20 d’agost 2007

Quadern de Bitàcola (I)

En general suposo que en podria treure una conclusió positiva del viatge, encara que com tots, té els seus punts que valdria més oblidar. He acabat de recollir al roba estesa i de fons se sent la batedora: és la mare que prepara el dinar. Mentrestant, faig una repassada a les fotografies del viatge: algunes em fan riure, d'altres em fan tancar els ulls i reviure el paisatge que vaig tenir davant dels ulls, i encara n'hi ha alguna que la faria desaparèixer. Però si ho fes esborraria una part del viatge, que encara que no sigui la millor ni que m'agradi recordar, és allà i va passar, per la qual cosa recordar-la em pot ajudar a no cometre els mateixos errors o a saber reaccionar millor en una nova situació paral·lela.

Però us volia fer un petit resum de la meva setmana de segrest, amb el seus punts bons i els mals moments també.

Sense dubte el que més m'ha agradat del viatge és fer ràfting pel riu Esera dimarts al matí. En realitat, quan al maig una veueta va dir: i aquest estiu, a on anem de vacances?, tothom va callar, com de costum. Ningú mai diu res de bones a primeres, tothom cedeix la paraula als altres. Després, si les vacances han estat depriments o tot ha anat malament, ja se sap a qui donar les culpes i surt allò de: vas ser tu qui va dir d'anar a tal lloc! I és ben fàcil donar les culpes als altres quan no hem obert pas la boca i ens hem espolsat de sobre la responsabilitat de proposar un destí, buscar allotjament o mirar què es podia visitar. Així que la Laia al maig havia anat a fer ràfting amb l'institut i s'ho va passar molt bé, per tant, després de gairebé un mes i mig sense saber a on aniria de vacances, va dir que ella volia tornar a fer ràfting. I van sorgir moltes possibilitats, però com que fer ràfting és tan sols un dia i la Vall d'Aran és un destí ja molt vist per la família (hi estiuejàvem tots els estius quan jo era petita) vam decidir anar al Pirineu Aragonès. I així va ser com dimarts a les dotze del migdia, la Laia amb el seu germà, el seu pare i al seva mare (arrossegada a última hora perquè tenia por i convençuda per la filla de que si no ho feia hauria de passar-se tres hores tota sola voltant per qui sap on) baixava amb una barca inflable pel riu, amb el vestit de neoprè, l'armilla salvavides, el casc groc al cap i el rem a la mà. A mi m'encanten els esports, i els d'aventura encara més: també he fet barranquisme, caiac, escalada i d'altres ja més tradicionals com tir amb arc o vela. Així que va ser genial per a mi. Fins i tot, quan ja havíem acabat el tram més violent i el riu feia un petit ràpid molt suau, el monitor ens va deixar llençar-nos a l'aigua i deixar-nos portar per la corrent.

L'endemà vaig anar al cañón de Añisclo. El riu va seguint el seu curs entre dues parets de roca molt escarpades i altes, que sembla que se't llencin al damunt i que no deixen passar gaire la llum del sol i per això, malgrat que al poble d'Ainsa vam veure un termòmetre d'aquells vermells digitals que marcava 32 graus, allà al mig del cañón hi feia fresca i s'hi estava literalment de conya. Era un paratge molt maco i que jo no havia vist mai, acostumada a les muntanyes tan verdes de la Vall d'Aran.

Bé, ho deixo per avui, i demà us explicaré l'incident de la jornada i l'excursió a la Cola de Caballo, una cascada que hi ha a la vall d'Ordesa.

Per cert, me n'acabo d'adonar que aquest és el meu post número cinquanta! Això ja comença a ser alguna cosa amb cara i ulls...

2 comentaris :

  1. que bé! jo no sóc massa de muntanya però reconec que quan vaig a fer coses així m'ho passe genial. Aquest curs se m'ha quedat pendent una sessió de rafting també per l'Aragó. A veure si a la pròxima l'experiència és bona com la teua!

    ResponElimina
  2. Segur que sí! La veritat és que pel que fa a l'activitat va estar molt bé i la corrent del riu era més forta que la que havia fet al maig; però l'altra vegada estava envoltada dels amics de l'institut i això també em va influir molt, va ser una cosa que aquesta vegada no vaig tenir. Però de tota manera, va estar genial!

    ResponElimina