29 de febrer 2008

18

Quan ho he vist gairebé no m'ho podia ni creure: la bústia de casa era plena a vessar. Com si no hi visquéssim allà, com si fes tres mesos que som de vacances. I no, no feia ni quatre hores que algú l'havia buidada. Tot i això, 18. 18 cartes hi havia dins, sense tenir en compte la del rebut de l'aigua ni la propaganda d'una casa de mobles i decoració.

Com era d'esperar, propaganda electoral. Molta propaganda electoral. Però si ja la vaig buidar abans d'ahir, la bústia! Res, és igual, ells segueixen amb els seus tretze. Les agafo, hi faig una ullada... Mare, pare, germà, pare, germà altra vegada, mare altra vegada, partit A, partit B, partit J (aquest no en va enviar l'altre dia?), partit P (homeeeee tu també és clar...), etc etc... Hi ha sobres que jo portaria directament al contenidor de reciclatge, però com que les cartes no són pas meves... Només faig de corresponsal. I com que no en tenim prou amb tot aquest reguitzell de paperassa, arriba també la carta de l'alcalde dient-te que hi ha eleccions (ostres, no em diguis, mira que si no m'ho arribes a dir no ho noto pas...) i que vagis a exercir el teu dret de vot.

A banda dels cartells que pengen de tots els fanals, els pòsters que "adornen" els carrers i cinquanta mil coses més... hi ha la contaminació acústica. A l'afilador dels dimecres (amb el tiroriii... tiroriii) i els de su colchón a precio de fábrica dels dijous, s'hi ha afegit la camioneta de cert partit polític que no para de tocar el que no sona.

[...] herència lligada al sexe, com l'hemofília o el daltonisme, que vote al piiiiiiiiiiiiiiiip (és perquè si hi ha menors voltant per aquí no sentin paraules lletges i malsonants...). Ehem ehem, bé, i com anava dient, aquest tipus de malalties només es manifesten en un dels dos sexes, en funció de si el gen que la codifica està lligat a con cabeza y aaaaaaah! no! un altre cop no! Bé, i així anem... [...]

Tants sobres només són paper mullat (mmm és una expressió, que jo no els remullo i en faig pastetes eh!). Doncs això, que la majoria de la gent ni tant sols se'ls mira, ni tan sols els obre. I és que amb tanta propaganda, no ens en cal més! És molt més senzill anar al col·legi electoral el dia que toca, agafar un sobre, agafar una papereta, a dins l'urna i llestos! I de sobres també en sobren la tira... Recordo que quan anava a primària i fèiem retallables, ens donaven sobres d'aquests de color gris per guardar els paperets i que no se'ns perdessin. Però sobres de feia quatre anys, potser!

Crec que ens hauríem de plantejar al idea de comprar una béstia més gran... Que a les pròximes eleccions arribarà un sobre més de cada partit! Ostres! Quina idea acabo de tenir! Paper... paper... paper... PAPIROFLÈXIA! Oooooh! Una pajarita o una grua de color vermell, una de blava, una de verda, una de groga... Si de partits n'hi ha de tots els colors! I a que així fa més bonic, la propaganda?

6 comentaris :

  1. jejejejeje bona pensada, tot i que a mi segons amb quins papers, per no dir la majoria, em fotria mal fer-ne papiroflèxia, m'agrada massa :P

    :*)

    ResponElimina
  2. Jo, com que visc "al camp" em perdo la propaganda de la camioneta :-)

    N'estic una mica farta, de les eleccions. Però en fi: pensa que tu la setmana que ve ni en sentiràs a parlar!!!

    Ja marxes aviat, no? Bon viatge!!!

    ResponElimina
  3. quants pobres arbres massacrats!

    En fi... jo com que vote per correu, ja ho he fet, ale. I sense propaganda electoral ni res! ;)

    ResponElimina
  4. Seran uns 6 sobres més a les properes pel que veig.

    I sí, jo també recordo aquests sobres i ens servien pel mateix.

    El que no he entès mai és perquè s'anuncien tan, tothom els coneix!

    Ara podràs descansar uns dies.

    ResponElimina
  5. Jo si fos per mi els ficaria a tots a un sobre i els "votaria" a tots ben lluny...

    ResponElimina
  6. Doncs és clar, si ja ho dic jo! A casa fem servir les llistes electorals que ens arriben per fer la llista de la compra, les tenim allà penjades a la nevera. Se'ls ha de trobar utilitat, ja que ens omplen la bústia de paperassa. Per què no fer-ne papiroflèxia? Segur que et sortirà alguna cosa xula.

    ResponElimina