanes, però mentiria.
    Soc subscriptor de la National Geographic i tenia la foto present de quan va sortir a la revista.
    ;-)

    ResponElimina