16 d’octubre 2007

La pell freda

Mai no som infinitament lluny d'aquells qui odiem. Per la mateixa raó, doncs, podríem creure que mai no serem absolutament a prop d'aquells qui estimem.

Així comença la novel·la la pell freda, d'Albert Sánchez Piñol, la meva lectura obligatòria d'aquest trimestre. Segons la tutora, un llibre fantàstic. També segons ella, o t'enganxa des del principi i no pots parar de llegir-lo perquè vols saber què passarà, o bé no el tragues i no gaudiràs gens. No hi ha grisos, sense matisos. Intentaré començar-lo aviat, i espero ser dels del primer grup!

Algú se l'ha llegit? Què en penseu?

10 comentaris :

  1. Me'l va recomanar una persona que tots els que m'ha recomanat m'han agradat, no l'he llegit però si t'agrada crec que tornarà a la llista d'espera.

    D'altra banda, aquesta és una de les lectures obligatòries?? Deu ser imposada pel centre, no? Perquè diria que les que marca el Departament d'Ensenyament, de cara a la selectivitat, són Tirant lo Blanc, la Plaça del Diamant, Terra Baixa i una antologia de poesia catalana.

    PS: Ara que hi penso en són 4 i hi ha 6 trimestres per tant se'n poden ficar dos d'extres en cas que es vulgui.

    PPS: Ja diràs...

    PPPS: Perdona per no haver-te aportat cap cosa útil.

    Joan

    ResponElimina
  2. No l'he llegit, però me n'han cantat les excel·lències.
    Un llibre fantàstic. Em van dir que si l'autor fos escandinau potser estaria nominat al Nobel.

    ResponElimina
  3. A mi em va agradar, i sobretot em va sorprendre, que ja es d'agrair. Però com acostuma a passar, en acabar vaig pensar "està bé, però potser no n'hi ha per tant" Es el problema quan es parla massa d'una cosa, que esperes alguna cosa tan extraordinària, que al final pot decebre, mentre que si l'hages descobert sense més...

    ResponElimina
  4. El tinc per casa des de no sé quan fent cua... a veure si li toca aviat, però ho té francament complicat :(

    ResponElimina
  5. nosaltres el vam posar com a lectura obligàtoria a 4rt d'ESO fa uns anys. Si encara no te l'has llegit preferisc no donar-te massa pistes. A mi em causa sentiments contradictoris... Reconec que és un gran llibre, molt ben narrat i prou colpidor però potser no és el llibre que més m'interessava llegir en aquell moment. Si me'l llegira ara potser canviaria la meua idea.

    En qualsevol cas, és un bon llibre. No crec que et deixe indiferent. Ja diràs...

    ResponElimina
  6. jo penso com el Dan... està bé, però calia tant de rebombori? Potser el que passa és que no hi ha molts llibres relativament bons literàriament que acaben sent best-sellers (ara los escriptors me curraran) :D

    ResponElimina
  7. moltes gràcies a tots per haver deixat per aquí la vostra opinió! Quan me l'hagi llegit ja us diré a veure què tal...

    Alasanid, sí que és imposada pel centre. L'any passat ja vaig llegir el Tirant i Terra baixa, així que aquest any em toca La plaça del Diamant i l'Antologia. I el trimestre que sobra, doncs La pell freda :D

    dessmond, a veure si m'agrada! I si t'hi animes tu també!

    Dan, la veritat és que el que tinc és una 28a edició i jo no n'havia sentit a parlar pas, d'aquest llibre... (és del 2002, potser llavors tampoc llegia novel·les, sinó més aviat llibres juvenils!). Així que si jo no hagués xafardejat, i si no m'hagués dit la professora que és tan bo i tot això, la meva lectura podria haver sigut més objectiva...

    Carquinyol, doncs sense que et vegin els altres llibres, l'agafes i el "coles" al capdavant de la cua, així també em podràs dir la teva opinió! (és broma, el pitjor que es pot fer és llegir un llibre obligat, sense tenir-ne ganes!)

    A veure què me'n sembla a mi, nimue! De vegades és sorprenent com les segones lectures ens poden fer canviar el punt de vista de les coses...

    Jacme, a sota la taula ràpid! Que plouen llibres!

    ResponElimina
  8. El que et dic és que el llegeixis i que després en parlem. És un llibre de psicologia pràcticament, però amb una història que no et deixa indiferent, o per un cantó com per l'altre. Està bé que ens hagis dit que l'has de llegir, però espero un post que en parli d'aquí un temps, quan l'acabis. Apa, no et dic la opinió que em va quedar. A llegir!

    ResponElimina
  9. Ves al meu bloc, hi ha una crítica. Per cert, no em va agradar. Però a mi m'agrada un rollo més diferent que "els mortals".

    ResponElimina
  10. Mmm, millor així xexu... podrà ser més imparcial la meva lectura!

    per aquest mateix motiu, ferran, m'esperaré a llegir-lo per visitar a teva crítica!

    ResponElimina