27 de desembre 2007

Records musicals

No sé d'on sortia. He girat sobre mi mateixa un parell de cops i he seguit desconcertada sense saber d'on provenia aquella cançó. D'alguna botiga segurament, he pensat. I n'estava envoltada, i no tenia temps per investigar d'on venia la melodia. Però no l'he oblidada pas. M'ha començat a sonar dins el cap una i una altra vegada, i un munt de records m'han vingut al cap. Records de quan era petita. Records del pati de l'escola de primària. Records de carnestoltes. De sis nens i nenes disfressats de vaquers de l'Oest que ballaven al mig del camp de futbol aquesta cançó:



I la cançó seguia sonant dins el cap. I l'anava cantant fluixet. Quan la meva mare m'ha cridat, me n'he adonat del que feia. Érem dins una botiga d'aquelles que tenen de tot, molt gran, on no t'estan a sobre a cada moment dient què vols, aquelles que m'agraden perquè em deixen xafardejar. Doncs bé, jo anava d'un passadís a l'altre i m'he aturat davant de les espelmes. centenars d'espelmes. De colors, de diferents olors. I al costat les essències. I m'hi puc passar la tarda olorant-les totes. Doncs bé, podíem veure a la Laia que, amb una espelma a la mà, estava ballant la cançó. El mateix ball que m'havien ensenyat quan tenia sis anys. I reia. I cantava. I m'ho estava passant d'allò més bé jo sola. I m'ha fet molta gràcia recordar-me encara del ball. I la gent al meu voltant no existia, però em mirava. I m'he aturat. Però què he fet en arribar a casa? Baixar-me la cançó (lleig, lleig!! ;D ), tancar-me a l'habitació i ballar-la. Pas per pas.

Separar la dreta, creuar l'esquerra per darrere, separar la dreta, cop de taló esquerre. Separar l'esquerre, creuar la dreta per darrere, separar l'esquerre, cop de taló dret. Tres passes enrere, començant pel dret, cop de taló esquerre. Tres passes endavant, començant per l'esquerre, i amb el dret patada a terra i un quart de volta cap a l'esquerra. I tornem-hi... I a la segona vegada, al final fèiem taló, punta, taló, alternant els dos peus, i patada a l'aire. I tornem-hi... I mentre escric això els peus sota la taula no paren!

Anys més tard se'n va fer una versió en castellà que va ser canción del verano. Però jo la primera que vaig sentir ja la duia dins...

No us queixareu eh! Classe de country gratis!!

3 comentaris :

  1. ufff... a mi aquesta cançó em porta records d'una època on es podien veure manades i manades de "quillocowboys" pel carrer...

    Per cert, baixar-te una cançó, si es per us personal, no és lleig. És una pràctica perfectament legal en aquest país. No hem de pensar com volen alguns que pensem. :)

    ResponElimina
  2. Ostres...què gran que m'he sentit quan he llegit que tu només tenies 6 anys!

    ResponElimina
  3. Que jo només m'hi vaig disfressar per carnestoltes eh!

    Així doncs, carquinyol, ja puc treure tots els cd i programes pirata que tinc sota el llit? ;) (mare meva, crec que em quedaria sense res!)

    ____________

    ostres, jeje... Suposo que quan algú parla de quan era molt petit la diferència sembla més gran, en canvi quan l'altre creix no és tan forta la diferència :D

    ResponElimina