02 de setembre 2007

Una nova família

Aquest estiu he visitat llocs, he practicat diferents esports, he treballat també i he tingut temps per avorrir-me. I aquestes estones mortes les vaig començar a aprofitar i avui, quan he obert la capsa de sabates de color rosa que tinc a l'armari m'he sorprès. No m'imaginava que estigués tan plena. Plena del fruit de les meves estones. Un fruit que no es menja, que pot ser de diferents colors i que té gust de paper.

Tinc una capsa plena d'una nova família de figuretes de paper. Doncs és això el que he anat fent durant hores aquest estiu: Origami.

Al principi era per passar l'estona, allò que tens una o dues horetes mortes i no saps què fer. Però poc a poc he anat descarregant-me llibres sencers on hi havia centenars de figures per fer, algunes de molt complicades i gairebé impossibles, i d'altres de més senzilles, més al meu abast. I m'agrada el resultat, trobo que algunes m'han quedat força curioses i maques, així que els podreu anar veient a la barra lateral cada cop que es carregui la pàgina, gràcies a la Lluna que em va ensenyar una pàgina web on trobar un script per a imatges aleatòries (es veuen una mica xiques, però clicant-hi a sobre s'amplien).

La majoria són animals, però també he fet flors, una góndola veneciana... I un fantasma també. M'agraden tots, tots ells són bufons. Encara que alguns, com l'ós polar o la granota, m'han costat bastant i els aprecio una mica més, però tots han sortit de les meves mans i és el que compta. Ah! I a la manera tradicional, sense tisores ni cola d'enganxar ni res de res. Només doblegant per aquí i per allà, desdoblegant i tornant a marcar els plecs... Sense adonar-me'n m'hi he passat hores, però estic satisfeta i no tinc pas la sensació d'haver perdut el temps, perquè m¡ho he passat bé i el resultat és magnífic.

I ja per acabar, una fotografia de família.



9 comentaris :

  1. M'encanta!!!

    A mi també m'encanta l'origami, tot i que no en sé tant com voldria saber-ne i sense la "xuleta" sóc incapaç de fer coses xules.

    I m'encanten les teves figuretes. T'han quedat molt bé, i algunes, com la granota, no són senzilles del tot...

    Ah! I m'encanta això de la imatge aleatòria! Aquests dies he anat entrant regularment per aquí a veure si veia per fi les imatges aleatòries!!!

    ResponElimina
  2. oooooh! eres una capsa de sorpreses! jo sóc un desastre per a les manualitats així que em sembla al·lucinant que pugues fer aquestes figuretes tan boniques!

    ResponElimina
  3. Quina traça!
    Ja m'agradaria a mi saber fer coses d'aquestes!

    ResponElimina
  4. Carai, doncs si que hi deus haver passat hores, t'han quedat molt bé, sembla que t'hi hagis dedicat tota la vida. L'os aquest és una passada, però a mi m'agraden especialment els dinosaures, que eren una debilitat que tenia quan era jovenet.

    ResponElimina
  5. Molt maques les figuretes !! A mi m'agrada especialment el pingüí i el porc... ummm... es pot fer pernil amb l'Origami ? ;)

    ResponElimina
  6. JO quan tenia la teva edat (ostres, semblo una iaia!) també en feia, però no a les meves estones llires sinóq ue ho feia amb els amics a classe!! Teníem la taula plena de figuretes! No ens copïis, que la meitat de la classe es va quedar a 1r de batx i l'altra meitat va passar de rebot!! Ara, ens ho vam passar molt bé!

    Molt maques les figures.

    ResponElimina
  7. M'agrada fer maquetes (de motos sobre tot). Vaig fer un post abans de l'estiu, et passo l'enllaç pq hi vaig posar algunes adreces. Mira-les, la de Canon està molt bé i té apartat d'origami i a la de Yamaha hi ha per fer un dofí (però aquest no és en origami). Tu mateixa, espero que t'agradi.
    Maquetes en paper

    ResponElimina
  8. Ei, que m'ho deixava, les que has fet estan molt bé!!

    ResponElimina
  9. Ui Lluna, que jo la majoria les he fet amb la "xuleta" davant eh! De memòria me'n sé alguns, els que són facilets...

    I gràcies pel link aquell! Ara m'agradaria que sortissin una mica més grans, però no sé com fer-m'ho...

    Només has de doblegar bé i tenir moooolta paciència nimue(i aconseguir uns esquemes decents, on no facin quatre passos d'un sol cop!)

    Gràcies Linwë, però si comences pels més senzills poc a poc agafes pràctica. De tot se n'aprèn.

    Buff quan me n'adonava havien passat hores xexu! L'ós i la granota són els més complicats que he fet de moment... I tinc un Tyranosaurus Rex pendent, a veure si em surt! (al llibre també hi ha un d'aquells herbívors tan bèsties, però no és tan bonic...)

    Pernil no ho sé, carquinyol, però he vist el típic tros de pizza triangular fet només doblegant paper! Si fos com a les pizzeries que pots escollir de què la vols, sí que hi podries posar pernil...

    mmm ja és tard per dir que no em copii, valqui! A 4t d'ESO vaig començar a fer grues d'aquelles que mouen les ales i el meu company de taula en va voler aprendre. I vam acabar omplint el meu estoig amb 22 grues! va ser molt divertit...

    No ho sabia Pd40 que t'agradés fer-ne (és que no coneixia el teu bloc abans...)Estan molt bé també les maquetes, queden força curioses! I gràcies pel link de l'origami... la llàstima és que no tinc impressora a color i no puc imprimir el paper de colors que proposen... Però els passos sí em serveixen!

    ResponElimina