08 de febrer 2008

Dia de sol

El dia ha començat diferent: avui no tenia classe a primera hora per un imprevist que li ha sorgit a la professora de català. Així doncs, he entrat una hora més tard.

Però el meu rellotge biològic això no ho entén: si jo vull dormir fins les vuit, o fins i tot fins a un quart de nou, ell cabut segueix despertant-se a dos quarts de vuit. Així doncs, m'he llevat amb tranquil·litat, he esmorzat amb tranquil·litat i que fet quatre cosetes, també molt calmada. He decidit també sortir abans i anar a donar una volteta abans d'anar a classe, només per passejar i estirar les cames abans de passar-me cinc hores amb el cul a la cadira.

I avui fa un dia preciós. A les nou he sortit de casa i feia una mica d'airet, però també un sol radiant que quan m'he quedat quieta sota seu (com els llangardaixos) m'escalfava. I una sensació em pujava tota l'esquena fins a arribar al coll, tota jo m'estremia i somreia de gust. Quin motiu tenia per somriure? No m'ha passat res d'especial, ni he fet cap proesa ni res extraordinari Però passejava i observava: gent amunt i avall, dones que anaven al mercat, nens que entraven a les nou a l'escola, la parada de l'autobús que puja fins al campus plena a vessar... Un dia normal! Però no eren les vuit del matí, sinó les nou. I no estava mig adormida, sinó ben desperta. I no feia fred, ni el dia era gris ni el sol encara s'amagava rere els núvols.

Avui en sortir al carrer he pogut saludar el sol cara a cara, he deixat que em perseguís mentre jo caminava i també ha jugat a enlluernar-e de tant en tant, amagant-se entre els blocs de pisos i sortint per les escletxes. I el somriure seguia a la cara, persistent, sense motiu. Seguia i segueix. Potser se m'esborra en donar-li un cop d'ull a l'agenda, o a la carpeta, o als apunts. Però això ho deixo per més tard, he de mantenir el somriure. Perquè de sobte tinc unes ganes de fer coses, de saltar, de ballar i de nedar que feia dies que no tenia.

Quins efectes secundaris pot tenir la llum del Sol?

4 comentaris :

  1. buf! jo no sé quins efectes secundaris deu tindre la llum del sol però també em passa que quan comença a fer solet del bon reviscole, no saps de quina manera! :)

    ResponElimina
  2. Els efectes secundaris és quedar tipus gamba nòrdica, com jo. A part d'això, el solet s'agraeix tant! I la tranquil.litat! I tant que sí!!!

    ResponElimina
  3. Et pot agafar una insolació i provocar-te aquests efectes que dius, veure visions, canvis d'humor... no sé jo, potser és millor que surtis a les 8h igualment...

    ResponElimina
  4. Jo també hi ficaré cullerada si em permeteu.

    Jo diria que aquests que descrius són els efectes secundaris d'estar al sol després d'algun mes de no fer-ho. Les insolacions i les cremades ho deixo classificat com efectes nocius.

    En part aquestes situacions ajuden a entendre el caràcter d'un nòrdic prototipus.

    PS: Jo és el dillus que començo a les nou. I a més a més és la de castellà la qui falla.

    ResponElimina