03 de novembre 2007

A que estic maco? (I)

El títol potser no és molt adient, però és igual... El vídeo va més enllà d'una qüestió estètica eh!

Primer vídeo de la trilogia de vídeos que pertanyen a l'experiment dut a terme per determinar si els dofins són conscients d'ells mateixos al trobar-se davant un mirall, és a dir, si saben que allò reflectit són ells. Podeu mirar el post on vaig explicar l'experiment aquí.

L'explicació és sorprenent però les imatges parlen per sí soles (la qualitat és molt dolenta, perdó! És tal i com estaven penjats a Internet)

8 comentaris :

  1. No sé què dir-te, amb aquest video no em queda clar si té consciència d'ell mateix o no. Sembla que es miri, però potser intenta comunicar-se amb la imatge. Esperaré les altres entregues.

    Per cert, no has linkat el post que deies, no es pot clickar l''aquí'.

    ResponElimina
  2. Sembla que el vulgui despistar quan s'adona que actua de forma semblant a ell.

    Tot i que sembla que gaudeixi veient-se reflectit.

    ResponElimina
  3. Ja està arreglat, xexu! El fet és que és difícil determinar tot això de l'autoreconeixement, i el que es va fer va ser analitzar les diferents conductes que el dofí presentava quan es trobava davant el mirall, amb o sense marca. I precisament quan estava marcat feia unes postures que de les altres maneres no fa mai. I com dic a l'altre post, la gran dificultat és que no tenen mans... amb els micos tot és més fàcil!


    A mi em va sorprendre molt ,a alasanid!

    ResponElimina
  4. jeje... la veritat és que està ben maco el dofinet mirant-se...

    ResponElimina
  5. Sí, és molt mono. I fa molta gràcia, com ja t'han dit, intentant despistar-se a si mateix!

    ResponElimina
  6. Fa gràcia saber que es fan aquesta mena d'experiments, m'agrada descobrir aquestes coses!! ;-)

    ResponElimina
  7. Aquests experiments sempre son molt difícils d'intepretar. La pregunta que faria es: Tu com l'hauries dissenyat l'experiment? Igual? O diferent?
    :-DD
    El video es fascinant. No m'estranya que flipis amb els dofins

    ResponElimina
  8. M'alegro que us agradi lluna i nimue! a veure què us sembla el proper...

    Ui n'hi ha molts més, lingüista! Potser a l'etiqueta de dofins n'he explicat algun, diria. Si vols... ja ho saps ^^

    Ostres Dan i ara em fas pensar eh! ;) Jo trobo bé com han fet l'experiment, és bastant difícil arribar a determinar si el dofí es reconeix o no... Potser hagués fet l'experiment amb més dofins alhora, a veure si tenien curiositat els uns dels altres (potser un podia tocar-li la marca a l'altre)o bé si passaven de tot. Però això s'ha de meditar mot més jeje... Hi pensaré i si se m'acudeix alguna cosa ho escriuré, no ho dubtis!

    ResponElimina