28 de gener 2008

Una ullada endavant

Parlant del tempus fugit, un dia en que desitjaria que els mesos correguessin una mica més del compte...

Com ja vaig anunciar fa uns dies, el passat dia 24 vaig anar a les Jornades de Portes Obertes de la UAB, i la Llum m'ha recordat que encara no n'havia fet la crònica pertinent. Que se la mereix, i tant!

El meu objectiu ja sabut per tots era la xerrada de Biologia, però des de les 9:45 que vam arribar fins les 12, hi havia una bona estona. Doncs au, a aprofitar-la! El campus era ple, però hi havia més estudiants pre-universitaris que no de la resta, ja que la setmana passada era la Setmana Blanca, prèvia als exàmens, i no s'imparteixen classes. Així doncs, un cop d'ull al fulletó de les xerrades: física...? Mmmm... no. Filologia hispànica, traducció, etc. etc... ? Mmmm... no. Psicologia... ? Potser em dirien com puc enfortir el cargol que de vegades se m'afluixa però.... no. Biotecnologia...? Vinga, va, per què no?

Quan vam començar a passar tots dins l'aula a les deu menys cinc (molt puntuals tots, eh, molt bé molt bé), ja vaig intuir que més d'un es quedaria amb un pam de nas i de peu al fons de l'aula. Però no m'imaginava que tanta gent. Fins i tot quan la xerrada havia començat continuava entrant molta gent. Impressionant la capacitat d'atracció d'aquella carrera... És clar, tot suposant que tota la traca hi estigués interessada i que no fessin pas com jo, que hi anava una mica a matar el temps. Unes 200 persones mínim diria jo. Déu n'hi do! I els murmuris, les confessions i els vengaaaaa van arribar quan a la pantalla va aparèixer la nota de tall de l'any anterior: 8,68 ! I és que només s'oferten vuitanta places a la UAB... Si tots els que estaven allà tenien intencions d'entrar-hi, em sembla que molts ho tindran fotut. D'altres preguntaven si es podia accedir al segon cicle des d'una altra carrera. Sí, és clar, però només hi deu haver unes cinc o set places lliures...! Ui com està la cosa!

Va acabar d'hora: un passeig fins a la Cívica, comprar alguna coseta per matar el cuc i tornar a la facultat de Biociències.

Principalment el que em van explicar crec que ja ho sabia. Bé, tot excepte una cosa. Però el fet és que gairebé res em va arribar de nou. No sé si és que era una mica bàsic, o tot és producte que jo no me n'he pogut estar i des de fa temps ja he anat xafardejant la web, mirant les assignatures, les notes, els cicles, els opcions que tinc... Bé, la nota de tall em van dir que era un 6,3 (o alguna cosa així, dècima amunt o avall), i que la facultat de Ciències s'havia dividit administrativament en dues: la de Ciències (química, ciències ambientals,...) i la de Biociències, que només inclou Biologia, Bioquímica i Biotecnologia.

Actualment, la carrera de Biologia consta de quatre anys dividits en dos cicles, i després del primer tens diferents opcions a escollir:

Si segueixes a la carrera de Biologia pots decantar-te cap a la branca de Biologia fonamental, dins la qual hi ha Biologia Cel·lular/Genètica, Biologia Sanitària i Microbiologia; o bé escollir la branca d'Organismes i Sistemes, dins la qual hi ha Biologia Animal i Biologia Vegetal/Ecologia, que estaven una mica fusionades. Doncs bé, ara arriba el que jo no sabia. Segons el que ens van dir, el curs 2009-20010 està previst que aquestes cinc especialitats esdevinguin cinc llicenciatures diferenciades, ja que la Biologia actualment és massa àmplia i engloba masses coneixements molt diferents (per exemple, abans la carrera era de cinc anys i en fer d'algunes assignatures llicenciatures a part, com ara bioquímica i biotecnologia, s'ha escurçat).

I si no, pots enllaçar amb Bioquímica o alguna altra llicenciatura que t'interessi.

En general la xerrada va estar prou bé, i em va agradar assistir-hi. A més a més, suposo que vaig xafardejar el campus l'estona que em va donar la gana i cada vegada crec que m'agrada més.

