27 d’octubre 2007

Divendres excepcional

Fa un parell d'anys, em van proposar de fer un curs gratuït subvencionat per la Generalitat, que pretenia formar a joves que estiguessin estudiant per tal de crear associacions de l'esport als instituts i axí promoure l'activitat física. De seguida vaig dir que sí. Vaig estar una setmana al complex educatiu de Tarragona, fent classe teòrica pels matins i per la tarda, practicant tota mena d'esports. M'ho vaig passar d'allò més bé i vaig conèixer a molta gent, així que no tornaria pas enrere!. Un cop a l'institut, l'any següent vam formar l'associació i lògicament ara hi estic ficada (era el preu per estar una setmaneta gratis al juny a Tarragona). Hem engegat equips de futbol, de bàsquet, de tennis-taula, de bàdminton, hip-hop i gimnàstica rítmica, i trobo que va prou bé per ser que només fa un any que funciona. I ahir es va organitzar una trobada de tots aquells que havíem fet el curs de dinamitzadors durant els dos anys, ja que es vol crear una entitat esportiva nivell de Catalunya però dirigida per joves, ja que així som nosaltres qui decidim com i què volem fer. En primer lloc, hi havia un acte institucional al qual hi va assistir Carod Rovira, i després teníem la resta de dia lliure per gaudir de totes les prestacions que ens oferia Port Aventura. Sí, sí, ens regalaven l'entrada, el dinar i el transport! Realment, s'ho van currar!

Però què va passar? Que Renfe ha monopolitzat tots els autocars, així que els nostres van arribar molt tard perquè eren autocars de rutes escolars, que deixaven als nens de primària a les 9 al cole. Per això vam arribar a Port Aventura a les onze tocades, quan l'acte ja havia començat. Així, "malauradament", vam haver de passar directament cap a les atraccions i no entrar a l'acte inaugural. Ooooooooooooh... I juntament amb uns altres tres nois de batxillerat, vam començar la ruta: Dragon Khan (el meu primer cop asseguda a primera fila), Huracan Condor, Stampida, Furius Baco (que et graven amb vídeo des del seient del davant i després et pots veure, amb la cara de velocitat i el cap que se te'n va enrere!), dinar una pizza, coca-cola i patates per valor de 8.50, tuuki splash (malgrat estar a l'octubre, al migdia feia caloreta), i altre cop em van arrossegar al Dragon Khan i al Huracan Condor un parell més de cops (és que hi havia deu minuts de cua només!). I per acabar la jornada, altre cop a 135 km/h! Mai no he estat tanta estona cap per avall en un mateix dia, mare meva! Vaig tenir la sensació de caure al buit, de caure a l'aigua a una velocitat trepidant, de menjar-me el seient del davant en qualsevol moment i cinquanta sensacions més. I una d'excepcional: la de passar-m'ho genial durant tot el dia. Però malgrat estar cap per avall, i girar, i pujar, i baixar, i frenar, no estava pas marejada. No vaig notar res fins arribar a casa, que de sobte em va agafar una cosa estranya al cap, que em pesaaaaaaaaava i se me n'anava una mica... Per això no vaig fer ahir la crònica, no m'hi veia en cor!


Un moment especial i un altre de divertit: el retrobament amb alguns dels companys de l'estada de feia dos anys i els estrangers que ens vam trobar al tutuki splash. Amb els primers, petons i abraçades i amb els altres no podíem parar de riure. Es cobrien amb bosses d'escombraries per no mullar-se i no paraven de cridar, i de sobte vinga a riure! I nosaltres pensant I de què coi riuen? I ens girem i una onada d'aigua es precipitava cap a nosaltres. En dos segons estava un company meu xop com un pollet, i ens mirava amb cara d'empanat amb les ulleres plenes de minúscules gotetes d'aigua. Quina imatge! Vaig baixar l'últim tram gairebé pixant-me de riure... Meravellós! Espero que dilluns no vingui constipat!

7 comentaris :

  1. quins esforços que s'han de fer eh? xDDD No sé pas com treus forces !!

    ;)

    (és broma)

    ResponElimina
  2. Molt interessant això de dinamitzar els esports de l'institut, és una bona cosa promocionar aquestes activitats, no sabia que hi havia iniciatives d'aquestes. I bé, ja veig que als que feu l'esforç de muntar-ho us premien bé, de tant en tant va bé donar una sardineta als que s'ho curren.

    ResponElimina
  3. Fins a quin punt és una llàstima haver-se perdut l'acte inaugural?

    El vicepresident es va quedar (a les atraccions) o va marxar?

    De tant en tant ja va bé que es premii a qui s'ho mereix.

    ResponElimina
  4. ueee! jo forme part del Pla d'Esport de la comarca i també de l'Associació Esportiva del nostre institut! vaig estar a punt d'anar a Port Aventura aquest divendres amb els nostres alumnes dinamitzadors però al final van anar sols. Així que sense conèixer-los vas compartir espai amb ells. A veure que m'expliquen dilluns! ;)

    ResponElimina
  5. Ui carquinyol, vaig tenir uns dubtes en anar-hi o nooooo... :P però ei, que els esforços els fem dins l'associació, que a mi em van nomenar secretaria de l'associació eh! (tinc categoria i tot!) Que a les reunions faig les actes, i també feines d'introducció de dades (com les inscripcions a principi de curs, per exemple...).


    Xexu, primer de tot es va fer una prova pilot del projecte al CAR de st Cugat, després ja es va engegar i es va fer al complex de Tarragona en tres torns (jo vaig anar al primer), amb una mitjana de 600 persones per torn. I aquest estiu passat s'ha tornat a fer... si sumes surt una quantitat enorme de gent formada i que ha fundat associacions esportives a moltíssims instituts de Catalunya! Realment és una molt bona iniciativa per promoure l'esport a l'escola. L'any passat ens va costar arrencar, però vam fer a l'hora del pati sessions gratuïtes d'esport i molta gent s'hi va enganxar, i aquest any s'han apuntat a l'activitat extraescolar. Això vol dir que rutlla, no? Jo espero que l'any que ve em deixin seguir a l'associació, encara que ja no sigui de l'institut...

    Alasanid, va marxar, va marxar... No li deuen agradar les emocions fortes ;) I pel que em van dir, va ser un acte una mica de pa sucat amb oli, no es va entrar gaire en matèria...

    El coordinador del meu institut tampoc va poder venir al final, nimue, i va venir un alumne en lloc seu! Segur que s'ho van passar de conya, ja veuràs que t'expliquen! Caram, i quina energia que tens que participes a tot arreu! A mi m'agradaria fins i tot poder aportar més en les activitats extraescolars, però amb els estudis i tot no m'hi veig en cor ara...

    ResponElimina
  6. Només puc dir una cosa: quina enveja que m'has fet, noia!!!

    ResponElimina
  7. Aiii és que aquest era un post per fer dentetes, Lluna :P per cert! Et vaig veure mentre tornàvem, i estaves molt ataronjada! I ben plena, allà al cel negre... Et vaig fer una foto i tot però es veu bastant malament ;)

    ResponElimina