22 d’octubre 2007

deslaboratorització

Física, 11:45. El professor arriba a l'aula corrents, amb els papers arrugats sota el barç i amb cara de pomes agres. I penses, d'acord, val més no fer segons quins comentaris avui. Però per sort no era amb nosaltres amb qui estava emprenyat, i suposem que necessitava descarregar tota la mala llet que duia dins. Així que hem tingut un míting del profe de gairebé mitja hora. I pobre home, és que no hi ha dret amb el que han fet i com ho han fet. Decididament, com ell diu, hi ha massa gent asseguda als despatxos de l'administració amb les butxaques plenes i que no saben ni què vol dir la paraula treballar.

Una llei sorgida no se sap quan i un noi de dinou anys amb rastes i amb cara de "a mi no em preguntis, només sé el que he vingut a fer i prou" s'han presentat a l'institut amb un únic objectiu: enterrar, segrestar, arrasar i buidar els nostres laboratoris. El noi duia sota el braç una llista llarguíssima de productes químics que segons ells no podem tenir perquè són tòxics. Sorprenentment entre aquests elements s'han endut iode, sofre, blau de metilè i moltes altres substàncies amb les quals els alumnes ni tan sols entren en contacte. Ja sabem que gairebé totes les substàncies químiques són tòxiques, però no ens les mengem pas! Que són per fer experiments, no receptes de cuina! I ja en segon lloc, aquesta suposada normativa aprovada... quan? Potser a l'estiu? Quan tothom es de vacances i les notícies no corren? I per què això tan absurd? Han de justificar les seves sessions de minigolf de despatx amb canvis inoportuns i irracionals? I per què ara? Si havien de fer-ho, no podrien haver-ho fet a l'estiu, quan encara no s'havia planificat el curs següent, i d'aquesta manera no aixafar la guitarra als professors i alumnes? Precisament l'hora abans del pati aquest professor estava fent classe amb els de 4A al laboratori. Què els havia de dir als alumnes de 4B, a l'hora següent? Que demanessin als seus companys els apunts perquè en un període de dues hores havien buidat el laboratori, s'havien endut el material i ells no podien fer les pràctiques? És manera aquesta de fer les coses?

Alto, que dintre de poc els ordinadors seran proclamats elements extremadament nocius per a la vista i ens buidaran la sala d'ordinadors, o les pipetes, erlenmeyers i matrassos de vidre seran armes blanques que caldrà exterminar. O fins i tot asseguts a les cadires patirem el risc de caure a terra i serà millor fer les classes ajaguts, amb mantetes... Sento ser tan dramàtica i exagerada, però m'emprenya. Algú em pot dir com coi podré fer pràctiques de laboratori, jo ara? :(

Bé, deixant de banda el tema... per acabar m'agradaria formular un parell de preguntetes:

En primer lloc, si algú coneix algun programa o em pot dir si és possible escollir un fragment d'un DVD original i extreure'l, i tenir així un vídeo petit només del tros escollit (no se si m'he explicat bé...) Bé, tinc un DVD de dofins i voldria extreure'n una escena de caça per tenir-la independent, i no sé com fer-m'ho.

I la segona no és ben bé una pregunta... És com un petit joc o endevinalla... Sabeu com trencar una nou (sense un trencanous, és clar!) i no fer-vos gens de mal? (ho dic perquè n'hi ha que les trenquen amb el cap...) Apa, us diré el meu mètode en el pròxim post :D

3 comentaris :

  1. Respecte les substancies... la veritat és que no és per la vostra seguretat, ho fan perquè no puguin sorgir perillosos terroristes fabricants d'explosius de les aules... la seguretat nacional arriba als col·legis !!

    Dels ordinadors... espera que la SGAE aconsegueixi aprovar la llei que vol i el que ha passat amb les substàncies passarà amb els ordinadors, però amb l'excusa de salvaguardar els drets d'autor :P

    El DVD... si es pot, però porta una mica de feina (jo ho sé per l'època en que passava dvds a divx) Mira aquesta pàgina i en ella podràs trobar tutorials i programes per passar dvds al disc dur i després editar-los. És una mica laboriós perquè els dvds venen encriptats i s'han de desencriptar primer abans de fer res.

    I les nous... bé, jo ho faig situant les nous entre la part baixa de les palmes, les més properes al canells i prement la nou enmig.

    ResponElimina
  2. Homeee es claaaar! sinó per què tenim reixes a les finestres? (això no va en broma, és veritat!) Perquè som uns delinqüents en potència! Ui, la de coses que podem fer amb àcid clorhídric a les mans... Farem volar l'institut!

    Aiii quina ràbia de gent joder!

    gràcies pel link! ara provaré a veure si me'n surto! :P

    I pel que fa a les nous.. jo ho he provat així amb els palmells però en sóc incapaç! al proper post us ensenyo com m'ho faig jo :P

    ResponElimina
  3. Mare meva!!!! Això que dius dels laboratoris és horrible!

    Per sort nosaltres l'hem utilitzat avui... No és massa perillós el que fem servir. Avui mateix hem utilitzat... Iodur de potassi, dicromat de potassi (potser una mica perillós), àcid sulfúric, midó i un tiosulfat...

    La setmana passada vam utilitzar lleixiu però era del de la neteja que pel que veig li hauran de retirar del carro que duu. XD

    Pel que fa a les nous jo me'n fico dues a la mateixa mà (la dreta normalment) i apreto fins que una cedeix.

    ResponElimina