01 de gener 2008

Propòsits del 2008

Per Cap d'Any tothom demana alguna cosa a l'any que acaba de començar. Tothom vol tenir sort i s'emboteix dins de roba de color vermell i menja els granets de raïm, demanat un desig a cada campanada. Tothom demana que l'any vinent sigui millor que l'anterior. Tot és qüestió de demanar. Així doncs que els meus propòsits per aquest any es resumeixen en això: _____________________________. És a dir, en res.

No m'he proposat res per aquest 2008, tot i que hi ha moltes coses que vull que passin. Tot i que m'agradaria canviar-ne moltes altres. Tot i que m'agradaria metamorfitzar-me. Ja sé moltes de les coses que em passaran, i de la resta... Tot anirà com hagi d'anar. No planifico res. Ni el que he de pensar. Ni el que he de dir. Ni com reaccionaré quan allò. Ni què diré quan allò altre.

El 2008 serà l'any en què faré 18 anys. El 26 d'agost concretament. I no faré cap festassa, ni la meva vida canviarà radicalment, ni res de res. També sé quin regal em faran, o almenys el que espero que em regalin: el carnet de conduir. Res més. No ballaré en una discoteca fins a les cinc de la matinada, ni se'm pujarà al cap el whisky o el combinat, ni tot serà de color de rosa el dia 27. perquè seguiré sent la mateixa persona, i res haurà canviat. Com ja vaig dir un dia, em podran posar a la presó i podré votar (que tampoc sé si això és un gran avantatge...). I sé que tothom m'apallissarà amb has de celebrar-ho com mai, o anem aquí o allà, o vés a saber. Però jo ho celebraré... fent-me un pastís, potser.

Però abans d'això hauré acabat la selectivitat i després intentaran que torni a anar de festa. I em voldran arrossegar al ditxós kebap altra vegada (i no hi penso tornar, que ja hi he anat dos cops i després el meu estómac em dóna la murga dos dies... a part que tampoc m'entusiasma...).

Al setembre començaré la universitat (jo ja ho dono per fet, encara que hi ha molt a fer...). i suposo que serà motiu d'una allau de posts. Perquè em sembla que és el que em fa més il·lusió d'aquest 2008. I intentaré seguir l'exemple de la Llum, i dir que sí amb el cap ben alt, i reconèixer que m'agrada i que sí, que sovint em refugio en els llibres i els estudis. Potser perquè se'm dóna bé, tinc fluïdesa mental. Potser perquè em sento desplaçada de les activitats dels nois i noies de 18 anys que m'envolten. Espero trobar un ambient més dispers i agradable allà dalt (allà dalt és la universitat, es que el camí que m'hi porta des de casa fa pujada, i he de tirar amunt fins a arribar a l'autopista :P)

I aquest 2008 no em transformaran. Intentaré no deixar-me endur. Tinc la sensació que de vegades, alguns han intentar adaptar-se a mi, m'hi he sentit bé i reconfortada en trobar aquella persona que entén que tingui aficions diferents, però que després et vol arrossegar de festa, o a sortir divendres a la nit, o que et truca per felicitar-te el nou any i t'insinua si vols anar a prendre alguna cosa. Sí, és clar, ara que són les 12 de la nit, que no em moc de davant l'estufa perquè tinc molt fred i a sobre per anar a prendre una coca-cola (perquè no pensava prendre alcohol) amb els teus pares, que els conec de vista. Doncs no. I també sempre em diuen d'anar a sopar a fora. Doncs jo normalment sopo poc, i quan surto doncs no m'entra res, i em senta fatal. I no menjar gairebé res quan estàs en un restaurant o pizzeria doncs tampoc queda gaire bé. Quina màgia té la nit? A mi m'agraden els berenars. I molt. I ningú vol anar a berenar amb mi. Doncs ja us ho fareu!

Si encara cregués en la màgia i en que pots demanar qualsevol cosa als Reis, demanaria fermesa i seguretat en mi mateixa. I passar del que em diguessin els altres, del que em diuen quan em jutgen. Demanaria ser com la Llum. I també demanaria un helicòpter teledirigit per a ella, per haver-me donat una lliçó tan gran. Però la màgia ja no hi és. Així doncs, només queda aixecar-se cada dia i veure què passa.

6 comentaris :

  1. Ostres, t'ho he dit al meu blog, i t'ho dic aquí: entre el comentari i el post per poc em fas plorar!

    Que sí, noia, que aquest serà un gran any. I serà un gran any perquè trauràs una gran nota a la selectivitat, i entreràs a biologia. I allà dalt, que dius tu, trobaràs més del mateix. Però estic segura que hi haurà alguna altra Laia, o digues-li com vulguis, que li agradaran els berenars. I que no li agradarà sortir. I que no et voldrà arrastrar a cap discoteca.

    Jo crec que ja tens prou fermesa i seguretat. I la que tindràs. Et queden molts anys, per arribar a l'any que en faràs 30! I això serà el 2020! Bonic any!!!

    Ah, i tu demana l'helicòpter per mi. Potser, a mida d'anar-lo demanant, al final me'l portaran :-P

    ResponElimina
  2. Mosseta, em trec el barret. De fermesa i seguretat veig que no te'n falten.
    Digues que sí, que cadascú és com és i ja està. I que sí, que els berenars són una passada!!!!

    Repeteixo: algún dia hem de fer origami plegades!! i de "passu" un berenar ;)

    Molta força per aquest 2008 i molts somriures, bonica!

    ResponElimina
  3. Bé, ho he dit tal com raja, Llum ^^ Pels estudis res em preocupa, però he d'intentar no caure, ser jo, passar dels aprofitats que només me busquen quan els interessa, dels que em volen canviar. A veure com anirà!!

    Oi que sí, elur? A mi m'encanten els meus colacaos amb pastes, o els pastissos que faig, o... mmmm hehehe! Uooo origami!! estic buscant uns esquemes per internet i no els trobo... a veure si tinc sort ^^ I el berenar que no falti!!!

    :D El primer somriure de l'any :P

    ResponElimina
  4. dooooncs... jo també sóc més de berenars que de sopars! en aquelles pastisseries o cafeteries amb encant, plenes de coses bones i olor a dolç, nyam!

    Molta sort pel nou any, Laia. Té pinta de ser un any important, pel que ens expliques. Estarem per aquí a veure com van les coses ;)

    ResponElimina
  5. he... doncs jo ni res vermell ( jo ho porto dins jo, el vermell!!), ni raïm i de desitjos... no els puc pas dir perquè crec que són il·legals !!! :P

    Sembla que tens per davant un any força mogudet, bé... estic segur que t'anirà tot molt bé, però no val despistar-se eh??

    Molta sort aquest nou any i espero de tot cor que l'any vinent a aquestes alçades ens puguis explicar que has tingut un any ple de satisfaccions.

    ResponElimina
  6. quin munt de desitjos! uf!

    bon any!!!

    ResponElimina