25 d’agost 2007

El do de la música

Unes imatges que m'han fet estremir d'admiració i d'enveja. Enveja de posar-me en la seva situació i no poder sentir el mateix perquè no ho porto dins. En canvi ell sí.

Un home davant d'un piano. Un pianista. Que toca les tecles amb cura, sentint la música, deixant que l'envaeixi poc a poc amb dolçor... La melodia és tranquil·la i gairebé una llàgrima li rodola galta avall. La mirada intermitent dels seus ulls demostra que sent. Que arrebossa de plaer. Que gaudeix com ningú ho ha fet mai. Acaricia les tecles com si es tractés d'una dona. Una dona de cristall, que mima, que estima. I canvia la melodia. es torna més brusca, forta, les notes pugen de to i també ell amb les notes. gairebé no li toca el cul al seient però no s'immuta per això, sinó que segueix tocant amb força, amb decisió, amb sentiment. I torna a canviar la melodia, i esdevé com al principi. Una remor llunyana que acaricia l'oïda i que culmina amb el final de la peça. I somriu sense mirar al públic, mig esgotat, mig suat pels focus que constantment l'enfocaven, completament feliç.

M'encantaria asseure'm davant un piano i emocionar-me i sentir el que ell sent. Admirar-me davant els nombrosos martellets que repiquen dins la capsa, que no paren ni un instant. I acariciar les tecles una a una i estremir-me, i notar que necessito tocar alguna cosa. Però no tinc aquesta sensació, mai l'he tinguda. I per això em fa enveja, perquè aquell home en aquell precís instant és realment feliç.

Així que m'he inspirat i he escrit això. A veure què tal.

Dents blanques i negres,
cos lluent i engalanat,
cordes que ballen alegres
i pedals esbojarrats.

Dits fugissers que desperten
a tothom dins el veïnat,
sens parar van i vénen
recorrent el cos de l'amat.

Tanca els ulls i respira,
sent la melodia dins seu,
li aporta tot, li dóna vida
i les desgràcies fa lleus.

Una escala sense graons,
una clau que no té pany,
i notes sense valor:
és aquest el seu parany.




3 comentaris :

  1. buf! jo tinc la mateixa sensació que tu quan veig algú tocant un instrument amb passió. M'encantaria ser capaç de fer el mateix! Sobretot el piano!

    ResponElimina
  2. se m'oblidava! he llegit el teu missatge. Avui estic una mica resacosa i fora de combat (festa anit) però en quan el meu cervell torne a funcionar bé t'envie aìxò!

    ResponElimina
  3. Gràcieeees! Si el xafarranxo acaba en un èxit total els en faré una foto perquè vegis que sóc una bona deixeble! I espero que t'ho passessis bé a la festa!!

    ResponElimina