Un fet que em va sobtar: a cada xerrada t'oferien una targeta perquè escriguessis les teves dades personals i correu electrònic per rebre el butlletí digital de la UAB. Al final de tot, però, hi havia tres espais en blanc perquè hi posessis les teves preferències a l'hora d'escollir carrera, per poder ajustar el butlletí als teus interessos segons ells. Al primer espai, Biologia. I al segon i al tercer no sabia què posar-hi. És curiós que no m'ho hagi plantejat mai, he estat d'idees fixes durant tres anys. Sincerament crec que hi entraré segur, no em fa pas por ni la Selectivitat ni la nota de tall. Però veia a tothom omplint els tres espais i dos dels meus seguien de color blanc. Finalment al segon espai hi vaig posar Bioquímica, encara que tampoc hi podria entrar el primer any. Però com que no havien especificat res... Malgrat tot, això no vol dir que estigui decidida a fer-ho, però no volia deixar els dos espais en blanc. El tercer, sentint-ho molt, s'hi va quedar. No hi volia posar res més. Ni la meva ment li la meva mà. Perquè no la necessito, una tercera opció, amb la primera en tindré prou. N'he de tenir, prou, segur.

6 comentaris :

  1. Et veig molt segura, i suposo que és perquè vas sobrada de notes. això és bo, jo també sé que hi entraràs segur (especialment perquè ni t'espantava la nota de biotecno). No sabia això de que volen separar les especialitats en llicenciatures. Em sembla bé, però no perquè la biologia sigui massa àmplia, sinó perquè així qui decideixi decantar-se per una branca, no haurà de suportar les insofribles assignatures de les altres, ja que estan totalment mancades d'interès si et vols dedicar a un tema concret.

    ResponElimina
  2. Així m'agrada!!!

    T'he explicat mai que jo al paper per triar la carrera (ja l'oficial) només hi vaig posar una opció? Pa xula, jo!

    Vinga, que ja queda menys!!! :-D

    ResponElimina
  3. Això sí que és categoria Llum.

    Jo sbia que de cara al 2009-2010 hi ha canvis ales llicenciatures perquè deixen de ser-ho i passen a ser graus i separaran coses.

    Jo hi vaig anar el 23 i al primer torn em tocava molt a prop de biotecnologia i no paraven de passar persones. Jo sí que vaig assistir a la de física.

    De moment ja fa uns anys que es manté al 5 però no se sap mai. Tot i que un 8.68 és molt alt pel que veig (pot ser que aquest any torni a pujar).

    En canvi jo sí que només vaig omplir un dels blancs, no sabia què ficar als altres tot i que si hagués estat obligat haurua sigut fàcil.

    ResponElimina
  4. El pla d'estudis de Biologia era un dels més complicats de l'UAB (si deixem de banda Medicina i Traducció/Interpretació) ja que venien a ser dos carreres amb especialitats tot en un. El que estaria bé és saber si pel curs 2009 els nous plans ja seguiran les directrius del Marc Europeu d'Ensenyança Superior en que es divideixen els estudis en grau i postgrau, o bé fan un pas intermig.

    ResponElimina
  5. Bé, que sí que m'espanta eh, la de biotecnologia xexu! Bé, és alta, però com que no vull estudiar aquesta carrera, doncs m'és una mica indiferent.

    Ui, ara que dius això d'insofribles... Vaig pujar a l'autobús amb els de la classe i hi havia dos estudiants de química de segon curs xerrant, que es volien passar a bioquímica. I el noi deia que la carrera l'havia decepcionat, que no era el que ell s'esperava, que va començar amb ganes... I mare meva, jo anava resant perquè a mi no em passi el mateix. Que de ganes me'n sobren, però per res del món vull desmoralitzar-me! Accepto que hi hagi assignatures que no m'agradin gaire, però la carrera en global no, si us plau...

    ---

    Uooo llum! Hehehe, ostres, també aniries molt segura de tu mateixa i sobrada de nota, segur ;)

    ---

    És un butlletí que t'envien cada mes... Per cert, ja has fet salat per apuntar-t'hi alasanid però sabies que fan els "dissabtes de la física" durant aquest proper mes? I ja ho van fer una vegada, i potser en fan més edicions...

    ---

    Ui, a mi no però als de Física (em va dir un amic) que els havien fet una boooona xerrada sobre Bolonya i tot això... Crec que la carrera que fa el meu germà participa en algun pla d'adaptació o alguna cosa així.. ara potser m'equivoco...

    ResponElimina
  6. Laia, jo tampoc pretenc desmoralitzar-te, però a mi Bio no em va impressionar. Potser és perquè és massa divers, i moltes coses no tenen cap interès, per exemple, a mi quan em feien estudiar ecologia me les veia negres, i és que per mi no tenia cap mena de sentit. En canvi, dóna'm vies metabòliques i ja veuràs.

    Espero que a tu la carrera et deixi un bon gust de boca, però tingues per segur que el primer curs et decebrà, perquè sempre hi ha assignatures pont que no interessen a ningú, però que s'han d'aprovar. I això si, de dofins no en veuràs ni un en tota la carrera, ni de res que se li acosti en evolució. Això ho hauràs de deixar per després, en tot cas.

    ResponElimina